sobota 5. září 2015

Škola


Poslední týden byl náročný.
Nacvičovali jsme s holkama cestu do školy, řešili tisíceré "CO KDYBY a CO KDYŽ", nakupovali jsme pomůcky do školy a pomalu se snažíme po volnějším prázdninovém čase najet zase do "školních kolejí".
Holky se "učí" jezdit autobusem a tramvají, učí se "číst" jízdní řád na zastávkách, poznávat zastávky, kde mají vystoupit, dávat si pozor, kterým směrem která tramvaj jede ap. a musím říct, že někdy mám pocit, že včera přistály z jiné planety, když něco musím opakovat posté a ony stejně nechápou...

Po menších peripetiích se nám podařilo zařídit e-kartu na MHD, tzv. ODISku. Když jsem četla ty čtyři stránky pokynů, měla jsem pocit, že se zdárného konce snad nedopracujeme, jak mi to přišlo složité. A protože jsem netušila, že výroba karty trvá 21 dní, musela jsem kartu vyřizovat expres za poplatek.

Eliška celé dva měsíce odmítala vstoupit do MHD, ale nakonec tu odvahu poslední den prázdnin našla.
Vrstevníky zatím zdařile ignoruje a "soukromničí si", tak jsem zvědavá, jak se uvede v "nové" škole a zda najde odvahu ke komunikaci se spolužáky.


Holky měly zatím jen přivítání, nějakou besedu a kino, takže ten "normální" školní režim je teprve čeká a uvidíme, jak to půjde.
Zatím je to náročné pro všechny a často se to neobejde bez mnohého vysvětlování, hádek a slz.




I Jeníček si zvyká na novou školu. Paní učitelka mi přijde milá a hodná, tak snad to půjde.



Po příchodu ze školy Jeníček utíká pohladit a spočítat kočky a pak si zaleze s Betkou do svého pokojíčku k iPadu a k pohádkám.
Poprvé v životě má "svůj" pokoj a má z toho velkou radost.


13 komentářů:

  1. Zrovna u předcházícího článku jsem si říkala, jak to asi Jeníček zvládá v nové škole :-) Je z něj šikovný školák, a s aktovkou mu to moc sluší :)
    Holky máš šikovné, věřím, že to zvládnou :-)
    S pokojem ho naprosto chápu, však si ho zaslouží ;-)

    Tak hodně úspěchů ve škole školákům a notnou dávku trpělivosti mamince :)

    Moc na vás myslím.
    L.

    OdpovědětVymazat
  2. Držím palce :). Jeníček vypadá spokojeně, chodí na klasickou základku a má předpokládám asistenta, jestli dobře vidím školu na fotkách? Pokud to holky trochu uklidní, nejsou v tom samy. Já studuju v Praze a do školy to mám z kolejí skoro 9km, takže doprava může být ze začátku složitá. Tohle se poddá. A škola bývá únavná sama o sobě, bavím se asi se čtyřma lidma, jsem za ně vděčná, ale večer jsem často psychicky vyčerpaná...takže je docela chápu.

    OdpovědětVymazat
  3. Držím palce, ať se dětem daří. Sleduji Váš blog už dlouho a Jeníček opravdu dělá obrovské pokroky!

    OdpovědětVymazat
  4. S tou ODISkou je to hloupé, oni píšou 21 dní, aby se asi jistili, ta moje trvala tuším tak zhruba týden?
    Snad si děti na školu i na město brzy zvyknou :)

    OdpovědětVymazat
  5. Do jaké školy chodí holky? Gymnázium? Jeník to jistě zvládne. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Stejně jako všichni zde, taky já se chci připojit k tomu, abych vám všem popřála hodně štěstí ve škole a i mimo ni. Jen si představuji, jak bych se musela zadržovat, kdybych někomu něco vysvětlovala po několikáté. U vás je to něco jiného, to je jasné. Osobně jsem v tomhle dost netrpělivá a když musím něco opakovat, nejsem u toho většinou moc příjemná. Ale Ty jsi koneckonců taky jiná osoba, co tu trpělivost, i když zkoušenou, jistě má a od Boha byla obdařena i jinými krásnými, nejen maminkovskými vlastnostmi. Nicméně snad si děti brzy zvyknou na školní režim a budete řešit problémů co nejméně, to vám upřímně přeji!

    OdpovědětVymazat
  7. Držím palce, ať se ty zářijové novinky co nejrychleji utřesou a všechno je ve svých kolejích

    OdpovědětVymazat
  8. To je hezký. Jste šikovní, všichni. přeju hodně odvahy a kuráže a co nejméně překážek :)

    OdpovědětVymazat
  9. Držím palce do nových škol.

    OdpovědětVymazat
  10. Drzim palce, at se detem ve skole libi a preji hodne sil!

    OdpovědětVymazat
  11. Všichni to zvládnete. :) Držím palce.

    OdpovědětVymazat
  12. Náročná příprava a je vidět, že jsi dobrá organizátorka, myslíš na všechno, prohlédneš trasu, projdeš ji s dětmi několikrát, myslíš na přestupy, jízdní řády, doklady... jsi vážně skvělý management sama sobě i svým dětem! Jen kdyby to někdo ocenil...
    Ale rozhodně můžeš mít dobrý pocit sama ze sebe. A Jeníčkova aktovka je super!

    OdpovědětVymazat
  13. Koukám, že si všechno sedlo a že to zvládáte. Skvělé. Držím palce.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...