sobota 5. září 2015

Moštování



Děti posbíraly jablíčka a zajeli jsme do moštárny udělat  Jeníčkův oblíbený "jablečný džusík".


Jenda z uctivé vzdálenosti pozoroval, JAK se to dělá...


















13 komentářů:

  1. Nikdy jsem neviděla, jak se dělá mošt a teď to skoro na vlastní oči vidím! :D Vypadá to celkem zajímavě, dokonce mám na mošt chuť. Mám ráda jablečné nápoje :-) A Jeníček je silák! Doufám, že mu chutnalo :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Mošt mám hrozně ráda:) Ale nikdy jsem neviděla jak se dělá, takže děkuji za malou fotodokumentaci!:D

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Marci, taky jsem se chystala, ale potřebuji mít minimální množství 50 kg a to nedám, tak asi zajedu o kousek dál, místo moštárny to bude palírna :-) moc zdravím Margo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Minimální množství? Tak to TADY snad nechtějí. 50 kg jsme určitě neměli. Tak aktivní zas děti nebyly. Dovezli jsme 13 litrů moštu a protože jim chutná, tak pevně doufám, že příští týden nasbírají víc:-)

      Vymazat
  4. A co na to Jeníček? Chutnalo mu? Líbilo se mu v moštárně? :) Mně určitě, kor když ti teď vidím, chytla jsem slinu na mošt :)

    OdpovědětVymazat
  5. Marci, tak mošt bych si dala! Jablka ale nemáme, takže smůla, můžu si tak maximálně doma odšťavnit z nakoupených jablíček... Koukám, jak se sžíváte s novinkami, jak děti zvládají nástup do nové školy? Snad se to vše brzy "utřepe" a bude to fajn :-)

    OdpovědětVymazat
  6. No vida, děti budou popíjet mošt díky svojí pilnosti. I to je škola, škola života, že bez práce nejsou koláče, vlastně mošt. ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to by byl zážitek i pro mě, nikdy jsem to ještě neviděla :). A Jeník pěkně pomáhal - šikulka! :)

    OdpovědětVymazat
  8. To je pěkná dávka jablek, moštu, ale i vylisovaných drtin. By mě zajímalo, co se s tím dělá. Na kompost? Nebo prostě likvidace?
    Jeníček si pochutnal! a doufám, že vy taky. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Jablečný mošt bez přidaného cukru je můj nejoblíbenější nápoj, klidně bych toho vypil litry. Vávra

    OdpovědětVymazat
  10. Děkuji za reportáž, ještě nikdy jsem totiž neviděla, jak se dělá mošt.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...