úterý 13. listopadu 2012

Naše Jája


Tak tohle je naše nová členka domácnosti.


Prý je nás tu málo.


Tři děti a já...
.... pes a tři křečci.


A tak dnes k nám přibyl další člen.
Tedy prý je to asi holčička.


Jméno kočičce dala Eliška podle pohádky Jája a Matýsek...


Jo a Matýska prý chce samozřejmě taky.


Kočička se u nás hned zabydlela.


Okoukla pelíšek..


...pohrála si s hračkama....


...pomazlila se s holkama...




Dala si vodu i granule...


..a vypadalo to, že se jí u nás docela líbí.


Uvidíme, jak proběhne první noc.


Ale je náádhernááá.


Já že jsem nechtěla kočku?


Pche...


59 komentářů:

  1. Tedy ta je kouzelná :-) mám ráda psy i kočky - tohle je možná čistokrevná - tipuji mainskou mývalí - to jsou mohutné kočky - líbí se mi, ale vyčesávat bych ji nechtěla. U vás ale nebude často chodit ven, tak to půjde. Má asi tak tři měsíce? Nemít doma dva kocourky, hned bych ji brala. Ať se Jáje u vás líbí a vy ostatní ať nemáte zdravotní problémy - držím palce. Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čistokrevná (asi) nebude. Eliška říkala, že kamarádka měla "kluka" Garfielda, kluk se zaběhl a pak měl koťata...

      Vymazat
    2. To nebude Mainka, Mainky jsou mohutné, ale ne zas tak chlupaté, víc připomínají klasickou "domácí číču". Řekla bych, že kocour Eliščiny kamarádky se spíš zaběhl za nějakou tou perskou krasavicí. :-)
      Kočičky hrabou (jsou čistotné a tak chtějí potřebu zahrabat), tomu se dá zamezit tím, že WC má dostatečně vysoký okraj. Snad ani nemusí být uzavřené, ale číčám se to líbí. A kočkolit vynášejí na tlapičkách, možná by bylo dobré dát jí pod WC i nějakou podložku, seberete, vyklepete, nemusíte luxovat kuličky kočkolitu po bytě. Pokud vaše čičina tu silikonovou snese, Mikeše a podobné obyčejné kočkolity nedoporučuju, nevyplatí se. Moc to nevydrží, špatně to hrudkuje.
      Aby to nepáchlo, nebude, pokud bude kočkolit kvalitní, dobře zhrudkuje a vy ty hrudky budete dost často vynášet. Když se to tam nechá, tak prostě kočičí potřeba páchne. (Navzdory tomu, že jde o rozšířený mýtus, tak zvířata v bytě opravdu nesmrdí. Ať jsou to psi, kočky nebo hlodavci. To je špatnou péčí. Anebo má zvířátko zdravotní problém.)
      Nezbývá než se modlit, aby doma nikdo alergikem nebyl, protože kočka v bytě je pro ně to nejhorší zlo. (Roztoči na kočičí srsti, nemůžou za to ani chlupy ani nic jiného.)
      Jáje by to určitě chtělo škrabadlo. Dost stabilní a dost velké. Pokud vám doma náhodou půjde kousat či drápat něco, co nemá, řeší se to tím, že se na čičinu jemně cákne voda nebo se tam dá něco, co kočičce páchne, mělo by ji to odradit. Přestože bude mít škrabadlo, možná to i tak zkusí. I kočka se dá do určité míry vychovat. Ne každá je přítulný mazlíček, ale z většiny z nich vyrostou noblesní a inteligentní tvorečkové (pokud člověk nezanedbá péči). Jsou chytré, netrvá tak dlouho, než pochopí, kam s loužičkami, jako u štěněte. Doufám, že pejsek je s novým členem domácnosti taky spokojen i ona by mohla mít v kočičce parťáka. :-)

      Vymazat
  2. Je uzasna :)
    To kocici WC odporucam v uzavretej verzii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eli říká: "Nemáš fotku?"

      Vymazat
    2. Napriklad taketo nieco:
      http://tovar.topshopping.sk/toalety-pre-macky/macacia-toaleta-kryta-27526
      to je len priklad, existuje mnozstvo typov...jednak vam napln z WC nebude lietat vsade po byte + to podstatne omezuje zapach a aj mozne alergicke reakcie.

      Vymazat
  3. Ta je krásná :-) a co na ní Betynka ?

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, je super, že se zabydlela hned první den a neschovávala se. Jak píše lučiak, taky doporučuju uzavřené wc - ale pro začátek bez dvířek, mohla by se bát.. Kdyby byly problémy s čůránim/kakánim může to být tou silikonovou podestýlkou, ne každá čičina ji snese.
    Jsem zvědavá, jak bude reagovat na Jendu.
    Když se něco týká koček, zajímá mě to, nedávno jsem zrovna měla problémy.. viz můj blog http://lencino.blogspot.cz/2012/10/jak-jsem-verila-veterinari.html .. Určitě vybírejte doktora zodpovědně, stejně jako toho lidského :)
    Je krásná:)

    OdpovědětVymazat
  5. Jája je krásná a věřím, že Elišce moc pomůže.
    Alespoň naše Hepinka Petovi moc pomáhá a navzájem se milují.

    Záchůdek bude lepší krytý. www.exo-eko.cz/Toalety-pro-kocky-kryte Stelivo se dá koupit i levnější např. Mikeš. To silikonové je moc drahé.
    Kočičky mají rádi i paštičky.
    Např. značky www.purina-gourmet.cz. S kočičkou bude třeba zajít k veterinářce na pravidelné očkování a prohlídku.
    Bude jí třeba česat, alespoň jednou týdně.
    Ven bych jí nepouštěla, je to nebezpečné.
    Jak se snáší s Betynkou.

    Jinak Elišku vítám do spolku kočičákových lidí a věz Eli, že je to láska na celý život. Já o tom něco vím, mám 2.
    Nezapoměň pravidelně čistit záchůdek.

    Míša

    OdpovědětVymazat
  6. Je nádherná! Takové mazlítko:) Já mám doma spíš kočičí divoženku, která se moc netulí, jedinou její zálibou je provakace načeho hafíka, ale i tak je mi po ní přes týden, když jsem ve škole, smutno:-) Ať se kočičce s Vámi (i Vám s kočičkou) krásně bydlí:)

    OdpovědětVymazat
  7. Mám velkou radost ,že máš tak krásný přírustek do rodiny,zpívá se ve znamé písni :nervy Ti uklidní......malé kotě...Daja

    OdpovědětVymazat
  8. Je překrásná! Ať vám dělá hodně radosti. Tina

    OdpovědětVymazat
  9. Mozna drzy dotaz. Mate muj obdiv, ja bych to nezvladala. Ale chodim k vam ve vlnach a ted jsem delsi dobu nebyla, a kdyz ctu "domacnost - ja, tri deti, pes, kocka ...", musim se zeptat - ono se v mezidobi neco vyresilo s manzelem, zmizel z vaseho zivota?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od 1.10. bydlí na ubytovně, ale rád by se vrátil domů.

      Vymazat
  10. Ta je kouzelná! :-) Eliška musí být nadšená a určitě jí pomůže. Co na ní říká Jeníček?

    OdpovědětVymazat
  11. Krásná kočička. Taky mám pro kočičky a pejsky slabost. A syn to asi podědil po mně. Měl kočičku Nefri, rasu už bohužel nevím, asi britská modrá, a teď mají Merlina, čínského chocholatého psa.
    Ještě by to ale chtělo i nějaké škrábadlo. Kočičky jsou šplhavci a rády si brousí drápky. Pokud nechcete rozdrásané potahy, tak by bylo vhodné něco pořídit.

    OdpovědětVymazat
  12. Jééé...
    Ta je krásná, parádní, mazlivá, roztomilá.... takovou MOC taky chci:)
    Užijte si s ní dokud je to malej mazlík;)

    OdpovědětVymazat
  13. Kočička je krásná,tak ať se daří a máte radost,Eliška se Šárkou jsou šikovné,jak zvládly nákupy zodpovědnou přípravu.K výše zmíněným radám,záchůdek je lepší krytý,hůř se čistí,ale kolem je čisto :-),silikonová podestýlka je zbytečně drahá,ale na jednu kočičku to jde,zase déle vydrží a nasává pachy,je to potřeba vyzkoušet,koťátko je perské,dle srsti :-),či je příbuzné,kotě by se mělo očkovat a před očkováním testovat,na leukozu,cca.do 2 měsíců,poradí na veterině,také doporučuji být ve střehu na veterině a všímat si,nakolik má veterinář rád zvířata a ne jen peníze.Kočičky jsou šikovná a inteligentní stvoření,zvyknou si a přijmou domácí mazlíky,myslím tím křečky,je třeba opatrnosti,páč koťátko je malé a chce si hrát,takže křečky hlídat,já měla morčátko a Sysík měl vždy návštevníka Mourka,co mu spal v čistých pilinách,no Meďulka,to byl jiný kalibr,to musela být mřížka,přes Sysíkovo bydlení,proháněla ho pacičkou.Dole přidávám odkazy pro inspiraci,doporučuji krmit superprémiovkou,Hillsem,když koupíte 5 kg junioru,máte to napůl roku a je to ekonomické,větší balení je mnohem výhodnější,než malé,kočička má pak příkladné zdraví a dá se říct,že voní,tedy záchůdek nezapáchá,doporučuji granule a samo,že sem tam pamlsek,Spokojený pes,je od Vás asi kousek,lze sledovat ceny a zaváží,mají zdarma infolinku,tam se může Eliška poradit,když bude potřebovat,což je výhoda,mně zaváží Packa.cz,na Zoohitu je dobré porovnávat ceny,mají hodně zboží,také zaváží,mají také info na stránkách,o péči,Modrý kocouř,tam je také hodně informací a skvělé kočičí deníčky.
    Tak přeji,ať se máte dobře,s Jájou,je Vám veselo a holky jsou šťastné,Jeník v klidu a dobře se Vám pospolu bydlí :-)

    Kotě by asi nemělo být samo v místnosti,celý den zavřené,uvidíte,co zvládnete,kočičce můžete dávat jogurt,tvaroh,ne mléko,to Elišce řeknou na veterině,může si pořídit kšírky,Pupík se promenuje ráda venku,ve vnitrobloku,stojí za dveřmi a ví,co bude,když vezmu kšíry,pádí napřed,zná kde bydlíme,trefí domů,(na rozdíl od otcova Čertíka),ale mám ji stále pod bedlivým dohledem,jinak mým kočičkám 5OOO m2 zahrada,v Praze nechybí,mně tedy jo :-)).

    Mějte se moc krásně,s Jájou :-)

    Jo a náš vypasený-osvalený(kdyby to náhodou četl) Macík,6 kg,baští junior Hills ještě a rok mu už byl,dle neověřených informací :-).Takže u nás se teď preferuje Hills junior,místo senioru v kuchyni.

    http://www.zoohit.cz/
    http://www.packa.cz/d4825-cz-kockolit-biokats-sepiolite-10l-23020016
    http://www.spokojenypes.cz/pro-kotata-feline-kitten/
    http://www.modrykocour.cz/index.php

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkujeme za vyčerpávající informace. Snad se jimi Eliška prokouše, až jí bude líp.

      Vymazat
    2. Já bych teda granulemi nekrmila. Pes to na suchém krmení zvládne, ale kočce rozhodně maso.

      Vymazat
  14. Je krásná! Říkám si Amélko, že máš asi pocit, že máš málo práce :-)). Ne, ale vážně -je kouzelná. Přeju vám, ať z ní máte jen a jen radost a přinese do vaší domácnosti pohodu. Jak se jí líbí křečci :-) ?

    OdpovědětVymazat
  15. Ta je naprosto úchvatná! ;-) Ať se ji u vás líbí a dělá vám jen radost!

    OdpovědětVymazat
  16. Krásná kočička, má krásná očka :). Také bych doporučila záchod v kryté verzi, a zašla bych k veterináři, nevím, jestli je již očkovaná a tak. Já používám úplně stejné stelivo, jelikož je kvalitní a nezapáchá, ale pokud si ho nemůžete dovolit, na trhu jsou i jiná steliva, která se také dají použít. Jinak kočičky rády mlsají všechno co my, klidně i zbytky od oběda (a vůbec jim to neškodí, věř mi :)). S mléčnými výrobky pozor, pak mají nafouklé bříško. Ven bych ji zatím nepouštěla, zdá se mi ještě dost malinká, ale až vyroste a zvykne si, klidně ji na zahrádku pouštěj, akorát asi chytne blechy a klíšťata, což je pravděpodobné. Kdyby něco, klidně se na mě obrať, já mám doma těch koček 5 :P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jinak, kočku bych, jak už jsem napsala někde výš, krmila nejspíš masem. Ani ne granulemi. Rozhodně ne lidským jídlem, to mi přijde nezodpovědné.

      Vymazat
  17. Je krásná. :-) V neděli jsme si taky přivezli kocourka - stejně barevného Ing. Bonifáce Břitvu. :-)) Manžel chtěl, aby byl chytrý, proto Ing. Já chtěla Bonifáce, protože se mi líbí to jméno. A holky chtěly piráta, proto jméno Břitva. :-)))

    OdpovědětVymazat
  18. Amelko, kocicka je kouzelna, takovy chomacek. At se vam spolu dobre bydli! Hezky den, Katerina

    OdpovědětVymazat
  19. No ta je opravdu nádherná! Taky bych se s ní hned pomuchovala. A co na ni říká Jenda? A Betty?

    OdpovědětVymazat
  20. Kočička je nádherná!!! Nebojte se, určitě se skamarádí i s Betynkou, naše psí holky, takoví divočáci, teriér a jezevčík, přijaly kočky bez problémů a také už byly starší. Samozřejmě, ze začátku to trochu drhlo, kočky se schovávaly, fenky vyřvávaly ale cca za 14 dní pohoda a pak spolu spávaly v jednom pelíšku a když fenky moc otravovaly, tak je kočky zfackovaly a sjednaly si pořádek. Kočka je tvor zvídavý, ráda chodí po celém domě, takže setkání stejně nezabráníte...:-) Záchůdek taky doporučuji zavřený, kočička má soukromí, písek nelétá ven a ty bobky nejsou tak na první pohled vidět! Hodně spokojených chvil s kočičkou, pejskem, dětmi a ostatní havětí přeje Zuzka

    OdpovědětVymazat
  21. Jé, krásné koťátko :) Jako kočkomil se dvěma chlupáčema jsem nadšená. Co Jenda na kočičku? Z vlastní zkušenosti vím, že i zdravé dítě dá kotěti zabrat (dítě 3 roky a kocour cca 5 měsíců). Jinak určitě nezapomenout očkování a v příslušné době nechat kastrovat, ať vám kolem domu neřvou kocouři.
    Spousta článků a informací pro Elišku: www.modrykocour.cz; kocici.net; kocky-online.cz
    Ať vám dělá jen radost!

    Elee

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všem děkujeme za rady, ona si je Eliška určitě přečte, až nebude mít teplotu, teď leží v posteli u pohádek.

      Vymazat
  22. Číča je nádherná,hned bych ji brala domů.Ale už jednoho lumpa doma máme.Moc jsme si přáli kočičku - myšilovku.Známí ji donesli a my se teprve po 3 týdnech od zvěrolékaře dozvěděli,že ta kočička,je docela pěkný kocour ;) Ještě mě napadlo,že kočičky se musí pravidelně odčervovat a taky je dobré ji nechat očkovat.
    Jsem zvědavá,jak se snese s Betynkou.My jsme vždycky měli kočku i psa a hlavně v zimě,když byli oba v teple doma,bavili jsme se pozorováním jejich škádlení.Lepší než televize!
    Co říká na kočičku Jeníček?

    OdpovědětVymazat
  23. Jeeee, kočička je kouzelná! :) Ještě by to chtělo toho kocourka a jste kompletní. :-)

    Co, že jste se rozhodli pro kočičku? A jak se vůbec snáší s Betynkou? Přeci jen, Betka už má svá léta, není to "pán smečky"? :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme se nerozhodli. Tedy já určitě ne. Tak nějak zbyla kamarádce Elišky:-)

      Vymazat
    2. To je ale moc dobře, že zbyla. :-D Je moc krásná. Kdybyste plánovali koťátka, dejte vědět. :)

      Vymazat
  24. Marci, ta je nádhernááá! Co na ni říká Jeníček? A co Betynka?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenda kočičku víceméně ignoruje, spíš si půjčuje její hračky. A Betynka? Ještě jsme je k sobě moc nepustili...zatím jen na dálku, ale nikdo neprská, nevrčí, nekňučí, prozatím to vypadá velmi nadějně.

      Vymazat
  25. Je nádherná!!! A zvířátka, i když jsou s nimi občas starosti, přináší do rodiny hrozně moc lásky:) Jak se líbí Jeníčkovi?

    OdpovědětVymazat
  26. teda mně normálně kočky moc neberou, ale tahle je fakt nádherná, jen ji nakreslit :-)

    OdpovědětVymazat
  27. Krásna mačička... a čo že to čítam? Ty, tri deti a mačička? Ušlo mi niečo, alebo si zabudla na manžela? A zaujímalo by ma, ako na ňu reaguje Jeníček :D a inak prepáč, že som tu tak dlho nebola :D Mám ťa rada a držím pršteky s mačičkou a pod. ... :D Ahojky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Merry, neomlouvej se, já taky nestíhám "obíhat" blogy. Ne, nezapomněla jsem na nikoho:-)

      Vymazat
    2. Ehm... asi mi niečo naozaj ušlo...

      Vymazat
  28. ach, ta je krásná!
    držím pěsti Elišce, aby jí bylo s kočičkou co nejlépe.
    jsou to statečné holky, že se takhle spikly a pěkně maminku doběhly, tak jen tak dál vám všem ;)

    ještě jsem zaznamenala jendovo odplenění, tak klobouk dolů, to je tuším výkon na nobelovu cenu

    OdpovědětVymazat
  29. Jája je veľmi milá kočička, ostatne tak ako všetky kočky. Verím, že sa jej u vás doma dostane veľa, veľa náklonnosti a určite sa nebude nudiť :-)
    papa

    OdpovědětVymazat
  30. Jen se zeptám: určitě to není kocourek? já totiž za celý život rezavou holku viděla jen jednou na obrázku.

    OdpovědětVymazat
  31. Máme podobnou kočičku - akorát s krátkými chloupky :-)
    Péťa P. Ríová (textbook.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
  32. Jejda, ta (vlastně - ten) je opravdu moc moc krásnej. Kočku jsem nikdy nechtěla, ale něco takovýho chundelatýho, mazlivýho... Nooo, pouvažuju, až budu jednou ve vlastním :-)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...