pondělí 8. září 2014

Eliško, pojď k tabuli...

Eliška je přecitlivělá na dotek i na zvuky:

- "Eliško, pojď k tabuli... vypočítáš příklad."
-  "Néé, paní učitelko, já nechci."
- "Proč nechceš jít k tabuli? Bojíš se počítat před třídou?"
- "Ne, já se strašně štítím té křídy."
- "...tak si potom umyješ ruce."
- "Néé, já prostě k té tabuli nepůjdu. To vydává strašný zvuky, skřípe to o tu tabuli a mě z toho úplně mrazí.... je to strašně nechutný, protože mě to ušpiní..."
- "Tak dobře, Eliško, seď .....a počítej do sešitu."

Děkuji paní učitelce za pochopení.

12 komentářů:

  1. Moje milá Marcelko! Pročetla jsem si všechny nepřečtené články zpět a musím Tě zase moc pochválit. Co se týče Jeníčka, to je nebe a dudy z dob, když jsem začala sem chodit. Jinak je mi moc líto Šárky, ale i Elišky a věřím, že se z toho všeho taky dostanou, ale hlavně abys vydržela i Ty. Moc držím palečky.

    OdpovědětVymazat
  2. Třeba by se u nás Elišce líbilo - ve většině (ne-li ve všech) učebnách máme tabuli s fixami :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý deň Amelie čítam Vaše články skoro pravidelne ale uniklo mi že sa niečo deje so Šárkou - ak Vám to nie je nepríjemné čo sa jej stalo - viem jedine o Jeníčkovi a Eliške - tých ste väčšinou riešili. Samozrejme pochopím ak o tom nebudete chcieť písať. Prajem Vám všetko dobré a čo sa týka Jeníčka je to neskutočný posun dopredu veľmi Vám držím palce ste neskutočná MAMA. Miriam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárka má úzkosti, deprese, posttraumatickou stresovou poruchu atd.

      Vymazat
  4. Taky jsem to nesnášel a tu křídu jsem vždycky cítil i po umytí. To samé mytí tabule houbou, to byl zápach a ten pocit na rukou, nesnesu nic na rukou...

    OdpovědětVymazat
  5. Naprosto Elišce rozumím. Nesnášela jsem psaní křídou. Přesně - ty děsný zvuky, špinavý ruce. Jen jsem nikdy ve škole nenašla dost odvahy odmítnout k tabuli jít a tak jsem trpěla. Eliška je dobrá, že se umí ozvat!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Učím Elišku, aby se nebála ozvat, aby byla upřímná a po pravdě řekla PROČ co nezvládne... Nestačí říct "NE, nechci, nebudu", pak by vypadalo, že je drzá, ale pokud to nějak zdůvodní, pak někteří lidé "pochopí"....

      Vymazat
  6. Moj otec ked začal študovat na univerzite tak musel ist na prax učiť na gymnazium. Mal tam študentku ktorá odmietla isť k tabuli. Nechal ju sediet. Po hodine sa ospravedlnila že nemohla, ale jemu to aj po dvaciatich rokoch vrtalo hlavou prečo.

    OdpovědětVymazat
  7. To je velice dobře, že paní učitelka měla pro Elišku pochopení a vyřešila to rozumně. Já také nesnáším smrad křídy, sice jsem to snášel jako nutnost, ale jsem rád, že teď na vysoké škole tohle používat nemusím. Vávra

    OdpovědětVymazat
  8. Je skvělé, že je paní učitelka tak tolerantní, snad i spolužáci pro to mají pochopení:)

    OdpovědětVymazat
  9. Ani se Elišce nedivím, taky jsem křídu nesnášela, neměla jsem ráda jak ušpiní ruce, jak skřípe na tabuli a jak se dostane pod nehty a nejde to pryč... Divím se, že se tím píše ještě teď, vždyť by byly o tolik jednodušší a elegantnější fixy. Paní učitelka je skvělá, že má pochopení! Zuzka

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...