úterý 28. ledna 2014

Terapie kočkami


Terapie kočkami mým autistům svědčí.
Nechtěla jsem kočky do bytovky, to byl nápad Elišky.
Matýsek tak nějak přešel s námi z rodinného domku, Lentilku si Eliška vybojovala až tady...ale jsem za ně ráda.


Jeníček se Matýska bál, ale už si na něj zvykl.
A teď se naučil dávat pusinky (jen zvířátkům) a nešetří jimi...


Hladí Betku, Matýska i Lentilku a je moc rád v jejich přítomnosti.


Každý den si na zem rozloží deku a polštáře a je rád, když si tam zvířata lehnou za ním.
Vždycky mi říká:
"Spočítej je!"
(musí přece vědět, že je tam má všechny tři)



Za Matýskem včera vylezl i nahoru na postel...





Jenda je často protivný, nepředvídatelný, někdo by řekl, že dokonce zlý či agresívní (a babička ho má kolikrát plné zuby), ale ve své podstatě je to milý a hodný kluk s dobrým srdcem...


...a miluje své zvířecí kamarády.
S lidmi to moc neumí, ale s našimi domácími mazlíčky mu to jde docela dobře.






20 komentářů:

  1. To je krááásnééé jak dává kočičce pusinky!:-) Matýsek je moc hezký, ale i druhá číča je "kočka". Jeníček roste jako z vody! Držím vám všem palečky, ať to vše zvládáte! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné fotky! Je vidět, že společnost zvířátek mu dělá dobře a to je dobře :-) A jim se to evidentně líbí, tak je spokojenost na všech stranách.
    Je hezké, že k nim takový pěkný vztah, pusinkuje je a hladí.

    OdpovědětVymazat
  3. To jsou tak krasne fotky! Moc se mi libi, jak se Jenda tvari spokojene.

    OdpovědětVymazat
  4. Tenhle krásný článeček je terapií i pro čtenáře :)

    OdpovědětVymazat
  5. Je to moc krásné. A je úžasné, že stojí o fyzický kontakt... Amélko, našla jsem náhodou odkaz na tvoření se stavebnicí Neocub, mám dojem, že ji máte. Spíš asi zatím pro holky než pro Jendu. Kdyby je to zaujalo: www.youtube.com/watch?v=9PY0nilLUkQ#t=41 Maruška

    OdpovědětVymazat
  6. Kdo to takhle krásně umí se zvířátky, musí být úžasný člověk, ať si kdo chce co chce říká! Jsou to úžasné fotky plné lásky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju:-) Na to jsem chtěla poukázat: to, že se (některý autista) bojí lidí a neumí to s lidmi, neznamená, že je zlý nebo nevychovaný, naopak: ke zvířátkům umí být Jeníček velmi jemný (ale i naopak - je-li ve stresu, proto ho musím neustále hlídat).

      Vymazat
  7. Moc jim to spolu sluší! Jeníček je dojemně jemný.

    OdpovědětVymazat
  8. jeeeeeej mačičky sú super spoločníčky :) pozývam ťa aj ku mne - môj blog TU

    OdpovědětVymazat
  9. Třeba se Jeníček u zvířátek osmělí, naučí se to hlazení a dotýkání "v bezpečí" a pak to zkusí víc u lidí....Zitule to tak měla.... Btw Jeníček je krásný kluk:-) julie

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné roztomilé fotky.. to mne opravdu těší, že si s nimi tak rozumí a určitě mu to i pomáhá. :)

    OdpovědětVymazat
  11. tak po tenhle článek se mohu jen podepsat.
    Také můj autista má svoji kočičku Hepinku a ta mu moc pomáhá. Dokonce, když mu bylo zle, tak ho léčila. To kočky umí.
    A je pravda, že autistům to jde se zvířátky lépe než s lidmi.
    A já si myslím, že pro autisty jsou kočky to pravé ořechové.
    Míša z Plzně

    OdpovědětVymazat
  12. Jak jim to spolu, klukům, sluší. A Matýsek vypadá nadmíru spokojeně! Třeba se někdy naučí dávat pusinky i lidem.
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj,fotky jsou až dojemně krásný.Je dobře,že se Jenda učí mít rád.Ahoj Jana

    OdpovědětVymazat
  14. Ta kočinka je zlatá. A zvířátka jsou vůbec uklidňující, jak psi, tak kočky.

    OdpovědětVymazat
  15. Je dobře, že má své spřízněné duše :-) I ty zvířecí :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Je to krása :-) Já to říkám pořád, se svými kočkami mám kvalitnější konverzace než se spoustou dalších lidí. A kočky to pochopí, vždyť jsou samy autistické - taky mají rády svůj řád, věci a prostory, které znají, své lidi...taky jsou z jiné planety:-)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...