úterý 16. září 2014

Učíme se hrou - Připravuji se do školy


Prvních čtrnáct dní školy jsem Jeníčkovi úkoly už odpoledne nedávala. I tak toho na něj bylo dost.
Potřebovala jsem, aby se ve škole "zajel", pochopil co a jak, a teď už zase najíždíme i na odpolední práci.
Pět minut mu neublíží.


Ve škole je každý den do 11:40 hodin, v úterý končí ve 12:35 h.
Oběd má doma, na přechod do školní jídelny se zatím necítí a já ho nenutím. I tohle je velký pokrok a kdysi nedostižná představa.
Jeníček má skvělou paní učitelku a skvělou asistentku.
Za odměnu dostává každý den  po vyučování obrázek papírového dudlíku a má z něj velkou radost.
Ve třídě je sedm dětí - dva prvňáci a pět druháčků.
Na parapetu jsou digitální hodiny, aby byl Jenda "v obraze" a věděl, kdy přijdu.


Zatím jsem nadšená. Z přístupu všech ve škole, z Jeníčka, jak to zvládá...
A děkuji Bohu, že aspoň jedno dítě zvládá chodit do školy.
Ještě před rokem či dvěma to vypadalo, že Jenda školní docházku nezvládne a plánovala jsem, že ho budu učit doma....
Jsem moc ráda, že Jeníček chodí do školy bez protestů a že nedělá žádné scény.


A tiše doufám, že se do školního procesu snad brzy zapojí i holky.
Vím, že prožívají náročné období, že je deprese a úzkosti mučí víc, než je zdrávo, ale snad i to se nám společnými silami podaří jednou překonat...
Život s psychickým "onemocněním" není jednoduchý ani pro samotného člověka ani pro okolí, ale snažíme se...













10 komentářů:

  1. Tak to je opravdu od něho velký pokrok a těší mne to. Vím, že jsi tomu ani skoro nevěřila, že tu školu zvládne... tak ať mu to nadšení dlouho vydrží, přeji vám oběma. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Marci, jsem moc potěšený tím, jaké pokroky Jeník dělá! Bůh se rozhodl dělat skrz tebe zázraky. Věřím, že i holky se nějak dostanou z nejhoršího. Nikdo z lidí by pro ně neudělal víc než děláš ty. Kdybych měl dětem na tomhle světě přát jednu věc, tak aby měly maminku, jakou jsi ty! Láska, nekonečná trpělivost, vytrvalost, víra.... To všechno v jednom jediném člověku! Plníš mě úžasem!

    OdpovědětVymazat
  3. To je super, ze Jenicek skolu zvlada. Snad budou i holky brzy v poradku.

    OdpovědětVymazat
  4. Jeniček udelal veliký pokrok. Mam z toho velkou radost. Je to hlavně tvoje zasluha Marci. Se Sarkou a Eliškou bude lépe ale chce to cas a trpelivost. Míša

    OdpovědětVymazat
  5. To je super, že se Jendovi ve škole líbi. A s holkama to taky půjde, určitě.

    OdpovědětVymazat
  6. Tento tvůj článek zní také optimisticky:) Krásně mě zahřál u srdíčka, tak ať tvé nadšení vydrží a Jenda školu takhle zvládá i nadále:)

    OdpovědětVymazat
  7. Mám velkou radost, že Jeníček tak skvěle zvládá školu. Moc přeju, aby mu to vydrželo po celý školní rok. A holkám přeju, aby co nejrychleji získaly duševní pohodu (v rámci možností). Zase bude dobře, uvidíš.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to se mi líbí, že Jeníčkovi se zdařil start do školy. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Marci přeju ti z celého srdce, aby jednoho dne byly v pohodě všechny tvoje děti. ♥

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...