úterý 14. března 2017

Marihuana


V pondělí přišla Šárka ze školy unavená, říkala, že ve škole polehávala, měla na sobě dvě mikiny a klepala se zimou (ač bylo teplo) a šla okamžitě spát. Po dvou hodinách se vzbudila, byla zmatená, říkala, že je jí špatně (sváděla to na jídlo z předchozího dne), chtěla se vykoupat, ale nedolezla ani do vany....a šla zase spát.


Přišla mi úplně mimo, a tak jsem v noci hledala na internetu účinky extáze, pervitinu, marihuany, toluenu....hledala jsem nejsnáze dostupné drogy ap. NIKDY jsem nic podobného nepotřebovala, takže jsem objevovala pro mne docela nový svět.


Ráno mi volala učitelka, že v pondělí Šárka přišla do školy až na desátou (měla tam být v sedm), byla zpomalená, polehávala ....a dnes, že nepřišla vůbec.

Šla jsem nahoru, ale nemohla jsem ji vzbudit, tak jsem to vzdala. V tomhle stavu by stejně do školy nemohla.


Dojela jsem do lékárny a koupila testy na drogy. Chtěla jsem nějaký multi test, ale to v naší místní lékárně fakt nemají. Byla jsem vděčná i za tyhle dva.
Test na extázi a pervitin byl negativní, ale test na marihuanu byl pozitivní.


Tušila jsem to a přesto se mi opět zastavil svět. Srdce hrozilo výbuchem a po tváři se mi koulely slzy.
Proč proboha?
Sedm let trvá tohle utrpení a místo aby bylo líp, je čím dál hůř.
Nechci, aby moje dítě kouřilo, mělo vyholenou hlavu, tetování, roztahováky v uchu, aby se poškozovalo, chodilo za školu, lhalo, kradlo, aby bralo drogy....a přesto se to děje...

Dáte tomu dítěti novou a novou šanci a ono vás znovu a znovu zklame. Znovu a znovu se vám za zády směje do obličeje.


A "nejhezčí" na tom je to, že je v nynějším stavu (posledních několik let) tak hloupá, že se jí to nedá vysvětlit.
Myslím, že Jeníček s jeho LMR je na tom teď líp než ona.

Na otázku "proč bere drogy" odpoví, že žádné drogy nebere.
Neví, že marihuana je droga a vysvětlit se jí to nedá.

Mám sto chutí ji dát do psychiatrické léčebny nebo do diagnostického ústavu, ne proto, že by to k něčemu bylo, ale protože to je nad síly všech okolo...
..a protože by si ostatní od ní chtěli odpočinout....

Zítra jdeme na psychiatrii, uvidím, co na aférku s marihuanou řekne doktorka....


Jaké jsou rizika dlouhodobého nebo pravidelného užívání marihuany?
  • zpomalení psychomotorického tempa, delší reakční čas – člověk zpomaleně reaguje na podněty, má horší postřeh a pomalejší je celkový jeho projev a životní tempo
  • výraznější zhoršení paměti, zejména vštípivost a krátkodobá paměť
  • ke změnám může docházet i na úrovni osobnosti a povahových vlastností: neochota přebírat zodpovědnost, ztráta a pokles koníčků, zájmu a hodnot, psychická a sociální nevyzrálost, nižší schopnost orientace (časové i prostorové), citová otupělost. K těmto změnám dochází z důvodu poruchy funkce neurotransmiteru, který se nazývá serotonin, v důsledku čeho pak dochází k narušení a zpracovávání emocí (proto můžou vznikat právě např. pocity úzkosti, deprese)
  • někdy právě kvůli zmiňovaným serotoninovým poruchám, úzkosti, smutku a potížím se zpracováním emocí může docházet k vyššímu riziku výrazné melancholie až sebevražedných myšlenek či chování.


Více informací na: https://www.celostnimedicina.cz/priznaky-a-rizika-uzivani-marihuany.htm#ixzz4bL2uzuZU





http://www.drogy.cz/marihuana/kap-skodlive-ucinky-marihuany.html

1 komentář:

  1. To snad ne , ještě to chybělo . to mě mrzí , že začala experimentovat s drogou , snad jí to co nejdříve pustí , protože následky pro někoho kdo má poruchy chování a uzkosti , deprese jsou hrozné , můžou se projevit v mnohem větší míře a bude to katastrofální .

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...