pondělí 23. srpna 2010

Slimákolog

Jeníček má rád zvířátka.
Ještě loni trávil hodiny sbíráním slimáků, hlemýžďů, šnečků a brouků.
kopie---img_2876.jpg
Omlouvám se, pokud uvedu nesprávný název, ale už je to dávno, co jsem v hodinách zoologie dávala pozor... :-)

Pak měl asi půl roku období, kdy se bál a říkal: "Bojím bouka, bojím pavouka".
Poslední 2 dny zase pozoruje "svoje kamarády" na zahradě.
Naučil se, že na ty bez ulity nesmí sahat, protože by měl ulepené ručičky.

kopie---img_2883.jpg
.
Chvilku si hlemýždě skládal na dlažbu do řady, ale protože ho neposlouchali a lezli si kam chtěli, přestalo ho to bavit a začal je dávat na lopatku.
Dával jim lístečky, trávu, dřívka a kamínky...jeho oblíbené "hračky". :-)

Ukazovali jsme je také Betynce a Jenda byl ve svém "živlu".

kopie---img_2888.jpg

Strávili jsme lovem plžů asi hodinu a půl a myslím, že jsem v tu chvíli měla nejhodnější dítko pod sluncem. :-)

"Maminko, hledej etě nečka (šnečka)"...."Dej Jeníkovi"... "Jeníkovi líbí..." to byly nejčastější větičky, které opakoval stále dokola.

kopie---img_2909.jpg

Neváhal kvůli svým oblíbencům vlézt do vysoké trávy nebo pod trampolínu. Tam bych ho normálně nedostala ani "párem volů". :-)

Když už mu úlovky padaly z lopatky, protože jich bylo moc, začali jsme je dávat do kyblíku....
"Maminko, dej nečka do kybíčku (do kyblíčku)..."
"Neček je káásnej"....


kopie---img_2924.jpg
S nadšením strkal hlavu do kýble a pozoroval hlemýždě.... :-)

A myslím, že by mu jeho nadšení vydrželo ještě dlouhou dobu.
Bohužel bylo půl osmé a manžel se rozhodl, že je čas chystat Jeníčka na spaní.

kopie---img_2928.jpg

To bylo řevu....
Jenda se bránil, plakal, kopal, mlátil tatínka...
"Nech toho, nech Jeníka!"
"Nečci uteknou  (šnečci utečou) Jeníkovi, pomoooc..."
"Nech mě bejt, taťko zlej"...

Tyto a podobné věty se rozléhaly celým domem....
Jenda byl chudák z povinného odchodu do postele úplně mimo a ještě dlouho vzlykal. Chtěla jsem ty "šneky" vyhodit, nejsou to zrovna moje oblíbená zvířátka, ale s čím by si Jeník zítra hrál? :-)

kopie---img_2930.jpg
Postavila jsem tedy Jendův kyblíček  s "poklady" do trávy v rohu zahrady a zítra může sběrač pokračovat v lovu svých kamarádů....
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...