čtvrtek 5. srpna 2010

Večerní usínání

Je 22:46 hodin a moje dítě se živí vanilkovým jogurtem....
Kde jsou moje zásady, že po 21. hodině už děti nedostanou jídlo???
Jeník už nesnědl jogurt alespoň půl roku, tak mu ho nedejte, když si o něj  po tak dlouhé době řekne....
Tedy neřekl...vzal si ho sám na lince...
Má tam vystavené různé potraviny a občas ho něco zaujme... Jako ted ten jogurt.
kopie---img_1720.jpg

Jeho jídelníček obsahuje jen salátovou okurku, borůvky, Kinder řez (rituál v obchoďáku při nákupu) a pije 2x denně malinový Actimel.
Jinak nic... Občas trošku suchých špaget, kousek suchého rohlíku, pár piškotů nebo suchý kukuřičný chléb...

Žádné "normální" a teplé jídlo...
Většinou jen suché potraviny a hlavně všechno skoro studené...
Jenda nemá teplé jídlo rád...

kopie---img_1739.jpg
Dnes už asi postopadesáté přiběhl z ložnice a my jsme ho zase 150x odvedli zpátky...
Fakt mě ty jeho rituály ničí, snad denně si nějaký přidá....a zajímavé a obdivuhodné je, jak si je všechny pamatuje...

Nebudu je všechny vypisovat, ale končí to tím, že odsune postýlku napříč, uloží se obráceně - nohy na polštář a hlavu na deku, usne s jedním dudlíkem v puse a druhým v ruce a při rozsvíceném světle....
Kde jsou doby, kdy usínal kolem kolem 20. hodiny.
Po nasazení antidepresiv začátkem května začal zlobit s večerním usínám a stále se to zhoršuje...
A kdyby si aspoň ráno přispal, ale kde že..... :-(

Už několik měsíců nemáme večer klid ani čas na televizi...Knihu už jsem neviděla ani nepamatuji.
O luštění křížovek, vyšívání nebo pletení se mi jen zdá....
Když Jenda večer "konečně" usne, tak uklidím, naplním myčku, pověsím prádlo a padám únavou....

Dnes Jendovi nevyšly jeho rituály na odpolední procházce, nebyl tedy ve své kůži. Holky chtěly jít s námi. Těšila jsem se na procházku se všemi 3 dětmi.
kopie---img_1748.jpg
To už se dlouho nestalo.
Jenže to nebylo podle Jendova plánu, není na to zvyklý, byl protivný, nechtěl jít ani ven. Eliška ho na kočárek nesla násilím....pak nadával Šárce, mlátil ji klackem a ona to v půli cesty vzdala, uprosila mě, zda si může jít koupit langoš a pak sama domů....

Na Jendově oblíbené lavičce u paneláku seděl pán, a to cestou do města i zpět...
A Jenda se ho bál...Někdy ho "ukecám", že pán je hodný, sednu si na lavičku a Jenda pobíhá a poskakuje okolo, dnes to nevyšlo..."Bojím pána, pán zlej...." a bylo to....

Překvapuje mě, jak Jenda někdy neumí zmáčknout kliku. Většinou si už dávno umí otevřít dveře nebo branku, sám pouští Betynku z koupelny, ale pokud je rozrušený nebo po "nevydařené" procházce...tak lomcuje klikou a ne a ne otevřít.... Pak má záchvat vzteku, protože má pocit, že jsem zamčela, ale ono to tak není...

Dnes si našel novou zábavu...
Naházel míčky na stolní tenis do konve  (na zalévání kytek) na zahradě a běhal s ní dokola před garáží a ty míčky v konvi tak hezky chrastily.... Ruku zakousnutou v pusince a podivné slabiky u toho...ale byl tak šťastný....
kopie---img_1758.jpg

Zítra večer jedu s manželem a s dcerkami na "malou dovolenou" - k babičce na Moravu a možná na 2 dny na Slovensko.
Připadám si jako hrozná matka, ale já se tak těším, že ho pár dní neuvidím...
Je mi ho líto - Andělíčka mého milovaného, ale fakt mi dává zabrat a někdy je to nad lidské síly.
Přijede ho hlídat moje maminka, už sepisuji na papír seznam léků a rituálů.
Nejspíš mu vůbec nebudu chybět, hlavně že bude mít své dudánky, rituály a pohádky v televizi....

Přeji vám nádherný zbytek prázdnin a všem děkuji za podporu, za reakce na má povídání a za milá, povzbuzující slůvka...jste moc FAJN!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...