čtvrtek 26. srpna 2010

Válecí období

Copak je válecí období?  :-)
kopie--2----img_3103.jpg
To znamená, že se Jenda válí - kdekoliv a kdykoliv...na chodníku, v obchodě, na poště...pokud možno na procházce asi každé 2 metry....
Na moje slova, že se to nedělá, reaguje vztekem a agresivitou vůči mně.


Tak já nevím... Mám ho nechat nebo ne??
Pravdou je, že poslední 2 dny už nic neříkám...
Jenda není moc dobře naložený a na moje slova není zvědavý.
Tak jen čekám, až se vyválí, pohraje si s kamínkem, s ulitou nebo s jehličím... S tím, co si zrovna najde... pak  vstane a mrskne sebou o zem kousek dál.... a tak pořád dokola.
kopie---img_3111.jpg
Pokud si nevšímám udivených reakcí lidí a jejich poznámek, mohla bych mít pocit, že se vlastně nic neděje....
 
Když sleduji jenom Jeníčka, tak vidím, jak je šťastný....leží na zemi schoulený do klubíčka a svítí mu úsměv na tváři....



Mám mu brát jeho radost ze života?
kopie--2----img_3127.jpg

Včera si na procházku nesl prázdnou ulitu, dnes pro změnu skořápku od pistáciového oříšku....

Na náměstí našel další "kousky do sbírky", stavěl si je do řady na schody a byl spokojený....
Já sedím o kousek dál na lavičce a s úžasem v očích pozoruji tu prostou dětskou radost...
Komu jinému by tak asi udělalo radost pár vyhozených skořápek od pistáciových oříšků? :-)
 
kopie---img_3133.jpg
V obchodním domě házel oříšek (jak skořápce s láskou říká) po zemi a plazil se pro něj...
Asi se mu líbilo, jak se kutálí mezi regály.... :-)

Zkusila jsem ho párkrát  "bafnout" násilím, aby se neválel po zemi, posadit ho na kočárek, ale on pak ječí "jak na lesy",  a tak sebou hází, že nadskakuje i s celým kočárem... A v té chvíli určitě šťastný není....

A tak vlastně nevím: Mám ho nechat válet se po zemi každé 2 metry, ale vidět jeho štastný úsměv, nebo ho mám násilím připoutat na kočárek a jet se řvoucím a nadávajícím dítětem? Já zrovna teď volím variantu číslo jedna... Ale dělám správně? Tím si z výchovného hlediska moc jistá nejsem.
 
kopie---img_3139.jpg
Díky Bohu, že  holky už jsou velké a ty 2-3 hodinky mojí nepřítomnosti doma v klidu přežijí...

Co? Přežijí?! :-) Já myslím, že si ten klid, když nejsme s Jendou doma, užívají.
Mohou se dívat na pohádku v televizi a nikdo jim do toho neřve...
Mohou si dělat, co chtějí a nikdo je nebije, nikdo je nemlátí plácačkou ani klackem...ani já je "chudáčky" nevyháním do jejich pokojíčků před Jendovými útoky.
 
kopie---img_3141.jpg
A víte co bylo nejkrásnější na dnešní procházce? Jenda objímal stromy.


Říkal: "Jeník dělá tuli tuli"....
Už více jak 3 roky se ho snažím  naučit, aby strpěl moje pohlazení, mé objetí, moje polibky a ono se mi to nedaří....

Trénujeme to s plyšáčky, s oblíbenými hračkami a přesto mě Jeník nikdy v životě neobjal. Nikdy mi nedal pusu.
kopie---img_3081.jpg




Když ho chci já obejmout nebo pochovat, tak se s křikem brání a utíká pryč....
A dnes si jen tak "mýrnix týrnix" na procházce objímá stromy....
Na jedné straně jsem z toho měla radost - vypadal tak spokojeně a na druhé straně mi moje srdíčko šeptalo:
"A pročpak neobejme svoji maminku?"

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...