úterý 20. ledna 2015

Zkuste to a uvidíte, co to se mnou udělá...

Včera jsme jely s Eliškou od psycholožky a stavily jsme se v Bille, kde "inzerovali" na velkém billboardu u silnice mléko za 10.90 Kč, které nakonec stejně nebylo.
Nakoupily jsme a já jsem se vracela ještě pro nějakou zapomenutou věc. Elišce jsem řekla, ať zatím vyndá nákup z košíku.

- "Můžu sem?" zeptala se Eliška u pokladny....
- "No zkuste to a uvidíte, co to se mnou udělá!!!" odvětila prodavačka.

Eliška ztuhla, stála a nechápala, co má dělat.
Nevěděla, co ta odpověď znamená.
Netušila,  zda může vyndávat zboží na jezdící pás.
Když jsem se vrátila a viděla jsem Elišku stát vedle plného košíku, tak jsem se snažila zjistit, proč to nevyndala.
A Eliška mi nejmíň třikrát zopakovala odpověď pokladní a dožadovala se vysvětlení.

Doteď nechápe, co měla odpověď té pokladní znamenat. Prý se bála, že se bude zlobit, když to tam začne dávat..a tak stála a čekala, než přijdu.
A celou cestou domů řešila, PROČ mají na dvou velkých billboardech reklamy na mléko, když mléko není a prý ani nebude...


33 komentářů:

  1. Já bych tu paní pokladní také nepochopila :D

    OdpovědětVymazat
  2. Já vím, že to mají těžké a věř, že když nějaké takové řečičky slyším, vždy si na vás vzpomenu.

    OdpovědětVymazat
  3. Vůbec se Elišce nedivím, že nevěděla, co dělat... já bych se zřejmě zeptala "co prosím?"... prodavačka asi snídala vtipnou kaši :D

    OdpovědětVymazat
  4. Taky bych se lekla, co se asi s pokladní stane..
    A my zas v Penny marně hledali v akci minulý týden kočkolit Luisa a dneska pivko Kozlíka ..jojo, taky to nechápu.

    OdpovědětVymazat
  5. Paní pokladní asi chtěla být vtipná, ale moc se jí to nepovedlo. Já bych nad jejím výrokem zakroutila hlavou a myslela si své, ovšem pro Elišku to musela být neřešitelná situace...

    OdpovědětVymazat
  6. To byla blba odpoved od prodavacky ,ja bych taky nevedela co tim mysli.

    OdpovědětVymazat
  7. Já to teď taky nějak nechápu... :) jinak je Eli šikovná, že se zkouší ptát a překonávat svůj strach. Já se sebou poslední dobou nějak bojuju víc než bych chtěla...a jak je na tom Šárka?

    OdpovědětVymazat
  8. No, ani se Elišce nedivím :-D
    Že se ti lidé někdy nevyjadřují přesně... sme mi to komplikovaní tvorové s komplikovanou komunikací...;-)

    OdpovědětVymazat
  9. Tož to též nechápu teda:) Jestli to byl vtípek, tak ten se paní prodavačce moc nepovedl:)

    OdpovědětVymazat
  10. Od zítřka bude mléko v Albertu/Interspar za 8,90. :)

    OdpovědětVymazat
  11. A to mala byt aka odpoved? Tiez ju nechapem!

    OdpovědětVymazat
  12. No tak já zase nechápu, co se tady pohoršujete nad odpovědí prodavačky, to už se jako nesmí udělat vtip? Já tak mluvím běžně a okolí mě chápe... To není nic proti Elišce, každý má právo něco nepochopit, ale pohoršovat se tady nad tím, že někdo zavtipkoval je trochu mimo mísu... Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také si myslím. Co ta prodavaččka chudák má dělat, osm hodin na pokladně a odpovídat pořád na to samé. M.

      Vymazat
    2. Já proti prodavačce ani její odpovědi nic nemám, dokonce jsem s ní pak žertovala i já. A Elišce jsem pak v autě vysvětlovala, že i když ona tohle nechápe, pro tu pokladní to může být příjemné rozptýlení. Jen chci ukázat, JAK naše rádobyvtípky mohou působit na autisty, a jak je nechtíc i několikrát denně uvádíme do chaosu a zmatku. NIC proti nikomu.

      Vymazat
    3. Kdyz si prectete odpovedi pod timto clankem, zjistite, ze velka cast prispivajicich vtipu bud take nerozumi nebo jim neprijde vtipny. Nemyslim, ze v tomto pripade je problem v Elisce, ale v pani prodavacce a v jejim ponekud nestandardnim humoru.
      A ironie vuci zakaznikovi je podle meho nazoru dost neprofesionalni.

      Vymazat
  13. Doporučuji http://albafos.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Je me lito Elisky, pravdepodobne nebude nikdy schopna se prizpusobit normalnimu zivotnimu stylu. Ta prodavacka nevedela, ze ma problemy a chtela asi udelat vtip, ten se nepovedl a Eliska ho nepochopila.

    OdpovědětVymazat
  15. Predavačka mala asi vtipný deň :D
    Eliška to má v živote ťažké :/

    OdpovědětVymazat
  16. Ale já bych to taky nebrala jako vtip, to byla divná odpověď. I když, záleží na intonaci, to se pozná i podle zabarvení hlasu, jestli někdo něco myslí vážně nebo ne. Navíc, když ta prodavačka viděla, jak Evička zareagovala (zůstala stát s plným košem), tak jí mohla říct, že to nemyslela vážně nebo tak něco. Tady přece nejde o vtipkování (osobně jsem od žádné pokladní něco takového nikdy neslyšela). Vy ano? (tohle adresuji lidem, kteří napsali v komentářích, že prodavačka vtipkovala)

    OdpovědětVymazat
  17. Pozn. Evička - ne, chtěla jsem napsat Eliška, opravuji...

    OdpovědětVymazat
  18. Mne se ta odpoved nelibi a taky by me to odpudilo. Neni to ani vtipne, ani vhodne. Mam radeji vrelost a empatii, nez ironii.
    Kdyby tohle rekla prodavacka mne, tak na ni budu chvili zirat, a pak se zeptam na neco ve smyslu "a vi o tomhle vas lekar". Smysl pro humor mam, ne pro tenhle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ten váš smysl pro humor bych teda fakt někdy chtěla zažít...nic proti vám ale to by asi bylo veselo...

      Vymazat
    2. verte mi, ze bylo (: nemam povinnost se rachat nad kazdou hlouposti, co nekdo vypusti z oralniho otvoru, a taky to nedelam.

      Vymazat
  19. Milá Amelie,
    občas chodím na Váš blog už nějakou dobu a mám zásadu mluvit jenom do věcí, ke kterým mám opravdu co říct, ale mám-li být upřímná, chování té prodavačky mi rozhodně nepřipadlo zdvořilé ani nějak moc vtipné. Chápu, že Eliška je Asperger a vcítit se do jejího myšlení musí být pro někoho, kdo pracuje od tří ráno výkon, který není normální požadovat, ale na druhou stranu, mně je 17, autista nejsem (i když ty sociálně-úzkostné a depresivní obtíže máme s Eliškou společné ;) ale ty moje jsou přece jenom snesitelnější, věřím, že je to mnohem snazší být NT a alespoň se sebou umět zacházet... ), ale i tak by mě to zmátlo stejně jako ji... Jen abyste věděla, že s Vámi soucítím a že je mi z určité části jasné, co Eliška prožívá, takže Vám aspoň přeju pevné nervy a doufejme, že se to časem a dospíváním zlepší... A co musím ještě ocenit, je to, že máte víru. Je to určitě jedna z nejlepších věcí, co můžeme pro nešťastné lidi s nedostatkem sebedůvěry udělat. Ať už je to Bůh (ano, jsem taky křesťanka :) ), dalajlama, Matka Příroda, karma nebo co já vím... Modlete se za ni a modlete se s ní.
    Krásný večer přeje prozatím anonymní čtenářka G. z Olomouce...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za krásný komentář. Ano, jedině víra mě drží nad vodou a dává mi sílu.

      Vymazat
  20. Vazne... Tohle je vtipny ? Ja na tom nic vtipnyho nevidim. Eli se jasne zeptala: "Muzu sem ?"

    Na to se da odpovedet jen dvema zpusoby
    - Ne, zaviram/musim odejit
    - Ano, samozrejme...

    Odpoved kasirky neni ani vtipna, ani "proklientska."

    OdpovědětVymazat
  21. V Bille to mají myslím tak, že když není zboží v akci musí dát od jiné značky za stejnou cenu která je v letáku.

    OdpovědětVymazat
  22. Nemuzu si pomoct, ale odpoved prodavacky mi prijde zcestna. Nevidim na ni vubec nic vtipneho a zmatena bych teda byla taky. Myslim, ze ja bych v takove situaci zakroutila hlavou a odjela jinam.

    Situaci s mlekem bych se snazila Elisce vysvetlit tak, jak to je. Obchodni retezce se snazi co nejvice vydelat a prilakat maximum zakazniku. Kdyz na to prijde, vubec jim nevadi ruzne podvadet a obelhat sve zakazniky. A na otazku, proc maji tedy mleko na bilboardech, bych odpovedela: Nemeli by!

    OdpovědětVymazat
  23. Včera se mi stalo něco hodně podobného, hned jsem si vzpomněla na Elišku. Byla jsem v hospodě objednávat pizzu a šla jsem za servírkou, jestli jí můžu o něco poprosit a ona na mě, že to můžu zkusit... jelikož jsem byla trochu přiopilá, tak jsem se nad tím ani nezarazila (normálně bych se musela dost přemlouvat, abych se sebrala a šla sama od sebe za servírkou a o něco ji žádála), ale když mi to později došlo, tak jsem si klepala na čelo, že proč místo normálního souhlasu říká takové věci...

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...