středa 29. února 2012

Jenda a šmoulové


Jeníček má rád šmouly na DVD.
Pouští si je od rána do noci.


A tak jsem mu na Mimibazaru koupila použité šmoulíky na hraní.
Trochu jsem si zavzpomínala na své dětství - před pár lety jsme si s podobnými figurkami hráli s mým bratrem.

HRA - to je to, co Jendovi nejde.
I na fotkách je vidět, jak ze šmoulů dělá "valnou hromadu".
O nějakém smysluplném hraní tu není řeč.



A tak nacvičujeme a nacvičujeme a já povídám, co šmoulové dělají, kam jdou, co si koupili, kam pojedou....
Někdy si připadám jako blázen, když něco postopadesáté opakuji, ale pak přijde chvíle a já vidím, že to má smysl....



A to tehdy, když vidím, JAK mě Jenda napodobuje....


Sám (po vzoru maminky) složí z jednotlivých kousků houpací síť....


... sám do ní uloží Mrzouta a pohoupe ho.
 Je to jen pár sekund, ale díky Bohu za ně....

Nevím proč, ale Mrzouta má nejraději.


A pak, v nestřeženém okamžiku,  jeho ručičky zase všechno zničí a automaticky opakuje "valnou hromadu" a "motání" šmoulů do jednoho velkého chumlu...
( hraje si tak i s autíčky, s plyšáčky , s čímkoliv....)


...a tak začínáme zase znovu:
Taťka šmoula je unavený, tak pohoupeme i jeho....


...natřeme mu houpačku štětcem...
Jeden šmoula drží štětec, tak to se mi zrovna hodí do "krámu"....


Potom pohoupeme Šmoulíčka s medvídkem....
Je přece malinký, a tak potřebuje, aby se o něj ostatní hezky starali.


A buch....a jsme zase na hromadě....


Tedy ne my, ale ti šmoulové....


A tak podávám  z poličky krabičky a kapesníky a zkoušíme se učit ukládat šmoulíky do postýlek....


Jenda mi statečně pomáhá, ale dudánky skoro nepustí z ruky, tudíž se mu se vším hůř manipuluje....


Je vidět, že "učení"  (i když hrou) ho moc nebaví, protože každou chvíli nervózně mačká své dudlíčky....


A není nad valnou hromadu....




A tak Jenda šmouly převaluje sem a tam....


... tam a sem......


Když chci pokračovat ve smysluplné hře, tak se urazí a utíká do kouta....


Aby mi zase nějaký chytrý "anonym" neřekl, že to má určitě naučené a že ho tam posílám za trest. :-P
Ne, neposílám.
Já Jeníčka netrestám. Není důvod.

Už jako dítě se tam schovával...možná mu ty pevné stěny dodávají pocit jistoty a bezpečí....
Nevím....
....to by mi asi mohl vysvětlit zase jen člověk s autismem....

Krásný den všem.

45 komentářů:

  1. Pěkný :-) kdybys mu chtěla ty vlásky doladit, zkus to, až bude spát. Pa Hanka.

    OdpovědětVymazat
  2. Šmoulíci (figurky) byli kdysi v kinder vajíčkách. Syn, když byl malý, tak jse sbíral. Měli jsme celou sérii.

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravím Amelie,
    smekám před Vámi a nesmírně se klaním.
    Sabrina

    OdpovědětVymazat
  4. jde vám to moc krásně ... a boření a vytváření hromad mi připadá úplně normální:) ... eva

    OdpovědětVymazat
  5. U nás Šmoulíci taky frčí. Dokonce máme stejnou houpací síť. A Mrzout je i Patričkův nejoblíbenější.
    :D
    Dokonce jsem musela pořídit 2 plyšové kousky: taťku pro Patrička a Šmoulinku pro Adélku.

    Krásný den.
    A.

    OdpovědětVymazat
  6. Marci to zajímavé, když byli kluci malí, také běželi Šmoulové. A Peta také měl rád Mrzouta.
    Že by Mrzout měl pro autisty nějaké zvláštní kouzlo ?

    Míša

    OdpovědětVymazat
  7. Nechci se tebe ani Jeníka dotknout, ale mám pocit, že ve Šmoulech děťátka tak nějak vidí sebe... Moje starší, premiantka třídy (a šprtka, perfekcionistka :-)) má nejradši Koumáka. A ta naše nukleární tříleťačka zbožňuje Gargamela...
    :-D

    OdpovědětVymazat
  8. Marci, i já mám mrzouta nejradši! Je mi tak nějak povahově nejblíž.

    Někdy, když čtu tvoje články, připadá mi, že přelíváš rybník dvoudecovou skleničkou. To jistě občas příjde na mysl i tobě. Je velkou otázkou, jestli není škoda tvého života na tento jediný, možná nesmyslný úkol. Jsem moc rád, že si na tu otázku nemusím odpovídat. Jeník má obrovské štěstí, že se narodil právě tobě. Tolik by mu totiž nikdo jiný nedal.

    OdpovědětVymazat
  9. je docela mozne ze Jenikovi ty zdi dodavaji pocit jistoty.
    ja kdyz jsem v mistnosti, obzvlast mistnosti kde je vic lidi, tak se vzdy nejradej drzim u sten. u prostred mistnosti se citim nejista. u steny vim ze aspon ze zade me nikdo nemuze napadnot. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Je zajímavé, že Šmoulové mu nevadí a třeba Igráčky vyhazuje. Přitom Šmoulové jsou lidem taky dost podobní. Sarielem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. říká, že jsou to zvířátka. :-)

      Vymazat
    2. Jenda má pravdu. Šmoulové mají ocásky. ;-)

      Vymazat
    3. Jo ták! Že mají Šmoulové ocásky jsem si všimla až teď! To mi do mých skoro padesáti zůstalo zatím utajeno! =o)))))) Sarielem

      Vymazat
    4. Mně taky. Já jsem si toho nevšimla. Autisté mají cit pro detail. :-)

      Vymazat
  11. bože...šmoulové..moje dětství...teď je dávají na Animáčku, tak na ně musím každý den koukat s dvouletým bratránkem..někdy je to hotové utrpení :)

    OdpovědětVymazat
  12. ahoj Amélie ,dnešní fotopříběh je plný něhy a ta valná hromada paráda Míla

    OdpovědětVymazat
  13. Šmoulíky tenkrát zastihli bráchu, taky vzpomínám :-) Překvapilo mě, že Jeníček ve Šmoulech nevidí lidi, vždyť jim jsou podobní. Nebo to tak perfektně rozlišuje? Možná už se to těm lidem přibližuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenda jednou řekl, že to jsou zvířátka, protože mají ocásek... :-)

      Vymazat
  14. Maci, náš malej chodí do dramatického kroužku a zrovna nacvičují šmouly. On hraje Gargamela a je naštvaný, že se změní v Gargamelku, po nějakém kouzlu šmoulů. To jsem tedy opravdu zvědavá, jaké to bude. :-D Možná bude valná hromada jako u vás na postýlce. Krásný den. Tina

    OdpovědětVymazat
  15. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eriko, ano, SNAD dělá všechno, co je v mých silách. Děkuju.

      Vymazat
  16. Jůůůů, Jenda má ale slušnou sbírku šmoulů. Co by jsi pro něj neudělala, viď. ;-) To mi řekni, co ty děti na šmoulech vidí? Naše holky je také zbožňují a mohly by na ně koukat pořád. Teď je dávají (nebo dávali) na Barrandově v Animáčku. A můžu říci, že mě se líbí víc ty, kde Gargamela namluvil Ciesler, taťku šmoulu Brodský a Šmoulinku Molavcová. Než pak ty novější. ;-)
    Tak to vidíš, jak si Jeník umí hrát a že jen na chvilku? No a, ale hlavně UMÍ! :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj Marci, stejně je to obrovský úspěch, že si Jeníček dokázal tak dlouho pohrát!!!!!

    OdpovědětVymazat
  18. Snad bych i věřila, že Jeníček má u zdi pocit jistoty - jen tak něco skrz ní neprojde a je tak pevná - nemá rád telné věci a zeď má většinou je většinou spíše chladná...
    JInak s ohledem na Lentilčin komentář dodávám - já taky na Šmoulech ujížděla, ale vždycky jsem milovala Azraela ( toho kocoura) :D Tak nevím jakou společnou vlastnost mám s ním... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty první dvě věty jsou úžasně empatické. Klobouk dolů, Victorie.

      Vymazat
  19. Za tu svoji svatou trpělivost už sklízíš ovoce. Jde to pomalu, ale jistě a to je nejdůležitější! Krásný večer!

    OdpovědětVymazat
  20. Hrou ku úspěch! :-) Nevadí, že to jde pomalu... hlavně, že to jde! Jenda dělá pokroky a to je moc dobře! ;-)

    OdpovědětVymazat
  21. Tak hlavně, že se Jenda směje. A když jsou vidět pokroky, byť malé, je nadějné, že všechno bude lepší a jednou si Jenda bude pěkně hrát.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliška se naučila "hrát si" sama až ve 13 letech, tak vím, že to jednou přijde. :-)

      Vymazat
  22. Šmoulové, jsou třeba počátkem, Jendovy sběratelské vášně :-D
    Jste oba šikulové+++

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná. Ať si sbírá cokoliv, jen ať je šťastný.

      Vymazat
  23. Taky jsme pár těchto Šmoulíku z Kinder vajíček měli a možná bych ještě nějakého i našla. Četla jsem v komentářích údiv nad tím, že Jeníčkovi Šmoulové nevadí, když to jsou človíčci, ale Jéňa je chytrý kluk a ví, že modří lidé neexistují. :-)))

    OdpovědětVymazat
  24. To musí poriadne vystrašiť, keď z ničoho nič zmení náladu...určite to nieje ľahké. Ale je fajn, že je dosť aj tých príjemných chvíľ...tie pomáhajú "zastrašiť" tie horšie (:

    OdpovědětVymazat
  25. Ani jsem nevěděla, že jsou šmoulíci z kinder vajíček. Že už jich ale Jenda má požehnaně ! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. NE, TIHLEe šmoulové NEJSOU z KINDER vajíček.. jiní asi ano.

      Vymazat
  26. já mám stím hraním tky problém, moc mě to nebaví, trpím u toho...tak si tak se Šárkou málokdy hraju, ostuda:-(

    OdpovědětVymazat
  27. To je sbírečka, dříve jsem měla Šmouly hodně ráda, taky mám pár figurek. :-)

    OdpovědětVymazat
  28. Trochu od věci...sem naštvaná...jako malá sem šmoulíky milovala...pamatuju si jak sem je hledala i v lese:D potvůjky malý...ale takovy super figurky sem nikdy nemela:/...tsss Závidím Jendovy valnou hromadů šmoulů!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bobi, tak si přijeď pohrát. Už tu leží jen v krabici a nikdo je nechce. JENDA si neumí hrát a baví ho to jen chvilku.

      Vymazat
  29. Jééé,jak já bych brala takovou sbírku Šmoulů ;) Jsi skvělá!!!

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...