sobota 5. dubna 2014

Přiřazování - barvy, tvary, velikosti


Dnes vám představím další pomůcku, kterou jsem si zapůjčila z Rané péče.


Nachystala jsem čtyři proužky, protože mi to přišlo jednoduché.


Když jsem zjistila, že Jenda vůbec nechápe, co po něm chci, tak jsem mu nechala jediný proužek a ostatní jsem dala stranou.


Ale ani tak to nebylo lepší. Jeníček měl posunout plastové okénko na shodný tvar.
Vlevo je obdélník, měl tedy najít obdélník. Poprvé našel trojúhelník, podruhé čtverec.



Ani další pokus nebyl úspěšnější: K zelené barvě dát zelenou barvu.


Musela jsem mu radit, ukazovat, vysvětlovat a pobízet ho, aby pracoval.


Nešla mu manipulace s okénkem. Několikrát se mu to vyvléklo a neuměl to nasadit zpátky. Než by si řekl o pomoc, raději to zahodil na zem a vztekal se.



"Modrá barva - modrý kufr", s nápovědou správně.


"Modrá barva - modré kolečko". Tohle se mu povedlo.


A tvary zase špatně. Myslím, že ho mátlo to pozadí na tom levém obrázku.... Podle mě uvažoval stylem: "NIC zeleného tam není", tudíž nevěděl, co s tím.



Otáčel se na křesle, odhazoval karty a nechtěl se na ně dívat.



A tady zase: "Růžová přece NIKDE není."
Jeníček to sice neřekl nahlas, ale z jeho nechápavého výrazu se dá leccos vyčíst.


I když mu ukážu, že vlevo je žlutý obdélník, vpravo modrý čtverec, a snažím se ho navést, stejně to pro něj NENÍ stejné a nepřiřadí to k sobě.


I tady jsem mu musela poradit....


Tohle byl hodně těžký úkol.
Jsem zvědavá, zda najdu odvahu pustit se do dalších obrázků z této série.
Nervy na pochodu jsme totiž měli oba dva.

16 komentářů:

  1. To je pěkná hra. Možná jenom Jeníkovi nesedí nový ystém a není mu úplně jasné co má dělat...

    OdpovědětVymazat
  2. Přeji hodně trpělivosti a hodně dobrých výsledků, které Vám jistě přinášejí radost. Hezký chlapec :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý lék na nervy je příroda a zrovna dnes je tak krásný den. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Také přeji hodně trpělivosti:) I když je hra těžká, připadá mi hodně užitečná, že ukáže, v čem je třeba pomoci a zas se o velký kus posunete. Jste šikovní moc!

    OdpovědětVymazat
  5. Som prekvapená kolko druhov hier existuje na logické zmyšlanie. Nedivím sa, že ho to niekedy nebaví, nikooho nebaví stále rozmyšlať ani nám sa občas nechce do školy ale bohužial to tak v živote funguje a učime sa celý život. Vaša snaha sa dosť viditelne preukazuje na Jeničkových pokrokoch :) Oplatilo sa, oplatí sa byť tvrdá na takéto ulohy a ono sa to bude len a len zlepšvať, držím palcE:)

    OdpovědětVymazat
  6. To barevné pozadí mě taky rozčiluje, úplně přece stačí, že je hledaný tvar první v pořadí. Nebo aspoň pár proužků měli autoři udělat bez pozadí, aby se to dalo natrénovat.
    (Když přece Jeníček spojuje stejné tvary nebo barvy čarou, jde mu to dobře).

    OdpovědětVymazat
  7. časem mu to jistě půjde lépe ...je tomalý šikula a s tvojí trpělivostí a vedením to zvládnete .

    OdpovědětVymazat
  8. Takmer ako vždy, najprv som si len prešla obrázky bez čítania Vašich komentárov k tomu, aby som sa aspoň trošku priblížila problematike vizuálneho chápania, no úprimne, táto úloha bez komentáru k tomu bola aj pre mňa problematická. Asi až pri 4.tom obrázku som pochopila o čo tam vôbec ide. To pozadie rôznofarebné ma tam miatlo, tak isto ako Jeníčka.
    Verím, ale, že nasledujúce úlohy, mu budú ľahšie.
    Prajem veľa veľa trpezlivosti :)

    OdpovědětVymazat
  9. Myslím, že to bylo těžké. Barva pozadí upoutá jako první... Přehozené kostičky - i jiné děti by chybovaly. Příště už to půjde líp. Vytrvejte, držím palce. Sluníčkové dny. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Mas uplnou pravdu, to barevne pozadi jenom cloveka mate. Stejne mas ale trpelivost, urcite to i tak Jenickovi neco dalo. =)

    OdpovědětVymazat
  11. Minule jsem se uklep a místo odeslání komentáře mě to odhlásilo, tak píšu znova...
    Tak tohle je masakr. Připomnělo mi to trička, která jsem viděl tak před patnácti dvaceti lety. Ta sice byla "na pozadí" jednobarevná - černá, jako motiv ale měla jeden z tvarů, červené vesele se tvářící kolečko, nebo žlutý smutně se tvářící čtvereček, nadepsaný "Klub přátel X", kde X zastupovalo - a teď to přijde - TEN DRUHÝ tvar. Taky mi hezky dlouho trvalo, než jsem v tom našel tu "logiku" :)

    OdpovědětVymazat
  12. Vždy keď pozerám na tie úlohy, tak zprvu mám sama problém pochopiť, čo akože chcú, takže to, že to Janíčkovi moc nešlo nie je až také zlé. Verím tomu, že sa to zlepší, budem držať palčeky. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mu to samozřejmě nejdřív vysvětlím, řeknu mu, co má dělat. Nenechám ho v tom plácat samotného.

      Vymazat
    2. Však to mi je jasné. ;-) ..ja som tým chcela len povedať, že sa mu vôbec nedivím, že bol trochu zmätený. :-)

      Vymazat
  13. Mimochodem, něco se děje s Vaším blogem - z dnešního článku o aktivitách pytlíkové výměny vidím jen anotaci, když klepnu na Více, objeví se hlášení, že hledaná stránka blogu neexistuje...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechápu to. Měl to být včerejší článek. Ale snad už je to v pořádku.

      Vymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...