úterý 24. března 2015

Kontrola na očním



Dnes jsme byli na kontrole u očního lékaře.
Ve výtahu se Jeníčkovi líbilo sedátko a zrcadlo.


Jeníčkovi se malinko zhoršilo jedno oko, ale brýle mu pan doktor nechal stejné.
Elišce se zrak zhoršil víc, takže dostane nová skla s více dioptriemi.


Eliška by chtěla nosit kontaktní čočky. Za 500 Kč dostala jeden pár na zkušební dobu (14 dní) a za týden má jít na kontrolu.
Uvidíme, zda se jí podaří čočky večer vyndat a ráno zase nasadit.

Musím přiznat, že si nevím rady. Přijde mi to jako "zbytečná investice", ale Eliška si to (zatím) nedá rozmluvit. Čtrnáctidenní čočky (3 páry v balení) u pana doktora vyjdou cca 550 Kč na 1,5 měsíce... za rok to dělá asi 4.500 Kč. A Bůh ví, co dalšího k tomu bude potřebovat? Dezinfekci na ruce, roztok na čočky, už chtěla nějaký obal na čočky s hrošíkem....
Ještě jsem nestudovala podrobnosti, ale nejsem z toho nadšená.

Máte nějaké zkušenosti? Tip na levnější čočky ap.?
Děkuji...


Ale stejně budu doufat, že ji ukecám na nošení brýlí...


Jenda přežil svoji pětiminutovou návštěvu u pana doktora, ale pak už toho měl plné zuby a čekání na Elišku se mu vůbec nelíbilo.





Související články:
http://auticekjenicek.blogspot.cz/2014/03/pokusy-se-zrakem.html
http://auticekjenicek.blogspot.cz/2014/03/na-ocnim.html
http://auticekjenicek.blogspot.cz/2014/04/jenickovy-nove-bryle.html

29 komentářů:

  1. Brýle nosím od osmi let, za čočky jsem je vyměnila v patnácti, nosím je dodnes (přes dvacet let). Na brýle jsem si nikdy nezvykla, na čočky hned a radši bych šla na operaci očí, než znovu brýle. Kromě toho, že se opocují, kloužou, máte zmenšené zorné pole a ze začátku vidíte přes nová skla křivě, nesnesu vypadat jinak, než doopravdy vypadám a brýle jsou pro mne nějaké lešení z plastu nastrčené přes hlavu a obličej. Elišku chápu, ta úleva se penězi nedá zaplatit. Jestli Eliška zvládne manipulaci, nebránila bych jí.
    Pobavilo mne, jak čekárna u očního vypadá stejně jako před dvaceti lety, taky jsem tam s čočkami začínala :-) Dneska už bydlím jinde, čočky kupuji přes internet, byť se to nedoporučuje, ale dá se výrazně ušetřit. Posledních osm let nosím kontinuální měsíční čočky, maximální spokojenost, nepotřebuji roztoky ani dezinfekci, ani pouzdro. Ale pro každého vhodné nejsou, Eliška by sama musela vyzkoušet a zjistit, typů je hodně, i cenově rozdílných.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, čočky nenosím, ale sestra si chválí levné čočky z DM.
    Míša

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem si pořídila jednorázové čočky k moři (mám tak silné brýle, že jsem přestávala zvládat plavání), ale strašně mě to stresuje. Nerada si sahám do očí, hlavně nasazovat je bylo utrpení. Protože mám brýle od dětství, v podstatě je nevnímám. Navíc se z nic dá udělat pěkný módní doplněk. (Mimochodem Elišce na fotkách velmi sluší, stejně jako Jeníčkovi.) Za sebe bych hlasovala proti čočkám, ale samozřejmě každý si najde to, co mu vyhovuje. Markéta

    OdpovědětVymazat
  4. Já tedy čočky nenosím, brýle mi nepřekáží a zdá se mi to zbytečné. Jsem trochu lajdák a už se vidím, jak naprosto předpisově dodržuju jak s nima zacházet :-P. Navíc teď už bych se bez nich cítila asi jako třeba kůň bez ohlávky, nebo panda bez těch kruhů kolem očí :-D. To už v konečném důsledku vyjde levněji ta operace, ale ta je možná až se ta vada ustálí. Ale je to o zvyku a je na každém, co mu více sedí. Znám lidi co čočky nosí a jsou spokojení. Nebo to kombinujou - na doma brýle, ven čočky. Nebo jeden den brýle, jindy čočky. Prý je to lepší, čočky by se měly prý občas nahradit brýlema. Fakt je, že kdo je nosí pořád, vyjde to cca stejně draho jako nové brýle na rok. Kámoška pak musela s čočkama přestat, začalo jí to po letecn dráždit oči. I když je fakt, že ona je asi nosila dýl než měla a brýle nepoužívala vůbec. Nesmí se s nima usnout, tedy s některýma, už mi někdo líčil, že dvě hodiny viděl jen bílou mlhu. Ale teď už se asi dělaj lepší, nevím. Eliška ale vypadá v brýlích dobře, výrazněji, fakt se k ní hodí. Byla by škoda je "zahodit". :) Ale jestli se v nich sama necítí, tak bych tomu dala šanci. Výhody i nevýhody má obojí.

    OdpovědětVymazat
  5. Kupuju na cockyshop.cz, kazdopadne chodit 1x rocne na kontroly. Stridam s brylemi.

    OdpovědětVymazat
  6. Čočky se dají objednat na netu a vyjdou rozhodně o dost levněji, kdyby si to Eliška nerozmyslela :))

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Maci. Já raději volím brýle. Beru je jako doplněk. Obroučky dnes dělají krásné a můžu si je sladit s oblečením, jak potřebuji. Čočky jsem nosila, nějaký zvláštní problém jsem neměla. Jen mi nedělalo dobře třeba výrazně prašné prostředí. Navíc mi jeden známý optik řekl, že denní nošení není pro oči příliš dobré. Byl to můj dobrý kamarád, tak nepředpokládám, že by mi lhal. :-) Čočky bych volila raději kvalitní, oči máme přece jen jedny. Já jsem čočky vyndavala na noc, takže jsem roztok a pouzdro potřebovala. On to opravdu každý snáší jinak. Ale s brýlemi problém fakt nemám, když jsou kvalitní, tak sedí, jako ulité a ani o nich nevím. V každém případě, ať si to Eli vyzkouší a uvidí. Držím palce! Pa. Tina

    OdpovědětVymazat
  8. Také jsem vyměnila brýle za kontaktní čočky, zdá se mi to praktičtější ;)
    Objednávám si je zde: http://www.kontakto.cz/ a nosím tvz. měsíční, což znamená, že se za celý měsíc nemusí z oka vyndat (což je při mém "stylu" života opět praktičtější a lehčí než si každé ráno a večer hrabat v oku a neustále mít při ruce pouzdro, zrcátko a roztok) spokojená jsem nadmíru, ročně mě to stojí 2400 Kč a zdá se mi to lepší (a ekonomičtější) než nekonečné vyměňování skel a shánění, co nejlevnějších a přesto estetických obrouček...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, to, že máte čočky měsíční neznamená, že si čočky můžete nechat měsíc v oku, ale to, že jsou vhodné k nošení po dobu jednoho měsíce s tím, že na noc se ukládají do roztoku. To se tedy divím, že vám nějaký lékař odsouhlasil.

      Vymazat
    2. Nene, je to tak v pořádku, bavila jsem se o tom s více lékaři a nosím je tak už několik let a všechno je jak má být... :-)

      Vymazat
    3. Pan doktor říkal, že u dětí určitě na noc vyndavat, u dospělých možná záleží na situaci, stavu, na člověku, na typu čoček...

      Vymazat
  9. Je fajn, že to máte za sebou. S kontaktními čočkami nemám vůbec zkušenosti, respektive jednou jsem je zkoušela, ale ta manipulace (když jsem si je musela strčit do oka) pro mě byla utrpením a tak jsem s tím přestala.
    Sice to není levná záležitost, ale zas při některých aktivitách jsou mnohem pohodlnější... Nosit je na střídačku s brýlemi by nechtěla?

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj,
    čočky vás vyjdou rozhodně levněji přes internet, například vasecocky.cz. Optometristka mi nabízela jeden pár čoček za 1900,-, na internetu mě ty samé vyjdou na 900,-. Takže ať si vyzkouší, zjistí, jestli jí sedí, ale další páry si objednává na internetu.
    Ano, je to dražší než brýle, ale to pohodlí! Nosila jsem brýla od osmi let a až ve 24 letech jsem se dokopala k čočkám a poprvé se viděla ostře bez brýlí :))

    OdpovědětVymazat
  11. Pokud se Vám peníze hodí jinde, a tohle není malá částka, tak by Eliška přes jednoduchou matematiku měla pochopit, že k dispozici máte tolik, a různé výdaje jsou tolik, tudíž na čočky teď není. Jarka

    OdpovědětVymazat
  12. nejlepsi pro oci jsou udajne cocky na jeden den. Cocky mohou zpusobovat nebo zhorsovat zanety, pokud na ne ma clovek nabeh. pokud uz bych elisce povolila cocky, asi bych neexperimentovala s nejakymi nekvalitnimi, byt levnejsimi. Oci si nove nekoupi... takze pokud na ne spis nemate, zkusila bych ji to rozmluvit, aby pak nejakou levnejsi variantou nelitovala. Ja mam sama 10 dioptrii, kdyz ridim a moc dobre ji rozumim. dlouho jsem to resila tak, ze jsem proste nenosila bryle. Za sebe muzu rict, ze mi cocky rodice nikdy nedovolili ze zdravotnich duvodu, asi by na ne meli penize... a ja nakonec zvolila kompromis - nosim bryle slabsi, tak -6, aby sly jeste vrtat, bezobrouckove :). A do auta -10 s obroucky. Pokud ma eliska min, nebyl by problem, nechat ji udelat bez ramecku. Mi to davalo pocit, ze nejsou videt :). nebudte ale nijak rozcilena, komentar nade mnou (tedkom, nevim, kolik jeste ceka na schvaleni:)) od pani/slecny Jarky to vidi moc racionalne... ale eliska je v puberte a jeste s AS, ma to tezsi, nez si dovedeme predstavit. Spolizaci umi byt zli... a taky ji asi bryle snizuji sebevedomi. Na to ale neni vysvetleni, ona to tak citi. byt ji treba bryle slusi. Ja bych asi zvazila, zda na to mate ci ne. Alternativu jsem uz zminila. Drzim vam palce :) za elisku si moc preju, aby je dostala :)) urcite je to lepsi nez ocni operace. S tou ma kamaradka hodne negativni zkusenost. mejte se krasne, Amelko :))) je moc fajn, jak chcete detem za kazdou cenu udelat radost :)))

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Amelie,
    Elišku uplně chápu, že nechce nosit brýle. Někteří lidi si na ně prostě nikdy nezvyknou a žádné argumenty je nepřesvědčí. Jestli chce nosit čočky, tak bych jí nebránila, i když to není finančně jednoduché..Mně by to doma asi taky neplatili, kdybych si na to nevydělávala.
    Jinak můžu poradit, že objednávání z internetu vyjde řádově mnohem laciněji. Mám dobré zkušenosti např. s kontaktní.cz apod. chce to spíš pohledat a najít kde mají konkrétní typ čoček nejlevněji. ( http://kontaktni-cocky.heureka.cz)
    Jinak kdyby ste chtěla nějaké rady k nošení čoček a jak se o ně starat tak určitě napište! Nebo at napíše klidně sama Eliška :-)
    lucianna22@email.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Dobrý den Marcelko,
    napadá mě ještě jedno řešení: co takhle Elišce vysvětlit, že čočky stojí moc peněz, brýle jí sluší a tak se zatím žádné čočky kupovat nebudou.
    Často se v textech objevuje: Eliška na tom trvá, Eliška si to nedala vymluvit a za cenu konfliktu, viz. sušení blůzy fénem na Vánoce, se Elišce vyhoví. Bude jí tyto ústupky v budoucnu dělat i někdo jiný kromě Vás?
    Jaké má třeba Eliška "vyhlídky" na samostatný život?
    Své děti milujete jako každá máma, ale s jejich nemocemi a s Vaší bezmeznou obětavostí a oddaností a navíc bez opory partnera Vás to jednou vyždíme. Myslete trošičku víc na sebe a ne pořád, co chtějí bezpodmínečně Vaše děti.
    Jeníčkův blog čtu dlouho, ale teď jsem ho začala číst od začátku článek za článkem. Musím říct, že Vás nesmírně obdivuji, ale občas se mi chce i brečet, jakou cítím z Vašich slov tíseň a beznaděj a bezmoc.
    Přeji Vám hodně moc sil, ale za všeho nejvíc, někdy v budoucnu, nového partnera, který si Vás bude vážit a s kterým prožijete štěstí a láskyplnou pohodu.
    Promiňte, že se nepodepíšu, ale za takovéto komentáře se na blozích obecně kritizuje a napadá. Pokud budete moje jméno chtít znám, napíšu Vám mail.
    Přeji hezké jaro :-) I.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslim, ze to je prave ten rozdil mezi ditetem s AS a tim, co autismus nema. Dite bez AS se dokaze srovnat s tim, e je neco jinak nez, jak si usmyslelo. Ale autista si neco naplanuje a z cehokoli jineho ma strach, neumi si to predstavit, boji se a ma pocity uzkosti, kterym nerozumi tak navenek pusobi rozmazlene a vztekle... ale doopravdy ma hrozny strach. Neni to panovacnost ci zpusob vynucovani. Rodice to nejspis neskutecne vysiluje, ale v tehle situacich je mozna jedine reseni... protoze vysvetleni nefunguje (situace s bluzkou). Mozna pozdeji, az to prejde... mluvit a s klidem vysvetlovat. Ale to se asi tezko mluvi porad dokola, kdyz v momente, kdy se zase stretnou dva jine svety, dite nedokaze jednat a zvazovat situaci, jak mu bylo vysvetlovano. Byt si to uedomuje, kdyz je zrovna klidne. A to neni kritika... jen, ze to muze byt takhle jeste tezsi :)))

      Vymazat
    2. Děti za svou diagnózu nemůžou, zvlášť, když je zděděná a rozhodně to nemají lehké, to je jasné. Ale na druhou stranu jim nelze obětovat všechno - klid, práci, vlastní zdraví, nervy, partnerství...... Dítě se zápalem plic taky dáte do nemocnice, aby ho léčili a taky se Vám po něm bude stýskat a nebude tam mít takový servis jako doma u mámy. Středoškoláka taky nebudete učit doma jen proto, že si vybral školu daleko od domova a musel by být na intru. I když láskyplné prostředí zmůže hodně, určitě není všemocné. Denně potkáváme "postižené" děti z blízkého "internátu" na procházce, školka mé dcery je ve stejné budově jako denní stacionář pro takovéto děti a ty děti jsou stále mezi svými a určitě šťastnější, než kdyby byly začleněny do běžného světa a celý den trpěly nepochopením, strachem a bezmocí neumět dělat běžné věci. A hlavně paní učitelky se střídají, takže mají stále dost sil. A nemyslím si, že by dnes tato zařízení byla na špatné úrovni - tedy aspoň ty, co znám. Rodina Marcelky to má hodně těžké, ale myslím si, že pokud by děti byly aspoň na část dne nebo přes týden svěřeny do péče profesionálů a Marcelka mohla chodit do práce - mezi lidi a aspoň na chvíli "zapomenout" na neustálý boj s nemocí dětí, že by nabrala daleko víc síly a prospělo by to nakonec všem.

      Vymazat
    3. Miriabel to napsala moc hezky. Ale s tím anonymním příspěvkem nesouhlasím. NEobětovala jsem NIKOMU práci, zdraví, nervy ani partnerství. Miluji své děti a dělám jen to, co si myslím, že je pro ně nejlepší. Pro mě je přirozené mít své děti doma, pokud to jde. Pořád si myslím, že je jim doma lépe:-)

      Vymazat
    4. Amélie, promiňte, ale někdy si protiřečíte. Kolikrát jste psala, že VÍTE, že Jendovi je jedno, kdo ho hlídá. Když Vás nevidí, nechybíte mu, ani jeho otec. Jde mu o jeho rituály, o splnění jeho potřeb. Nemyslíte, že by mu bývalo bylo často líp na nějaké zahradě s "kamarády" a učitelkami a odpoledne by šel domů, než když jste s ním musela zajišťovat chod domácnosti a vláčet ho do obchodu nebo na poštu???? Podle mě je to stejné, jako dát ve 3 letech dítě do školky. Taky jsem tenkrát každé ráno skoro bulela, že tam své miláčky nechávám, chtěla jsem s nimi být ještě doma. Ale brzo jsem pochopila, že to je prostředí, kde jsou šťastné, potřebují kolektiv stejně starých dětí a tam se naučí spoustu věcí, které bych já jim UŽ nabídnout nemohla.
      A s tím obětováním???? Je přirozené chodit do práce, mít partnera nebo si hledat vhodnějšího na další pokus, moci přijímat návštěvy a zastavit se se známým na ulici, odpočívat, mít své zájmy atd. A to vy přece nemáte.... protože Vám to neumožní nemoc dětí. Jednou jste někde napsala, že Šárka je v psychiatrické léčebně - proč ona tam je a ty ostatní 2 nemohou jít tam, kde by se léčily? Působí to na mě tak, že Šárka byla zdravá a tak dlouho těm dvěma musela ustupovat a chápat je, až to dopadlo takto. Víte sama, jak to máte.... jste velice silná, opíráte se o víru, ale tohle tempo a psychické vypětí Vás může položit. Kam pak půjdou vaše děti? Pak to zvládnou s cizími lidmi?
      Mám opět odlišný názor, než který se sluší zde prezentovat, možná ho ani nezveřejníte nebo mě ostatní budou napadat..... Ale v čem nemám pravdu? Toto je pohled zvenku..... proč tedy různé "ústavy" existují? Jendu jste teď taky dala do praktické školy a je mu tam přece fajn, je tam šťastný!!!!

      Vymazat
    5. Neprotiřečím si. Ale to, co je napsáno před rokem či půl rokem, už dnes může být jinak:) Ano, Jeníčkovi je jedno, kdo ho hlídá, tedy pokud toho člověka má rád a zná ho. Ale "hlídání" trvá hodinu, dvě, tři a a Jenda ví přesně na jak je to dlouho a CO bude dělat. A jinak: od září chodí Jeníček na dopoledne do školy:-P
      Nemám problém dát dítě do školky, do školy, do stacionáře (kdyby tu byl), pokud VÍM, že to to dítě zvládne a že mu to bude ku prospěchu.
      Tohle není na psaní do komentářů, ale na dlouhou debatu. Tady to může vyznít úplně jinak, než chci (chceme).
      Holky jsou na tom teď psychicky hůř než Jeníček. Eliška denní studium nezvládá. Musím ji všude doprovázet. Úzkosti a deprese ji hodně omezují a limitují. A Šárka? Někdy to JINAK nejde a není jiná možnost. A tady už to doma nešlo.
      A vůbec se mi nelíbí to VAŠE.. "BYLA zdravá a tak dlouho musela ustupovat" :-( Jsou to jen vaše domněnky. Neberu vám je, ale nelíbí se mi, a házet vinu na někoho (na mě, na autisty?) mi přijde absurdní. Je nemocná a musí se léčit. Nebudu přece hledat viníka (geny, vliv prostředí, okolí, puberta, šikana, deprese... nezáleží na tom, a k ničemu by to nevedlo. Tady je akutní léčba na místě.)
      Možná nežiju "normální" život, takový, jak si ho představuje většina lidí, ale pro mě je darem, přínosem, štěstím, poučením i radostí být s dětmi a věnovat se jim. A i na zájmy, na partnera a na odpočinek občas zbyde čas:) Dokonce si myslím, že se nám to daří skloubit čím dál lépe. Pomalu se učím myslet i na sebe a ono to jde :)
      Neberu vám váš názor, jen mám trochu jiný, ale respektuji vás, zkuste i vy respektovat mě.
      Končím na tohle téma.

      Vymazat
    6. Amélie, přeji Vám hodně štěstí. Jste opravdu silná ženská a to, co zvládáte vy, by možná jiný nesvedl :-)
      Ať se daří

      Vymazat
    7. Děkuji. Ale zvládl. Když člověk musí, zvládne mnohem víc, než si myslí.

      Vymazat
    8. Marcelko,
      ty máš nového partnera? Super, super :-) to ti moc přeju, ať to vydrží :-)

      Vymazat
    9. No nevím, zda-li se chci anonymům svěřovat:P a taky bych to takhle ještě nenazývala, ale....ano, moje srdce se zase tetelí láskou...

      Vymazat
  15. Dobrý den, Amelie,
    já sama čočky nosím od svých 13-ti let, kdy mi je pořídil táta a já jsem za to byla strašně šťastná. Podstatně mi to zvedlo sebevědomí. Měla sem okolo 6 dioptrií a ve škole mě šikanovali. Je dobré nosit brýle na doma a na různé příležitosti čočky, aby se očím neustálým nošením čoček příliš neškodilo a mohly také dýchat. Mějte se hezky. Katka

    OdpovědětVymazat
  16. Čočky nebo brýle, jedno z toho by nosit určitě měla, ať neskončí třeba na osmi dioptriích. I když už by se to moc horšit nemělo, podle mé doktorky se ta vada ustaluje cca v dospělosti. Když tu čtu komentáře, jen se mi potvrzuje, že každý máme jiné preference :-).

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...