sobota 9. května 2015

Bábovka za 15 korun


- "Domácí smetanová bábovka jen za 15 Kč?
To je tak levná? Celá bábovka za 15 Kč?!!!"

- "Néé, to je cena jen za jeden kousek." říkám Elišce.
- "NE, to tady teda nepíšou. Tady píšou bábovka.... a to znamená CELÁ bábovka. Mají tam napsat, že JEDEN kousek bábovky a ne bábovka..."
- "Ale to si nikdo kromě tebe (a pár podobných lidí) nemyslí, že to je za CELOU bábovku."
- "Naopak. To si myslí všichni, protože to tam je napsané." odvětí Eliška.


Pet láhev s uzávěrem 5 Kč

- "Mami, když si objednám tu láhev bez uzávěru, bude to levnější? To víčko určitě taky něco stojí."
- "To by si nikdo bez uzávěru nevzal." odpovídám Elišce.
- "Já klidně jo. A bude to levnější? Můžu se zeptat servírky?"

Zeptala se...
...a servírka nechápala...
Prý ji nikdy nenapadlo, že by to někdo chtěl bez uzávěru...


9 komentářů:

  1. Fascinující. Děkuji za možnost se zamyslet nad tím, jak si všichni trapně a naivně myslíme, že svět je jasný, že každý uvažuje stejně, že se můžeme pomocí slov dorozumět atd. Pak stačí pár slov Elišky a vidím, jak je svět pestrý, jak se na něj dá nahlížet z tolika úhlů. Určitě to má Eliška v životě těžké, ale na druhou stranu je díky svému pohledu na svět bohatá. Petra T

    OdpovědětVymazat
  2. V tomhletom s Eliškou úplně souhlasím a taky by mě to deptalo, ale s tím rozdílem, že se nad tím zamyslím a pak pochopím, jak je to myšlený, ikdyž podle mě je to "špatně" vyjádřený

    OdpovědětVymazat
  3. Eliška má naprostou pravdu, zvlášť s tou bábovkou, vůbec by mě nenapadlo přemýšlet jinak, než že se jedná o celou a nejen o jeden kousek :)

    OdpovědětVymazat
  4. Bohužel to nemají ty tvoje děti jednoduché, já vím. Myslíš, že to někdy dokáží brát jako my? Asi moc ne, viď?

    OdpovědětVymazat
  5. Popravdě mě to i pobavilo, jelikož má Eliška pravdu. Jako já bych to taky tak pochopila a to je mi 18 let :-D Nenapsali tam 15 Kč/kus, ale prostě bábovka..takže Eliška jde na to logicky :-)
    A s tím další..sakra, to je fakt dobré. Když si to tak říkám, tak Eliška má pravdu. Teď nad tím tak přemýšlím a nikdy mě to nenapadlo, ale teď mi to dává smysl. Stačilo prostě napsat..Pet lahev a bylo by to vyřešené :-D S dětmi je o zábavu vždy postaráno, to je prostě úžasné :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Opravdu se zeptala? To musela být legrace

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No v tu chvíli to často legrace není, ale už jsem si zvykla....

      Vymazat
  7. Myslim, ze tie jedalnicky a napisy pisu velmi jednoduchi ludia. Ja by som tiez napisala 15kc/kus a ...pet flasa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemyslím, že by jídelníčky a nápisy psali jednoduší lidé, je to prostě o zkušenostech. Nikdo přece nemůže očekávat, že CELÁ bábovka bude stát 15 Kč, když si spočítá náklady na její výrobu (suroviny + energie). Stejně tak s tou PET lahví, kdyby to tam bylo napsané takhle, tak by se zase někdo mohl vehementně dožadovat víčka a rozčilovat se, že tam není výslovně uvedeno :-) (zvlášť když je to vinotéka, to by zase nadávali, že víno vybryndají a co je to za móresy, lahev bez víčka)... Prostě všechno se nemůže psát polopatisticky a nelze vypisovat každý detail, to bychom se upsali i učetli. Eliška se časem také naučí, že všechno není tak, jak se to píše, chce to jen cvik :-)!!! Zuzka

      Vymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...