středa 20. března 2013

Metan

V hodině chemie:

Pan učitel říká: "Mezi nejznámější alkany patří METAN."
Napište si to do sešitu. Psáno s HÁČKEM uprostřed - podle nového ustranovení.

Eliška se zarazí: "CO?!!!! Co to je za blbost? To je háček nad E? JAKO "MĚTAN"? Nezní to divně?  TAK NAD kterým písmenkem má být ten HÁČEK?!!

Celá třída dostala záchvat smíchu.
Všichni to pochopili, jen Eliška ne.

Poprosí tedy pana učitele, aby to slovo napsal na tabuli.
PAN učitel napsal: "METHAN"

Eliška se chytila za hlavu a myslela si, že je úplně "blbá" (jako si to myslí asi stokrát za den)
Vždyť je to HÁČKO a NE HÁČEK!!!!


46 komentářů:

  1. muzu udelat Elisce radost tim ze jsem to cele pochopila skoro presne jako ona, az na to ze jsem premyslela zda ten hacek ma byt nad T. a rikala jsem si co je to za novou blbost? :p

    OdpovědětVymazat
  2. Tak ted jsem to taky nepochopila, napadl me hacek nad T :-D. Eli, nikdo neni dokonaly, nic si z toho nedelej :-). Je dobre ze se nebojis zeptat. Ja jsem mela problem se zeptat (nekdy porad mam) strasne dlouho. To chce si ze sebe udelat srandu (teda ne ze bych ja to umela nejak zvlast dobre, porad se to ucim) a kazdy na to pak rychleji zapomene, protoze kazdej ma svych starosti dost.

    OdpovědětVymazat
  3. Musím na obranu Elišky napsat, že mám asi taky nějakou poruchu či dlouhé vedení ;-)
    Protože já také nejprve nechápala, kde má být ten háček :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já bych to pochopila úplně stejně :)
    Bára, pravidelná čtenářka

    OdpovědětVymazat
  5. Taky mi to nedošlo. Fakt. Přemýšlela jsem úplně stejně jako Eli. Uklidni ji, že není hloupá a není sama. Někdy je člověk prostě zahlcen něčím jiným. To se prostě STÁVÁ.

    OdpovědětVymazat
  6. Hmm, tak já to taky pochopila jako háček - když jde o písmeno, řekla bych "psáno s HÁ uprostřed" :)

    OdpovědětVymazat
  7. Úplně se v Elišce vidím, taky by mě napadl háček nad E a né písmeno H...

    OdpovědětVymazat
  8. Eli, klid!!! Já jse to pochopila úplně stejně, taky jsem si říkala, co je to za blbost, mětan... :-)Zuzka

    OdpovědětVymazat
  9. No takze at je klidna-ja to pochopila uuuuuplne stejne!!!!!!!!!!!!!!! Ale uuuplne!!! A myslim, ze ve tride nebyla jedina, ktera to tak pochopila,ale byla jedona odvazna, ktera to priznala a nebala se ucitele pozadat o to aby to napsal na tabuli. Irena

    OdpovědětVymazat
  10. Koukám, že jsem na tom obdobně jako ostatní. Háček a háčko není totéž, že? Pozdravujte Elišku.

    OdpovědětVymazat
  11. Já jsem to pochopila taky tak a už jsem přemýšlela, jak to slovo bude vypadat - meťan? Mětan? než jsem se dočetla, jak to s tím háčkem vlastně bylo.
    Vždyť to bylo slovo dvojího významu... :-)
    Eliška se vůbec nemusí cítit blbě, tohle bylo naprosto logické odvození.

    OdpovědětVymazat
  12. Než jsem uviděla "METHAN"... nevěděla jsem v čem je háček... doslova:D

    OdpovědětVymazat
  13. Tak v hodině chemie bych se asi chovala úplně stejně, jako Eliška. Přemýšlela jsem, nad kterým písmenem má být háček.... Až když jsem to dočetla do konce, tak mi to došlo... :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Eliško klid,takových nás je víc a myslím,že hodně.Když něco píšu padesátkrát si to přečtu,ale prostě ty chyby nevidím.

    OdpovědětVymazat
  15. stačilo kdyby p.učitel řekl psáno s písmenem h uprostřed - ten háček by mi taky napadl spíš někde nad písmenkem Lena

    OdpovědětVymazat
  16. Tak to bych se asi měla vrátit zpátky do školy. Já bych také napsala metan a ne methan, jen ten háček jsem si představovala nad T. To je nově i ethan? Je vidět, že už dlouho nemáme dítka školou povinná:-) ahoj Zuzana

    OdpovědětVymazat
  17. A to nemají k nahlédnutí učebnici chemie ?pokud bysme slovíčkařili,pochopila bych to stejně,s háčkem je s ˇ,mluvnicky správně by bylo s písmenem há,nicméně obému a nedorozumění by se předešlo,pokud by žáci a pedagog zároveň s výkladem učiva se opírali o osnovy a danou látku,kde se jistě název prvku hojně vysvětluje.Samotnou mně překvapuje,že na takové pofidernosti reaguju,asi mně stále dostává pudová stádnost davu.Eliška blbá není,myslí jí to velice dobře a má logické myšlení.Je chytrá,jen to nikdo nevidí.Pedagogové snad ano.Jinak mi se názvosloví prků učili v páté třídě,copak Eliška se setkala s methanem CH 4 poprvé ? A výklad se může lišit ještě víckrát,např. pokud uprostřed,nezbývalo by,než umístit háček (ˇ)nad T,případně ono H,také by byla diskuse o stávajícím názvosloví,neboť se liší,my se třeba učili o metanu.Tak ať si z toho Eliška nic nedělá. Hezký den :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Hm, tak já jsem přemýšlela, jestli myslel mĚtan nebo meŤan a v čem je jako ten fór...

    OdpovědětVymazat
  19. je, tak já to pochopila stejně jako Eliška. Začala jsem přemýšlet, kde v tom slově by po novu háček mohl být :-)

    OdpovědětVymazat
  20. To je veselé psaní. Člověk se musí umět zasmát sám sobě :). Já to dělám dost často a jelikož se řadím k ELI, tak to není tak dlouho :D :D.

    OdpovědětVymazat
  21. Taky jsem to pochopila tak, že ve slově má být háček.. Ukažte tyto komentáře Elišce, ať ví, že není jediná, která to nepochopila, Amélko :)
    Bára

    OdpovědětVymazat
  22. Nejsem autista, ale tohle jsem tedy taky nepochopila, a přemýšlela, kam a proč napsat háček. Takže zrovna z tohohle si Elí nic dělat nemusí :-))

    OdpovědětVymazat
  23. I já jsem to pochopila jako Eliška a většinou si nemyslím, že jsem úplně blbá :)

    OdpovědětVymazat
  24. Koukám, že je nás na tom stejně jako Eliška víc, ani já to nepochopila.

    OdpovědětVymazat
  25. No já se spíš divila, že je v nadpise psáno metan, my už jsme se methan učili před 27 lety na gymplu. A co se týče verze HÁČKA uprostřed, tak ani háček, ani háčko uprostřed prostě není. Ve slově metan je uprostřed T a ve slově methan nic. Zdravím Jitka

    OdpovědětVymazat
  26. Pridavam se k tem, co nepochopili/y.:D
    Mj. pan ucitel to nerekl spravne, to "hacko" neni uprostred.
    Hana

    OdpovědětVymazat
  27. .. Milá Amélko, posílám veliké pozdravení Elišce. Já jsem taky mimoň, protože jsem taky nepochopila..a vsadím se, že ve třídě jich bylo daleko víc, ale jediná Eliška našla odvahu se zeptat! Takže Eli, nejsi blbá, ale odvážná, nejsi ustrašená stádová ovečka, ale osobnost! Za to zjištění i smích ostatních jistě stál. Jo, a nemysli si, i když to tak nevypadalo, jistě to někteří spolužáci taky zaregistrovali. Mějte se všichni moc krásně, HanaL.

    OdpovědětVymazat
  28. To mi připomnělo dětskou sázku: Za stovku se tady stoupnu nahá. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jéje! V páté třídě (blahé paměti) jsme takhle s kamarádkou velmi zklamaly spolužáka.Chudák čekal za dveřmi třídy,co se bude dít - a ono nic :D

      Vymazat
  29. Také se přidávám a přiznám se , že jsem si v první chvíli také lámal hlavu proč tam má být nějaký háček :-)
    Takže Eliška jen reagovala na podmět , který byl zadán špatně , měl to rovnou napsat na tabuli a je šikulka , že se zeptala :-)

    OdpovědětVymazat
  30. Vidis, ja som ako Eliska, s hackem som tiez nechapala co chce, kam hacek. Ma to povedat poriadne, M-e-t-h-a-n, to H ani nie je uprosred, uprostred je T.
    Zuzana

    OdpovědětVymazat
  31. Já to taky pořád nechápala, protože jsem to pochopila naprosto stejně jako Eliška :-))

    OdpovědětVymazat
  32. Přidávám se do klubu.Naprosto mě nenapadlo,že p.učitel myslí písmeno H a nechápala jsem,kam by se v tom slově psal háček :-))

    OdpovědětVymazat
  33. taky jsem to nepochopila! :-))) Ale rozesmálo mě to, to zase jo. :-))) PupuMumu

    OdpovědětVymazat
  34. je nás hodně :) třeba to Elišku utěší :D

    OdpovědětVymazat
  35. Ale já jsem si taky myslela, že tam má být někde háček a ne písmeno H. Uklidni Elišku, že v tom není sama! Pa pa zdravím Tina

    OdpovědětVymazat
  36. Taky vzkazuju Elisce, ze jsem.si myslela, ze je to meťan, coz je jeste vetsi blbost. :-D
    Anet

    OdpovědětVymazat
  37. Ještě že jsi napsala to rozluštění :-)) neb ani já jsme nechápala o jakém háčku učitel mluví písmenko H mi ani náhodou na mysl nepřišlo :-)) Dita

    OdpovědětVymazat
  38. V tom případě jsem taky úplně blbá. Taky jsem přemýšlela, kam napsat háček... ;-)

    OdpovědětVymazat
  39. Vyrid Elisce, ze ja jsem ten hacek chtela narvat nad T a ten prvni odstavecek jsem cetla snad desetkrat. Nakonec jsem pokrcila rameny a docetla do konce, kde jsem se dobrala pointy... Eliska je uplne normalni, to ten ucitel je divnej. xD

    OdpovědětVymazat
  40. Haha, tak se hlásím k těm, kteří si představili háček nad písmenem. Už je nás hezká řádka, koukám.

    OdpovědětVymazat
  41. Eh, ať si z toho nic nedělá, taky jsem marně přemýšlela, kam pan učitel narve HÁČEK. :-) Není "methan" náhodou tvar, který se psal naopak dřív a dneska je považovaný za archaismus a aby se dětem nepletly hlavičky a nekomplikoval pravopis, je přípustné už psát prostě metan? To je asi jako gymnázium, slyším tam Z, tak ho tam taky ponovu můžu napsat.

    OdpovědětVymazat
  42. Tak jsem úplně stejně "blbý" jako Eliška. :-)

    OdpovědětVymazat
  43. "Blbý" určitě nejsi a ELiška také ne. Bohužel si to o sobě často myslí.

    OdpovědětVymazat
  44. Další hloupá se přidává do klubu. Pochopila jsem to taky jako Eliška. No, a kdo byl zticha, vypadal zkrátka chytře, i když to taky každímu nemuselo dojít. Některá rčení se mi zdají opravdu na hlavu, třeba: napište odpověď, bylo tam tolik a tolik...nevím už, čeho. A já myslela, že to číslo mám ještě rozložit.

    OdpovědětVymazat
  45. Jaj "háčko"!
    Tiež som rozmýšľala, kam tam chcú narvať háčik. Predstavovala som si ho buď nad T (Ť), alebo niekde medzi písmenami... skrátka - správne riešenie som sa dozvedela až po dočítaní vysvetlenia.
    Škoda, že autisti berú takéto omyly osobne a nevedia sa na nich moc baviť. Hneď by bol život veselší.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...