pondělí 6. června 2016

Eliška zkouší vařit kulajdu

Eliška  má problém s jídlem. Nejí skoro nic. Občas má období, kdy jí stále dokola bramborové knedlíky s kuřecíma nohama...ale musí to být jen kuřecí nohy (nesmí to být prsa)...a knedlíky musí být mírně rozplizlé (tedy plné brambor s minimem mouky, ty tuhé nesnáší), ale tohle jídlo už dlouho nejedla, teď má zase období, kdy to nejí....a když ji to pak chytne, tak by to zase pro změnu jedla třikrát denně sedm dní v týdnu...

...někdy si dá makrelu (někdo jí to musí rozebrat, vykostit), ale jedině s čerstvým chlebem, dvakrát za rok knedlík s vajíčkem, čerstvý chléb s Ramou a strouhaným sýrem, nudle od vietnamců, pohár se zmrzlinou (Eliška to řadí mezi jídlo), po roce si dala tortillu s kuřecíma nudličkama (prý to nejsou nudličky, ale je to kuřecí MASO, nudle přece vypadají JINAK), ale musí k tomu být tři barvy paprik - červená, oranžová a žlutá, nesmí být zelena (ta není dobrá) a zelený salát...
V poslední době jí jen čokoládové taštičky (z Nové Karoliny), flíčky se salámem a jinak skoro nic....a tak jsem byla ráda, že si chce dát po roce zase kulajdu.

Řekla jsem si, že se je naučí vařit.
Dali jsme jí hrnec a postupně jsme jí říkali, co má dělat. Už se naštěstí nebojí zapálit oheň na sporáku, ještě nedávno se bála škrtnout zápalkou.

- Mami, kolik tam mám dát vody?
- "Asi do půlky hrnce."
- "Asi? Jak to mám odhadnout? To si na to mám vzít odměrku?
Na kolik je ten hrnec litrů?"
Kolik soli?"
- "Jednu lžičku."
- "Malou? Velkou? Střední? Vrchovatou? Stačí to?"
- "Teď tam dej brambory nakrájené na kostičky."
- "Jak velký kostičky? A mají ty kostičky být všechny stejný?
A co když mi to tak nebude chutnat?"
- "To nezáleží na velikosti brambor."
- "Ale jo, když budou moc velký, tak to nebudu jíst."

- "Dej si do hrnku lžíci hladké a lžíci polohrubé mouky..."
- "Ale tchýně tam dávala jinou mouku."
- "Mě nezajímá, co tam dávala tchýně..."
- "A co když to nebude dobrý...
Já je chci tak dobrý, jako je měla tchýně...."

- "A kolik těch vajíček? Jak velký ta vajíčka mají být? Máme v lednici malý i velký vajíčka.
V čem je mám rozmíchat? A můžu tam dát tři vajíčka? a když tam dám čtyři, bude to lepší?"
- "Hlavně to musíš míchat."
- "A jak rychle to mám míchat? Musím to míchat, když to liju do polévky?
A jak to mám míchat? Ve směru hodinových ručiček, pozpátku nebo do kříže?
Chci, aby tam byl vidět ten bílek, aby byl trochu rozplizlej...."

- "A kopr? Kdy tam mám dát kopr? Babička Eva ho tam nedává vůbec, babička Mařenka ho tam dává hned. Proč to každej dělá jinak?¨
Co když to zkazím a nebude to dobrý, protože jsem tam dala kopr v jinou dobu?"

- "Mami, oloupeš mi prosím cibuli? Já se toho štítím, nechci na to sahat."
- "To víš, že jo."
- "Jdu vyndat tu cibuli..."
"Proč? Vždyť je tam jen chvilku, nech ji tam povařit."
- "Musím vyndat cibuli ještě dřív než tam dám smetanu."
- "Proč? To je blbost. Můžeš ji tam nechat až do konce a klidně ji vyndat až na talíři."
- "Fuj, to je nechutný. Nelíbí se mi tam. Já ji tam nechci. Ona se pak sloupe a budou kousky v polévce. Musím ji vyndat hned..."

- "Kdy tam mám dát ocet? A kolik ho tam mám dát?
Musím tam dát nejdřív smetanu a pk ocet, nebo obráceně?
A jak dlouho to mám vařit? Nechci mít ty brambory rozvařený...."

A spousta dalších poznámek, otázek a odpovědí....
...a to dochucování, to je taky horor...protože to MUSÍ mít pokaždé STEJNOU chuť...

Člověka by nenapadlo, jak je těžké uvařit polévku....


5 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. A výsledek? Za poslední týden ji dělala šestkrát...někdy to dochutí ona, jindy já... během dne sní celý hrnec (snídaně, svačina, oběd, večeře..) a druhý den dělá znovu. Jeden den v týdnu ji neměla, protože došel kopr:-)

      Vymazat
  2. Milan robí podobný teror s jedlom, najnovšie nechce nič odo mňa, skôr od Nadi, len od zaťa áno...
    Keď nie je podľa neho, tak chce salám alebo klobásu alebo slaninu...
    Zitín má zase rada presné receptúry v kuch.knihách...nechce aj Eli?

    OdpovědětVymazat
  3. Usmivam se. Ja to mam totiz uplne stejne! Hlavne to ujistovani, ze to bude takove, jake to znam, protoze jinak mi to nebude chutnat.
    Ale ja opravdu silene nerada varim. Prijde mi to jako desne plytvani casem a hlavne to neni exaktni. Ne vsechna vejce jsou stejna, dokonce i mouka, sul se lisi.
    A hlavne se cloveku stane, ze nekdy je jidlo, ktere mam normalne rada, jine. A to pak prichazi dlouhe obdobi, kdy se ho ani nedotknu.
    Jinak mam taky vzdy jen nekolik jidel, ktera jim stale dokola. Za pul roku je to zase neco jineho.

    Jinak jsem zase po dlouhe dobe nakoukla, jak se vubec mate. Ted mam prazdniny, takze jen jednu praci. Po zbytek roku vubec nestiham. Mozna je to dobre? Clovek potom nema cas vsechno tolik resit.

    Drzte se. =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak to má Eliška. Jsem ráda, že jsi zase nakoukla.

      Vymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...