čtvrtek 4. července 2013

Jenda nezvládá moje narozeniny


Kdysi jsem si přávala k narozeninám kytici růží, vlídné slovo, nějaký hezký dárek nebo malý výlet.
O dovolené jsem se neodvážila ani snít.
Časem jsem přestávala snít úplně. Má přání (za dobu mého manželství)  nebyla nikdy důležitá...





Dnes už mám přání jediné... přežít den...


Toužím jen po jediném - aby Jenda přestal kvílet.


Ne, neřve hlasitě jako tomu bývalo předchozí roky. Pláče tiše (tedy v mezích normy) a rozhodně nikoho v bytovce neruší.


Rozhodí akorát holky nebo mě.
Holky mají možnost úniku k sobě do pokoje, já ji nemám.
Jenda pláče,  naříká, kvílí, tečou mu slzy jako hrachy, popadá se za břicho a naříká.


A to nebyla žádná oslava a změny co nejmenší.


Jen mi holky daly kytku a pár drobností, potřásly mi tlapkou...a bylo zle.


Jenda utekl z kuchyně, prý je to "tlapný" a nebude se na to dívat.
Vrchol byl, když mi přišla popřát mamka. Jenda utekl do ložnice a naříkal v posteli.


Často na mě ječí, ať jsem zticha, ať nic neříkám, že jsem "tlapná a hnusná"....


...občas to prokládá svým fekálním "humorem" slovy jako jsou zadek, hovno, blbče, do pldele ap.



Doufám, že si užíváte prázdniny lépe než my.
Jenda po mě opakuje každou větu pětkrát a já si připadám jako v blázinci.
















34 komentářů:

  1. Páni, myslím, že holky jsou moc hodné, že si vzpomněly, a tedy aktuálně nebo opožděně přeju všechno nejlepší. Když je vidět, že některé věci přijímá těžko, ale nemyslí to vůči tobě zle, ne?:/

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Amálko vše nejlepší k narozeninám - opravdu nevím jak tvou situaci co se týká Jeníčka zlepšit,ale jsou prázdniny ,děti i ty méně zdravé jezdí na tábory,zařiď Jeníčkovi také nějaký pobyt na určitou dobu mimo domov ať si odpočineš a jemu to určitě neublíží.Lena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos tábor nevyšel. Předchozí dva roky byl aspoň týden na táboře.

      Vymazat
  3. Ahoj Marci,kytka je moc hezká,udělala Ti určitě radost,Jeníček to bohužel asi nechápe,aspoň mi to na těch fotkách tak přijde,že neví,co se děje a je z toho vystresovanej.Přidávám se a přeju všechno nejlepší.Ahoj Jana

    OdpovědětVymazat
  4. Tak toto je nieco to si ani neviem predstavit. K tomu nebudes mat volno ani na chvilku, poviem ti ze minule dvoje letne prazdniny som mala dost s mojim Mathiskom a to je len velmi slaby vyvar. Moc drzim palce aby si to v zdravy prezila. Zuzana

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Marci, chtěla bych Ti také popřát všechno nejlepší k Tvým narozeninám! Hlavně hodně zdravíčka a pevných nervů!!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Marcelko,já se taky připojuji a přeji všechno nejlepší k narozeninám.Holky ti daly krásnou kytičku.

    OdpovědětVymazat
  7. Amélko krásné narozeniny přeji ti jen to NEJ NEJ NEJ :O) Martina

    OdpovědětVymazat
  8. Marcelko, preju Ti vsechno nej, ale hlavne pevne zdravi! Jsi uzasna zena a skvela maminka. Tvoje deti treba zatim presne nevi, jaky poklad to maji, ale neboj se, jednou jim to vsechno dojde. (I mne to trvalo, a to mi moje maminka zdaleka tak nerozumi.)

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Marcelo,
    ať se vám splní vaše přání, ať vás provází radost a ať se máte o koho opřít, když je nejhůř!
    Posílám virtuální růži. Jeník vypadá tak smutně, až srdce usedá, uf, moc na vás všechny myslím.

    OdpovědětVymazat
  10. Marcelko, všechno nejlepší k narozeninám...snad se brzo podaří Jendovi tyhle malé věci v životě pochopit a sžít se s nimi. Máš prima holky...a Jeník je taky prima ...za dobu co sem chodím, dělá vážně pokroky! Krásné dny!

    OdpovědětVymazat
  11. Milá Amélie, hodně trpělivosti a Boží pomoci a ochrany k Tvým narozeninám přeje Slávka

    OdpovědětVymazat
  12. Marcelko, je mi úplně hloupé se radovat z mé nové pracovny, když jsi sama šíleně smutná :o(
    Dodatečně ti přeji k tvým narozeninám kromě zdraví, také pevné nervy.

    OdpovědětVymazat
  13. Marcelko, přeji Ti k dnešním narozeninám všehno nejlepší, lásku, zdraví a také pevné nervy ♥♥♥ Myslím na Tebe ♥ Marie

    OdpovědětVymazat
  14. Co napsat, je mi tě líto, vím, že Jeníčka miluješ mateřskou láskou, přesto bych ti přála alespoň týdenní dovolenou, někde v klidu, v přírodě, bez dětí. Je pěkné, že holky nezapomněly. Jitka

    OdpovědětVymazat
  15. Milá Amélie přeji dodatečně vše nejlepší k narozeninkám. Jsi moc statečná mamča.Zdraví Irma

    OdpovědětVymazat
  16. Amélko, k narozeninám bych ti přála co nejvíc úsměvů a pohody, takhle ti můžu přát jen hodně síly a optimismu.
    Tentokrát se nenech rozhodit. Máš právo na to, mít svou oslavu a máš právo na to, aby ti někdo popřál, zvláště tvoje holky, to je od nich moc pěkné. Přát k narozeninám je normální a Jeníček to bude muset skousnout. Máš právo na to, být chvilku středem pozornosti, zkrátka, mít svých 15 minut slávy, jak se říká. Jsou to tvé narozeniny a i když tě to trápí, jak to Jeník (ne)snáší, nenech se tím zadupat do země. Amélko, jsi sice máma, ale taky jsi živá bytost. Přeji ti pěkné narozeniny a hezčí dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, to nebylo ani pět minut... Snad to někdy bude zvládat líp. Člověk si ani nedovolí pozvat návštěvu, snaží se, aby vše bylo "při starém" a stejně nechtíc způsobí kalamitu.

      Vymazat
  17. VŠEM děkuji za milá přání k narozeninám. Jsem ráda, že JSTE.

    OdpovědětVymazat
  18. Amélko přidávám se s přáním všeho nejlepšího! Aby alespoň jeden den vyšel tak, jak si přeješ a prázdniny jste přežili bez újmy:) Jsi vážně úžasná ženská ve všech směrech:)

    OdpovědětVymazat
  19. Sice opožděne, za což se omlouvám, přeci chci popřát k Tvým narozeninám hlavně sílu, ale samozřejmě taky lásku, mnoho Božího požehnání a pomoci. Jsi skvělá osoba, Amélko, a tak Tobě opravdu jen to nejlepší! A také přeji pokud možno bezújmové prázdniny!

    OdpovědětVymazat
  20. Drahá Amélie,
    doufám, že se situace alespoň malinko zlepšila, i když jak tak koukám, tak za ten rok asi moc ne. Možná Jenda udělal malý pokrok, ale vám to očividně energii stále ujídá, než aby vám to dělalo radost. Nechápu, proč se Jenda tak chová. Jeho myšlenkové pochody asi nejsou ve srovnání s ostatními (v některých ohledech) normální. Je mi moc líto, pokud vám Jenda nepopřál, už jen z toho důvodů, že je vás syn. Moc mě to mrzí, že se máte tak, jak se máte. Na dovolenou bych jel taky... Ano, máme prázdniny nebo tak, ale stále se něco dělá. Navíc já teď ještě chodím do práce a mám toho akorát po krk. S váma se to ale nedá srovnávat, vy máte práci doma i venku. Neodvažuju se hádat, kolik procent z té práce je asi s Jendou...
    Dovolenou bych vám opravdu hrozně moc přál. Zasloužila by jste si ji jako nikdo na světě. Četl jsem (už nevím kdy) v nějakém časopise u babičky o tom, jak to chodilo v rodině se synem autistou, jak jeho matka musela i v autě nosit helmu na kolo, že jí dospělý syn mlátil do hlavy a trhal jí vlasy za jízdy... Ale to byl těžký autista... Už jen kvůli vám doufám, že to nedopadne stejně i s Jendou.
    Snad se ale máte (v rámci možností) dobře. Já se nedávno vrátil na (s nějakým prazvláštním důvodem) k blogaření. Jen si vylít srdce, a tak...

    Škoda, že jsme se nesešli v Benešově, jak jsme plánovali. Třea příští (školní) rok se domluvíme přes email.

    Mám vás rád a přeju vám co nejpevnější nervy!!!

    Ondra

    OdpovědětVymazat
  21. jo prázdniny....mě to povídej všechno je jinak,holky nechodí do školy,režim bere za své uffffffffffffffff......snad přežijem jak vy tak my ....

    OdpovědětVymazat
  22. Aj ja sa prípájam všetko len to najlepšie... a dní tak krásne ako je dneska počasie :)Anička

    OdpovědětVymazat
  23. Marcelko, dodatečně Ti přeji hodně zdravíčka, aspoň trošku klidu a hooodně lásky! Škoda, že Jenda to vidí jinak, ale nemá třeba trochu jiné trápení? Připadá mi hodně smutný.

    OdpovědětVymazat
  24. Milá Marcelko, také já Ti přeji všechno nejlepší k narozeninám, pevné zdraví (a nervy!) a mnoho prosluněných dní.- Pokud se týká "blázince", vím, co to je, také ho mám doma.Má jedenadvacetiletá dcera dokáže mluvit rozumně, pokud chce například sdělit své momentální přání nebo okomentovat své pocity. Chce-li ovšem konverzovat, pak existuje jediné téma: Co by se stalo, kdyby rozbila postel (okno, dveře, kamna, broušenou vázu...),jestli bych ji ještě měla ráda, jestli by k nám ještě chodily návštěvy apod. Na to musím stereotypně odpovídat třeba hodinu. Udělám-li pauzu nebo lze z mého hlasu rozpoznat netrpělivost, je schopna prokopnout dveře nebo mě surově bít či rvát vlasy i s kořínky; pro zachování duševního (i tělesného) zdraví musím (někdy urychleně) aspoň na půlhodinku utéci z domu. (To je pak "balzám na duši", když třeba potkám sousedku a vyměníme si pár vět -"každou jinou"!- i když třeba jen o počasí...).Lidí se nebojí, zato psů - přistoupí-li pes do vlaku (kde nemá, kam by před ním utekla - a my občas musíme do Prahy a jinou možnost cestování nemáme),leze po sedadlech a hystericky křičí tak, až jsou lidé kolem zděšeni; už teď se předem bojím další cesty).Jeníček naštěstí takovéhle sklony neprojevuje - přeji Ti, aby i toto plačtivé období u něho brzy skončilo (jsem přesvědčena, že vše přejde s postupným zráním nervové soustavy - vždyť i v tomto směru dělá pokroky). Moc Tě zdravím a držím palce!!! Tvoje Jarmila

    OdpovědětVymazat
  25. Marcelko přeju ti aby se ti k narozeninám splnilo vše co by jsi si ty sama nejvíc přála a hlavně alespoň trošičku klidu bych ti od srdce popřála.. mějte hezčí dny pa Dita

    OdpovědětVymazat
  26. Ano nejsem v kůži autist.maminek ale v případě mého jakéhokoliv týrání - bití,rvaní vlasů apod. by moje a je jedno zdravé či postižené dítě skončilo v polepšovně či ústavu.Rozum mi nebere proč v takovém vztahu kdokolliv setrvá - zničený život matky - domácí násilí tentokrát od dítěte. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a zrejme nie ste vôbec matkou kedže takto rozmýšlate. autistické dieťa si svoje postihnutie nevybralo a matka je len matka, všetko odpustí...myslíte, že v ústave by bolo dieťa na tom psychicky lepšie? Matka si predsa vie racionálne zdôvodniť prečo sa tak dieťa chová ale postihnuté dieťa nepochopí prečo ho matka dala do ústavu....

      Vymazat
  27. Je škoda, že nevyšel ten tábor, každopádně přeji vše nejlepší, hlavně zdraví, pevnou vůli, také toho štěstí kdyby bylo o něco více... Lenka.

    OdpovědětVymazat
  28. Matkou jsem - v blízkém příbuzenstvu máme též postiženého který je odkázán na naši pomoc ,pomáháme nikdo s tím nemá problém ale nikdo neni napadán nebo z toho na práškách.Ve 20 letech se zdravé dítě osamostatní a pro dítě závislé na rodičích bych hledala též nový domov abych ještě za svého života viděla kde bude žít, jestli tam bude spokojené apod.Matka je taky jen člověk a má právo na důstojný život ,zničená matka neni žádným přínosem ani pro postižené dítě.Jana

    OdpovědětVymazat
  29. Milá Amélko, přeji Ti všechno nejlepší k narozeninám. Hlanvě pevné zdraví, odvahu, sílu, pochopení druhých a BOŽÍ POŽEHNÁNÍ. Přeji, ať máte co nejvíc krásné dny a hlavně poklidné. S pozdravem Krista

    OdpovědětVymazat
  30. Opožděně přeji vše nej k narozeninám. Holky jsou hodný, že si vzpomněli. S Jeníkem je víc starostí, vůbec nezávidím. Přála bych ti odpočinek a trochu klidu, nemáš to vůbec jednoduché. Drž se a děkuji za návštěvu a písmenka.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...