středa 13. června 2012

iPad poprvé


Nedávno jsem psala, jak se paní z Rané péče ptala, zda Jenda pracuje s počítačem.


Ne, nepracoval. Přišlo mi, že je na to malý. Nechtěla jsem ho v pěti letech pouštět k počítači.
Ale na radu zkušenějších jsem se podvolila.
Které dítě by počítač nebavil?



Na první pokus jsem zkusila hru MOUCHY.


Jendovi se zalíbila. Asi nejvíc to naskakování čísel po jednom...


Paní z rané péče mi asi dvakrát říkala, že pro děti (nejen) s autismem je velmi vhodný iPad... pro mě tehdy neznámé slovo.
Technika není můj koníček.
Když jsem ho viděla na výstavě strukturovaných úkolů v Ústí nad Orlicí, přišel mi skvělý.


Spousta aplikací a věcí, které mi Jenda nechce dělat.... a věřila jsem, že na iPadu by ho to bavilo.


Zmínila jsem se o iPadu doma...ale "skutek utek".


Pomůcka, která se vymyká mých finančním možnostem.
Bylo mi řečeno, že je možno "žádat" a KDE je možno žádat. Několik dní jsem se v sobě "prala" s pocitem studu...tohle přece NE, to nemůžu, přece nebudu někde "žebrat" o peníze... tohle se mi tak strašně příčí.

Ale nic jiného mě nenapadlo...a tak jsem sklopila uši, oči a poslala jsem žádost o poskytnutí pomůcky pro Jeníčka občanskému sdružení Život dětem.
Léta celá rodina kupujeme magnetky a srdíčka a nikdy by mě nenapadlo, že jednou toho i já využiji.


Odpověděla mi úžasná a milá paní.
Domluvily jsme se CO a JAK. Poslala jsem oficiální žádost, zprávy Jeníčka a po několika měsících mi volali, že nám iPad dovezou...


Měla jsem ohromnou radost.
Jenda ji z návštěvy neměl. Odmítal se dívat do fotoaparátu a nechtěl DAR přijmout....
Ale sotva návštěva odjela, tak se celý natěšený chtěl dívat do krabice.


Ještě nám trvalo pár dní, než se podařilo iPad oživit a zprovoznit, ale teď je Jendovou DOKONALOU učební pomůckou.
Jenda ho miluje.


A je to přesně tak, JAK jsem říkala - zvládá to, co by jinak nedělal - skládá puzzle z několika kousků, hraje pexeso, maluje si...


Normálně omalovánky odmítá a zahazuje...


Na iPadu si je sám vyhledává, mění si barvy a spokojeně obrázky vymalovává prstíkem...


Od začátku jsem určila PRAVIDLA pro používání iPadu:

1. - iPad výměnou za Šárku v posteli... a tak Šárka už nemusí být každý den v určitou dobu u Jeníčka v posteli. Nenásilně jsme tak návštěvy Šárky odbourali.
iPad je větší lákadlo a Šárka má "konečně" (asi po dvou měsících) klid..uf.
2. - za iPad žádná odměna.  iPad sám je odměnou.
Zpočátku se Jenda ptal, co dostane za úkol. Vyžadoval odměnu, ale nepovolila jsem.



3. - iPad je odměna za něco... a večer je jako rituál před usnutím
4. - když je slabá baterie, musí iPad do zásuvky a Jenda nehraje. Hned pochopil, kde najde informaci o stavu baterie a dané číslo "respektuje"
5. - přesně určím čas, kdy iPad vypnu. Nechci, aby u toho proseděl hodiny.
Ukážu Jendovi budíka a řeknu, že iPad vypnu (třeba) v 19.40 h. a opravdu ho v tu dobu vypnu.
Vyhneme se tak zbytečným afektům.


Jenda s iPadem krásně a soustředěně pracuje.


Poprvé Jeníčkovi čuník statečně asistoval....


...ale teď už to Jenda zvládá bezpečně sám...


Ani mě k tomu nepotřebuje. Stačí mu něco jednou ukázat a  je to....
Někdy mám pocit, že toho na něm umí víc než já.

Máme iPad asi čtrnáct dní, ale Jenda při práci s ním vypadá, jako by ho měl odjakživa.

(aplikace Ocean Puzzles and colors)

47 komentářů:

  1. jééé super,my ho budeme mít do pár týdnů,už se na něj moc těšíme,přejeme plno pokroků je to super stroj:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Marcelko, já jsem až fundamentalistickým zastáncem produktů firmy Apple! Jsou úžasné! Jsem moc rád, že jste ho dostali a že se Jendovi líbí!!! Sám mám zatím jen iPhone, ale je to jedna z věcí, kterých bych se jen velmi těžko vzdával. Pro zrakově postiženého představuje univerzální pomůcku, od komunikačního nástroje, přes digitální záznamník až po úžasně dobrou lupu. Existují prý (říká Markéta) i aplikace přímo pro autisty. Jsou popisované anglicky, ale možná by se nějaká Jeníkovi líbila. Dáme ti vědět, kde je najdeš. Ať vám iPad slouží!

    OdpovědětVymazat
  3. Jsi skvělá máma! Ještě by bylo fajn,kdyby takhle nově a moderně reagovalo i naše školství. Bojím se střetu s realitou v 1.třídě. Přejít od počítače k tužce bude i pro našeho Páju asi dost nuda.:)) Hezké léto vám všem přeje Slávka,Ostrava.

    OdpovědětVymazat
  4. Mám opravdickou radost, až jsem extra zapla notebook, abych sem napsala! Věřím, že iPad - hlavně aplikace v něm - bude pro Jeníčka přínosem!

    OdpovědětVymazat
  5. Pocitac je dobry, Matisek ma v skolke pocitac s dotykovou obrazovkou a bavy ho to. Napad s tym ze praca na nom je odmena je este lepsi.

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Marcelko..
    To jsou zase skvělé zprávy co u vás čtu!!!To je nádhera..Vůbec neměj výčitky,že jsi si řekla o penízky..Ber to jako odměnu za vaši společnou práci s Jeníčkem..Tolik krásných pozitivních změn z jednoho počítače..To je nádhera!!Držím palce,ať se Ti pořád tak daří a máte krásné dny..
    Objímám
    Brigit

    OdpovědětVymazat
  7. Marci krása....jak dlouho u toho Jeník vydrží?

    OdpovědětVymazat
  8. Tak slovo iPad, je pro mě taky z kategorie imaginárních, znám ho jen z televize a reklam. Na fotkách vidím, že se ovládá jednoduše prstíkem a taky vidím, jak to Jeníčka zaujalo, je to senzace. Jo a není žádná ostuda si o tak drahou pomůcku zažádat, to přece není žádné žebrání, od toho tady tyto organizace jsou. ;-))

    OdpovědětVymazat
  9. Taky mám pocit, že děti jsou s počítačem hned lepší kamarádi než my dospělí :-))

    OdpovědětVymazat
  10. Amel super - já věděla, že na Jenika "zabere" :) sem ráda ,že se jenikovi pracuje dobře a že ho baví puclíky a další věci :o)

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Amelie, nevím, proč by jsi měla mít výčitky, že jsi žádala o nějakou pmůcku pro Jeníčka. Děláš pro něho maximum. Je moc lidí, které různých příspěvků zneužívají. Ty se mu maximálně věnuješ a tak si určitě zasloužíš také pomoc. Zdravím a Jeníčkovi přeji hodně radosti z Padu.

    OdpovědětVymazat
  12. veľmi pozitívne ma nabudil tento článok :) som šťastná že je šťastný Jeník :D určite máš teraz možno viac času pre seba... Mám otázku: keď sa napríklad on sa hraje s iPadom v kuchyni za stolom, môžeš variť? Alebo robiť niečo iné bez toho, aby si musela byť s ním? Alebo musíš byť pri ňom?? v každom prípade je to určite skvelá pomôcka... Pekný dník.. Ahoj :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Merry, on je hyperaktivní, takže u toho vydrží tak 5-10 minut, ale zatím mu ho nepůjčuji samotnému. Vždy u něj musí někdo sedět. Nevím, zda by ho v afektu nehodil na zem, a to si nemůžu dovolit riskovat.

      Vymazat
  13. Tvou reakci chápu. I já si nerada o něco říkám. Když na to nemám, tak si to nepořizuji. Ale je pravda, že zase na druhou stranu je to velice užitečná pomůcka a ty jsi se jí zhostila na výbornou. Líbí se mi pravidla, která jsi nastolila. ;-)
    A víš, jak píšeš, léta si kupujete magnetky, vždyť jsi si na iPad z části přispěla. Neměj výčitky, Jeník také potřebuje pomoc a k tomu přeci ty sdružení jsou. Víš co je naopak lidí, kteří tohoto zneužívají? Tys žádala pro potřebnou věc a myslím si, že s tím každý souhlasí. Já tedy ANO! :-)
    Moc to Jeníčkovi přeji a mnoho pokroků do života. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, proto ta sdružení a nadace jsou, ale říkej si (mi) to.

      Vymazat
  14. Amélko, to je úžasné:-) Myslím, že jsi udělala moc dobře, že si využila možnosti, jak pro Jeníčka iPad pořídit. Je vidět, že se mu to opravdu moc líbí a je skvělé, že na něm dělá i úkoly, které by jinak nechtěl dělat. Tak ať se Vám s iPadem moc daří:-)

    OdpovědětVymazat
  15. Pro debila škoda peněz!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a to píše někdo,kdo se neumí ani podepsat :D

      Vymazat
    2. Fakt - neměl jsi utrácet za PC.

      Vymazat
    3. Pravda - neměl(a) jsi utrácet za PC.

      Vymazat
    4. hlavne ze ty jsi genius (tohle je ironie, kdybys to nahodou nepochopil(a)), kdyz soudis a nic o Jenikovi nevis. a pokud vis, je to o to horsi. a neumis se pod sve debilni blaboly ani podepsat :-P. Jo, potrefena husa se vzdycky ozve, co? :-P Misha

      Vymazat
    5. ...závidíš, protože jsi tak ubohý, že se neumíš podepsat, já to to Amélii přeji, zaslouží si to, za to co se svým synem dělá..a Jeníček zase povyskočí o stupeň výš...
      Alena

      Vymazat
  16. To vám moc přeju a hodně splněných úkolů a snů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je hezké přání, Maruško. Kéž by se plnily i ty sny...

      Vymazat
  17. Ta pravidla se mi od tebe líbí. Jdi chytrá a dá dokonce říct mazaná. :D

    OdpovědětVymazat
  18. mám radost!! to je báječná zpráva.

    fotky jsou úžasné :)

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj Marci, jsem ráda, že jsem na srdíčka přispěla, protože vidím, že ty peníze jsou opravdu využity pro děti. Jeníček si tuhle pomůcku moc zaslouží a uvidíš, jak to všechno za chvíli zmákne!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alis, i já jsem ráda, že jsem viděla "na vlastní oči", že peníze se opravdu rozdělují potřebným dětem. Kolikrát mě někdo někde zastaví (naposledy v metru) - chce přispět na tužku, na magnet, na srdíčko, na Emila, jednou je to na slepé děti, podruhé na výcvik asistenčních psů ap., a vždy těch pár desítek korun dám...a doufám, že ty peníze jdou opravdu tam, kam mají. A tady jdou, díky Bohu.

      Vymazat
  20. SLáva! Dobrý člověk ještě žije! To je dobře, že jsi sklopila uši :) Mám s vámi velkou radost. Ať slouží!

    OdpovědětVymazat
  21. Mací, to je parádní! Já bych si s tím asi neporadila. Technika není můj kamarád. Krásný den. Tina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já s technikou taky (moc) neumím, budu muset někoho poprosit, aby mi tam stáhl nějaké další aplikace.

      Vymazat
  22. Amélko, tak to je super, že se Jendovi iPad líbí a jak to s ním krásně umí.

    OdpovědětVymazat
  23. Marci, Jeníkovi iPad rozhodně padl do oka a parádně ho využije k nácviku ledačeho. Lukáš se zrovna nedávno k iPadu taky dostal (mají ho nově naši) a děsně se mu líbil, zabral si ho na celý víkend víceméně pro sebe (ještě i spolu se strejdou - IT, který mu dělal navigátora:-))

    OdpovědětVymazat
  24. dobrý vecer, gratuluju k ipadu a mám radost, že se jeníkovi s ním daří,
    doporucuji pro vás tyhle stránky
    http://www.i-sen.cz/
    je tam spousta odpovedí, rad a nápadu pro vase otázky
    eva tanzi kocí

    OdpovědětVymazat
  25. a doporucuji urcite porídit ochranný obal, prípadne folii
    tento obal se doporucuje u malých detí a ted má super cenu
    http://www.czc.cz/belkin-ipad2-ochranny-kryt-bubble-wrap-ruzova/105238/produkt?q-category-id=a4jmqc8m88h538u563vg8tpdb2

    OdpovědětVymazat
  26. Krasny vecer, Marcelko....juuu, moc gratuluji k iPadu...radost pohledet, jak je maly Jenicek spokojeny....Opet nadherny blog....Obeti a pohlazeni od nas...P.

    OdpovědětVymazat
  27. Paráda. Šikovná pomůcka. Ta interaktivita určitě Jeníka povzbudí k činnosti. Papír je papír, ale pohyblivé obrázky malované prstem je určitě větší zábava.
    Tak ať slouží.

    OdpovědětVymazat
  28. Jenda je kouzelný! Neustále překvapuje a je čím dál víc šikovnější! Milá Amélie přejí víc a víc pokroků!

    OdpovědětVymazat
  29. Amáli pre Vás je to ako stvorené. Už žiadne laminovanie a ulohy si len jednoducho stiahnete. Je to super a Vám to isto ušetrí čas :) Som rada, že sa v dnešnej dobe nezabudlo na pomoc druhým ...
    Anička

    OdpovědětVymazat
  30. iPad je super. :D
    autisti byvaji na techniku nadani. technika neni tak nevypocitatelna jako lidi. za chvili bude Jenda stahovat aplikace za tebe. ;)

    OdpovědětVymazat
  31. Tohle je moc fajn, že peníze jdou kam mají, že ho to baví, i pravidla, co jsi nastavila jsou rozumná.

    OdpovědětVymazat
  32. Moc moc gratuluju k bajecne technicke hracce. Jenik vypada moz zaujate a spokojene. A opet jsi prokazala, jak moudra zena jsi, kdyz jsem cetla pravidla, pokyvovala jsem hlavou. =)

    OdpovědětVymazat
  33. iPad, fajn, že Jeníka baví a zároveň pomáhá a učí, dobře jsi Amélko udělala a ta tvoje pravidla jsou dobrá (potřebovala bych tě doma.-))).

    OdpovědětVymazat
  34. My spouse and I stumbled oѵeг heге сomіng from a diffеrent website and thought Ι
    might cheсk thіngs out. I likе ωhat Ӏ see so i am
    just folloωing you. Look forwагd to looκіng at your web pagе аgain.
    Visit my homepage Selliphones.Us

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...