sobota 16. října 2010

Podzimní splín....

S podzimními dny u  nás nějak zase přibylo Jendova křiku.
kopie---img_1223.jpg
Vzteká se kvůli každé "blbině", kolikrát ječí, ani neví proč...
A já to leckdy také nevím...ač mluvící dítě, často mi nedovede říct, co CHCE.

A protože "TO" padá na Jeníka, padá to zákonitě i na mě.
img_1206.jpg
O 2 rozbitých  lampách raději pomlčím...

Venku je zima, poprchává - Jenda nesnáší holinky, pláštěnku, deštník...Tudíž za deště málokdy vyrazíme ven... a sychravé počasí bude čím dál častěji....
img_1208.jpg
O to hůř se pak ale chová, protože má v sobě radar a ten ví, že byl čas na procházku.

Kolikrát jde Jeníček ven  jen v mikině, protože se odmítá obléct a já už mám na sobě třeba zimní kabát.
 Přece jen jsem zmrzlík. :-)

O jeho ledových ručičkách také pomlčím.
Ale asi mu to svědčí. Nemoci se mu, díky Bohu, vyhýbají.
Nejraději by seděl DOMA u televize...málem přilepený nosem na obrazovce a sledoval pořád dokola to samé: Krtek, Ovčí babička a Krakonoš...
A zase mu neumím vysvětlit, že tak blízko se nesedí...
Jen pevně doufám, že nemá pravdu moje maminka, když říká, že si Jeník zkazí oči...
kopie---img_0419.jpg
Přemluvit ho ke hře nebo ke strukturovaným úkolům začíná být zase nadlidský výkon.

Motivace.....
Čím se tak asi motivuje dítě s autismem?!
Občas zabírají želatinové bonbonky, LIPO, nanuk nebo lentilky, ale často nezabírá vůbec NIC.
Někdy ani ty kaštany a brouci ne.

Poslední 3 dny nepije ani mléko.

V obchodě předevčírem píchal do nějaké paní prstíkem, pak ji očichával a když jsem ho mírně napomenula, tak se válel s jekotem po zemi.
A někdy do obchodu nedojdeme vůbec.

Když Jenda řekne: "NE", tak to znamená "ne"..a přes to nejede vlak.
kopie---img_0974.jpg
Včera přijela moje maminka, Jenda se těšil, že půjdou na kaštany a já jsem se těšila na hodinku klidu u knížky.

Jaké bylo moje zklamání, když se asi po 10 minutách vrátili s tím, že na hřiště přišly děti a Jenda už tam nechtěl být... chtěl okamžitě domů...

Zdá se mi, že nácvik hry - to, co jsme tvrdě nadřeli...tak  Jenda zase zapomněl. Ted vedou řady. Ale taky to není často. Aby si náhodou někdo nemyslel, že tím stráví půl dne... :-)
Občas mám někde něco srovnané - někdy jsou to autíčka, jindy značky, zvířátka, kaštany, houbičky na nádobí, míčky a někdy i boty.
Co se týče těch bot, to by nebylo špatné, kdyby to bylo na místě k tomu určeném a néé třeba v půlce zahrady. :-)
kopie---img_1215.jpgPo zahradě běhá BOS, odmítá se obout... a za den má aspoň patery ponožky. V poslední době si boty sundavá i ve městě.... A vysvětlení,  že se bez bot nechodí, že bude mít studené nožičky nebo špinavé ponožky - to je mu absolutně "putna".

Manžel si koupil na zahradu zámkovou dlažbu. Tedy pár desítek kostek ... Někde a někdy ...prý bude potřeba kousek dodělat. Nevím proč to koupil ted - letos už to nestihne a na zahradě to Jendovi bude vadit... Bylo mi to jasné. Změny nemá rád.

Se slovy: "Nepačííí, nedááávej, taťko zlej...." Jeníček několikrát naházel kostky do skalky.

Manžel se zlobil, několikrát Jendovi naplácal...ale když to Jeníček udělal jednou, udělá to zase....
Manžel to naštvaně uklidil, poskládal na sebe a  odešel.
Stačilo pár minut bez dohledu a kostky jsou ve skalce znovu...ted už patřičně rozlámané, jak s nimi Jeník hází.... ale já to uklízet nebudu.
img_0109.jpg
Je mi nějak smutno...
Eliška tu měla kamarádku s malým bráškou. Jsou mu necelé 2 roky... a ten rozdíl v komunikaci, ve sdílení, ve hře, v projevech, v chování a  poslouchání....byl tak markantní, že mi to zase vehnalo slzy do očí...

A ve školce? O hlavu menší holčička s Downovým syndromem... Nikdy mě neviděla, přiběhla a nabízela mi kočárek s panenkou.....to, co já asi nikdy nezažiju, to, na čem stále dokola tvrdě  pracujeme a to, co nám nejde, ta malá holčička zvládá s přehledem...

100x si můžu říkat "nesrovnávej" a nesrovnávám, ALE.....
Když to vidím...stejně mi usedá srdíčko....

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...