sobota 27. května 2017

Víkendový pobyt 2017


Dostala jsem nabídku od OSPODu jet jako rodina na víkendový pobyt do hotelu DUO na Horní Bečvu.
Nechtělo se mi. Čtyři dny se o mě pokoušela viróza a já jsem neměla čas to vyležet.
ALE KDY SE ZASE ZADARMO dostanu do hotelu, že....
Eliška jet chtěla.
Chtěla nějaké rozptýlení. Už několikrát si stěžovala, že jsme pořád doma a nejezdíme ani na dovolenou, a tak jsem to vzala...
Ale s jednou podmínkou - a tou byla vlastní doprava. Autíci mi do autobusu k dalším cca 35 lidem nenastoupí....

Manžel jet nechtěl, Šárka taky ne. Ta si myslela, že pojede za svým klukem nebo za nějakou kamarádkou a zůstane u nich na víkend.
Jenže nečekaně v pátek odpoledne těsně před naším odjezdem přijela domů...

KALAMITA.
Eliška říkala, že Šárka je agresivní, mlátí nahoře věcmi, práská dveřmi, nadává kočkám, že NIKAM nepojede, pokud Šárka zůstane doma.

A tak jsem vymyslela náhradní variantu - a to, že Šárka bude o víkendu "bydlet" dole u Jeníčka v pokoji a horní patro se zamkne, aby se kočkám něco nestalo. Přece jen jedna chovná kočka už k úrazu přišla a to už se nesmí opakovat....

Jeníčkovi se to vůbec nelíbilo. Čertil se.
Šárka na mě řvala, že tam NIKDY spát nebude.
Ale jiná možnost nebyla.
Eliška se porafala se Šárkou, protože ta řvala, že v žádném případě dole u Jeníka nezůstane a okamžitě psala Tondovi, jestli za ním může přijet.
Eliška naštvaná na chování Šárky jí záměrně vypla internet, tak tu po sobě řvaly obě dvě.
A musela jsem obě uklidnit a Elišku poprosit, aby internet zase zapojila, aby Šárka mohla odjet, že tak bude větší pravděpodobnost, že někoho "ukecá".... bez internetu to nepůjde.




Jeníčkovy zásoby jídla a pití jsme přestěhovali z jeho pokoje do ložnice, kterou už dávno z bezpečnostních důvodů zamykáme...
Jenda to nezvládal a válel se v chodbě po špinavé zemi.


Cestou jsme se stavili v Tescu nakoupit. Jeníček počkal v autě. Je zvláštní JET na víkend s plnou penzí a přesto za stovky korun nakupovat jídlo a pití.
Ale autíci hned tak něco nejedí...
Elišce čerstvé rohlíky, vysočinu, máslo, Hermelín, OREO sušenky...
Jeníčkovi ovocná mléka, Kinder řezy, brambůrky, Bébé sušenky, Actimel, ovocné musli tyčinky, Dobré vody malinové ap.

Jeníček to komentoval"
- "CHCI TWISTER. CHCI KRTEK.
CHCI moje deka.
CHCI rohlík, mňam.
CHCI mňam..."


Jako "odměnu" a úplatek pro oba samozřejmě  nanuka. Jeníčkovi jedině Twister.


První, co Jeníček při balení odnesl do auta, byla deka a Krtek, jako druhé to bylo jahodové pití...¨


Sotva jsme vyjeli, děti posvačily rohlíky s vysočinou....


"Mami, podívej, JAK vypadá ten salám, to je hrůza. Vypadá to jako by to někdo okousal nebo jako kdyby měli v obchodě myši.
Ten obchod by se takhle mohl lidem znechutit a oni by tam přestali kvůli tomu chodit."
- "Myslím, že pro nikoho není důvod přestat do obchodu chodit jen proto, že ten salám při loupání víc nakrojili... To by vadilo jen tobě a možná pár Aspergerům..."

- "Mami, ten salám je postiženej!! Podívej se, jak vypadá. Žádná dvě kolečka nejsou stejná. A není to hezký. CO když si někdo bude stěžovat a nebude to chtít jíst??!!!" zjišťovala Eliška....


- "Všechny salámy jsou postižený.Ta ženská neumí krájet!!
Ještě jednou tohle uvidím, tak jí řeknu, že by se měla stydět, když neumí správně nakrájet salám.
Měla by mít nějaký kurs na krájení a řezání salámů, aby to mohli prodávat.
To je ostuda takovej salám. Ani jedno kolečko není hezký jak má být a v pořádku...."


Jeníček si jako další chod dal Kinder Pinguí, zapil to jahodovou vodou (na láhvi má vždy přidělané dvě píšťalky...)


.... a pak už skuhral:
- "e, O, u, uu...
JAK dlouho bude trvat cesta?"

- "Asi hodinu."
- "To NE. NACE hodinu.
To ne.
Nemá Betku.
KEK.
Chci uspávací prášek na hodinu, to nevydržím!!"


Chtěla jsem ho zabavit lízátkem a zase to bylo špatně. V Tescu měli jen velké lízátko, velikost XXL a Jeníček ho nemá rád, protože uvnitř je žvýkačka.
Nakonec se nechal ukecat, že bude lízat, než tam ta žvýkačka bude a pak mi to dá...

- "CHCI CVAK (odpoutat).
Chce spát, chce hají..."
- "To nejde. Nemůžu tě odpoutat. Tak spi vsedě."

- "TO NE. Ne. To ne!!!
Nace lízátko. NACE.
Velké!
To nééé. Nace velké.
NACE.
NACE  žvýkačka.
Kek paje,
Kek.
Kek paje...
Nemá Betku. Nemá."


- "Jéé, české ŽRACÍ traktory!!" ozvala se Eliška.
- "NE žrací, ale žací!"

- "ŽACÍ nic není! ŽACÍ je BLBOST! To je nějaká děsná kravina." řekla dřív, než jsem jí to stihla vysvětlit....
- "Chybí jim tam R, zapomněli ho tam napsat. Jsou žrací, protože žerou trávu, to dává SMYSL!
A pak ji zase někde vyzvrací, když tu trávu vysypeš..."

"Jéé, pelikárna!" ozvala se Eliška při čtení dalšího billboardu.
- "Mají tam pelikány??"
- "Asi sis to špatně přečetla. Zase tam něco chybělo? Nebo přebývalo?" zeptala jsem se.
- "Já jsem to četla v rychlosti!"
- "V jaký rychlosti?! Vždyť jedeme jako šnek!" ozval se Jeníček, protože jsme zrovna pomalu popojížděli v koloně....




Po půl hodině už to Jeníčka nebavilo a obtěžoval Elišku... házel po ní Krtka, strkal do ní ap.

-"Nace Ina.
Nůžky.
Šmik.
Nace. Nace Elinu.
E.
E.
E. o. Chce pryč!
To ne.
TO néééé!!!
Nace. Elinu ne. o. o. Nemá NIC.
To ne.
TO NEE (a ukazuje na Elišku)"
Ta mu to samozřejmě vrací nejen poznámkama, ale dokonce zvedla nohu, aby ho kopla...

- "Nace. Moje kek.
Nemá Betku. Nace. Nace Ina. Ina koš. Nůžky, šmik.
MOJE KEK!!! (zlobí s Krtkem Elišku a pak řve, když mu Eliška toho Krtka sebere)

"Nemá. Nemá KEK. Moje. Moje KEK. Nemá.
Chce KEK. Ina koše."

- "Jeníčku, ukaž Krtkovi stromečky...může se dívat z okna..." řekla jsem...
Jenda natočil Krtka zadní stranou na okno...a Eliška říká:
"Jé, Krtek prdí na stromy..."
A v celém autě se rozhostil smích....

JAK to říkala kdysi Eliška?
"TO BY SE TI s normálním dítětem nestalo..."

Jenda pokračuje ve fňukání a v echoláliích:
- "Nace. To ne. Píchá (říká a odtahuje u toho pás ze svého těla)
Nace. To neee."
Pak chvíli lomcuje s páčkou u okna, až se mu to podaří otevřít...
Musím sledovat, aby něco za jízdy nevyhodil.

Pak pro změnu zase na Elišku prská....
Říkám Elišce, aby si sedla dopředu..odmítá....
- "KEK MOJE! KEk. Moje kek. CHCE." volá Jeníček na Elišku, protože ta mu ho zase sebrala...

- "Ještě jednou ho po mně hodíš a hodím ho do kufru!" vyhrožuje Jeníčkovi Eliška.

- "Uáá,e, e, e, o , u, o,e, o, KEK, nůžky, paje. Kek. Ina nůžky. Chci nůžky šmik. KOŠE."

Po vyčerpávající hodině stavíme na místě. Eliška si nechá dát na ruku identifikační pásek, který máme mít po celou dobu pobytu, Jenda ho odmítá:
- "Nace. Pásek nace.Mě by to furt obtěžovalo. Nedalo by se s tím spát, bych neusnul." hlásil pak Jeníček na pokoji.
Personál jsem ukecala, že si pásek nechám v peněžence, kdyby ho po nás někdo chtěl...


Po příchodu na pokoj chtěl Jeníček pustit televizi.
Jak zjistil, že nejde Déčko, bylo zle.
- "Nace. Pryč. Nemá déčko, nemá NIC. Nace. To néé.
Nemá déčko, měkká postel. Nemá. Nemá nic."

Chvíli se schovával v chodbě ve skříni, pak se mi ho povedlo nalákat na přivezené jídlo...





Jak zjistil, že nejde ani internet, tak si vlezl do povlaku na deku a kňoural...


2 komentáře:

  1. Uf. Uplně to vidím to cestování. Jezdíme k příbuzním - jedni 100km a druzí 250km. Jednou měsíčně oni k nám a jednou my k nim. Vždy to je cesta hrůzy, někdy čiré peklo. Ten nemůže jet tunelem, protože tam moc bliká, ten má zase světla a tunel rád a řve, že tam chce. Ten musí zastavit u Mekáče, protože to bylo na kartičce a ten tam zrovna hrozně nechce - ten už spí a probudí se a řve. Proč nejedou? Proč je červená? Proč jedeme tudy? A kdy tam budeme? Co se tam stalo? Nenávidíííííííím to :D

    OdpovědětVymazat
  2. Koukám , že cestování je vyčerpávající . Některé situace jsou bizardně vtipné , krájení salamů a krtek prdící na stromy mě opravdu rozesmály .

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...