pátek 17. září 2010

Stůj, hloupý vlku!

"Stůj, hloupý vlku!"
Budete se možná smát, ale tímto slovním spojením na mě volá Jeníček, když chce, abych se zastavila. :-)
kopie---img_9496.jpg

I když mám leckdy chmury na duši, tak podobnou větičkou vykouzlí během vteřiny úsměv na mé tváři.
..."Hloupý vlku".... Hm, takhle mi snad v životě nikdo neřekl.

Je to věta z pohádky o Ovčí babičce. To je totiž ted u Jeníka pohádka "číslo jedna"....možná vedle Krakonoše, ale Ovčí babička vede  na celé čáře.

Pohádky o Ovčí babičce běží přes den v obýváku na videokazetě, a to pořád dokola a potom ještě  cca 3 hodinky večer před spaním na MC kazetě v ložnici...

Někdy se Jeníkovi podaří kazetu v přehrávači otočit a pak tu běhá s nadšením: "Jeník otočil sááám"...."Jeník je šikovnej"....

kopie---img_9500.jpg
"Plán B" ....a to chodit s Jeníčkem co možná nejméně mezi lidi, zatím funguje. Starší dcerka nakupuje cestou ze školy drobné potraviny - máslo, rohlíky, porcovaný čaj a tatínek nosí obálky na poštu. Naštěstí to nemá z práce daleko.

Včera jsem s Jendou zkusila po 4 dnech dojít do obchodu, ale néé na nákup, jen pro párek v rohlíku a zmrzlinku - jeho oblíbená "jídla".
Aby si pobyt ve městě nespojoval jen s negativními zkušenostmi.

Bylo to fajn a Jeníček byl spokojený. Věděl, co ho čeká a hlavně to netrvalo dlouho. Čekání Jenda nemá rád.

Uvažovala jsem, že bych nafotila potraviny, které potřebuji koupit, zalaminovala obrázky a kartičky vložila Jendovi do cestovního proužku, aby věděl, co nakoupíme a kdy půjdeme domů.... Cestovní proužek má Jenda rád a ten nám pomáhá, když jedeme k lékaři nebo do APLY.

kopie---img_9529.jpg
Ale ztroskotalo to na tiskárně...už několik týdnů v ní nejsou barevné náplně. Manželovi přijde moje záliba v laminování kartiček s obrázky pro Jendu nákladná a zatím náplně nedonesl... Asi budu muset pokročit ve svých znalostech techniky - zatím totiž vůbec nevím, co se do tiskárny  strká a kam.... Jen kde najít ochotného souseda, který by mi to vysvětlil a řekl mi, co si mám koupit? :-)

Jinak se Jeníček celé odpoledne bavil na zahradě - má asi 30 hopíků a ty posílal  ze skluzavky dolů. Pak je posbíral a zase znovu....

Jeho věrná společnice Betynka mu dělala společnost.
Bez ní by na zahradě nebyl.

Když ho přestaly bavit malé "kuličky", utíkal za mnou do kuchyně se slovy: "Dej piškůtky, Betynka má hlad"...a zase měli ti dva pár minut o zábavu postaráno....
kopie---img_9534.jpg

A úplně nejlepší zábava je trhat trávu a sypat ji na psa....
Jenda trhá a trhá, sype travičku Betynce na hlavu a děsně se směje tomu, jak se Betka ohání hlavou, aby to ze sebe sundala....

Je to nádherný pocit - pozorovat tu sehranou dvojku, vidět Jeníčkův úsměv na tváři a slyšet jeho smích....

Jsem moc ráda, že je mám.... vnášejí radost a smích do mého života.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...