úterý 29. května 2012

Hrátky se samolepkami


Hraní se samolepkami patří mezi Jendovy oblíbené činnosti.


Máme už několikátý sešit a zrovna před pár dny jsem objednávala sešity nové.


Opakuje si u toho barvy, zvířátka, druhy zeleniny, počítání ap..


Sám se naučil příslušnou barvu odlepit...


Trvalo mu docela dlouho, než pochopil, jak se to dělá.


A teď už Jeníček pracuje, dá se říci, občas i samostatně.


Maminka ukazuje, povídá a říká, co je na obrázku...


...a Jenda vesele lepí.


Děti na obrázcích se mu nelíbí....
..na ty prská....


...ale čuníkovi věnoval svůj kouzelný úsměv.


Samolepkové knihy se nám líbí.


Zabaví u stolu, u doktora, v posteli, ale i v autě, je-li potřeba.



V lepení samolepek je Jenda velmi pečlivý a to se mi na něm moc líbí.



Dokonce ho to tak baví, že zapomněl, že to je úkol a nedožadoval se odměny...


...a to je co říct....


Bonbóny jsem nenápadně schovala, když si na ně nevzpomněl.



Tentokrát byla odměnou sama práce, radost ze hry a pochvala maminky.


Přeji vám krásný den a něco vám pošeptám: "Řekněte svým blízkým, že je máte rádi, určitě je to potěší..."
Mně to v dětství (a nejen v dětství) nikdo neříkal a vím, jak mi to chybělo.
Ale já to svým dětem říkám.


Někdy stačí jedno milé slůvko, objetí či pohlazení a hned je život krásnější.

Lásky není nikdy dost.

34 komentářů:

  1. To jsou moc pěkné samolepkové knížky, vůbec je neznám. Jeníček si krásně a samostatně hraje!

    OdpovědětVymazat
  2. Marci a já mám ráda tebe ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ za to jaká jsi :-). Hezký den ♥♥♥♥ plný sluníčka (i když vody je taky potřeba :-D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, Ty jsi mě "dostala"...Děkuju. Mám Tě ráda.

      Vymazat
  3. Ahoj Marcelko, je krásné vidět Jeníčka takhle veselého. Náš Vlastík na tyhle věci nemá trpělivost. Bavila ho jako menšího hodně magnetická kniha se zvířátky na statku. To miloval. Pak se nám nějak ztratila a už jsme žádnou nesehnali tak dobrou.

    Můžu tě pozvat na svůj blog přímo psaný pro Vlastíčka? Nemám toho tam moc, dělám to po práci a večer. Chci tam psát vždy Vlastíčkovi uspěchy a náž život s ADHD. Třeba se školka koukne.http://mamsvujsvet.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trpělivost se dá vypěstovat. Jsou to hodiny a hodiny tvrdé práce a možná desítky těchto samolepkových sešitů. Ale vše přináší kýžené ovoce. Vidím, že ta mravenčí práce má smysl a to je to nejdůležitější. Jenda je OBČAS trpělivý. Určitě trpělivější než loni. A bude líp - s Jendou i s Vlastíčkem. Optimista se ve mně nezapře.

      Vymazat
  4. No super, Jeník pracoval "zadarmo"! To je velký úspěch,gratuluju.Je vidět,že ho samolepky opravdu hodně baví.
    A máš svatou pravdu, lásky není nikdy dost.
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, lásky není nikdy dost. Lásky se člověk nikdy nepřejí...

      Vymazat
  5. Jeník je šikula a opravdu je vidět jak pracuje se zaujetím a že ho to moc baví.Přeju vám oběma co nejvíce takovýchto krásných spokojených chvil. :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  6. Je krásne vidieť ako ho to baví.....mám z toho radosť.
    PS: dakujem za Váš blog, ktorý mi spríjemní každé ráno v práci . :) Anička

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každé ráno? Oh, to je ale pocta. Mám velkou radost, Aničko. Děkuju.

      Vymazat
  7. Máš pravdu, málo si navzájem říkáme, že se máme rádi, ani já to často nedělám. Myslíme si, že to ten druhý pozná i beze slov a on to určitě pozná, ale když se to vysloví nahlas, krásně to zahřeje u srdíčka.
    Ta samolepková knížka je prima a taky je prima, že Jeníček pracoval jen pro zábavu a radost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale někdy to ten druhý vůbec nepozná...Snad každému udělá radost, když slyší pár krásných slov.

      Vymazat
  8. Ještě žes mi to připomněla. Od rána na manžela jen bručím. Ale zasloužil si to. Dělala jsem na služební cestě řidiče "generálnímu řediteli" :), jak říkal kolega a on jen a jen kibicoval. Kudy jsem jela, jak jsem jela, jakou jsem měla zařazenou rychlost, všechno bylo špatně. Přitom já opravdu NEJSEM potrhlá řidička. Ale on je holt vždy ten chytřejší, šikovnější....známe takové, že? Tak já se teda ale přesto polepším, čímž mu vezmu vítr z plachet. Krásný den i tobě s Jeníčkem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, to znám. Kdysi dávno po podobných zkušenostech jsem řekla manželovi, že už s ním nikdy nepojedu, jedině kdyby byl na smrtelné posteli, tak ho odvezu k doktorovi, jinak ne. Jezdím dlouhá léta bez nehody a nadávat si při řízení nenechám. Vozím jen toho, kdo je na mě v autě hodný. :-P

      Vymazat
  9. To je paráda, že se Jeníček tentokrát spokojil jen s odměnou nehmotnou a tak ho to bavilo! Přeju víc takových dní!

    OdpovědětVymazat
  10. přijde mi, že Jeníček vyrostl.
    Jak se na těch fotkách soustředí :)

    OdpovědětVymazat
  11. No ano vyrostl, že jo? a vůbec je z něj takový rozumbrada :o) Krásné dny i tobě Amélko

    OdpovědětVymazat
  12. Strašně se mi líbí věta:
    "V lepení samolepek je Jenda velmi pečlivý a to se mi na něm moc líbí." Je z ní vidět, že mu opravdu dáváš hodně lásky, kterou tak Jeník tak potřebuje. že ho máš moc ráda. A to přesto, že se Ti ji nedostávalo v dětství, to mi je líto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě proto, že se mi citů a lásky nedostávalo v dětství, tak vím, jaké to je. Miluji všechny své děti a snad to vědí, cítí, prožívají...

      Vymazat
  13. Krásně se to čte a ještě líp se dívá na fotky, když Jeníček je spokojený. Přeju hodně a hodně dalších takových dní :) Taky přeji krásný den :)

    OdpovědětVymazat
  14. Malej mizantrop ;-) pěkně pracuje:-) ahojky Lúca.

    OdpovědětVymazat
  15. Také jsem takový sešítek měla, když jsem byla malá, ale se sestrou jsme ho vůbec nepoužívaly, nechtěly jsme plýtvat samolepkami :D.
    Jeníček je moc šikovný, trochu jsem si pročítala starší články a vidím pokrok! Budu držet palečky pro více Jeničkových úsměvů :)

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Amelie!!
    Krásné fotky Jeníka se samolepkami.
    Já vidím, že ho to baví!!
    A Tvoje poslední slova, jsi prostě úžasná!!!!
    Prosím, napiš mi na j.kubatová@volny.cz,
    já Ti chci napsat něco o té melodii,
    co mám na blogu... :o)))
    Krásný večer
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  17. Marci, je vidět, že Jeníka tahle práce moc bavila. Lukáše ty samolepkový knížky naopak moc neberou. S tou pochvalou a láskou máš 100% pravdu, oboum klukům říkám často, jak moc je mám ráda,...Lukáš už to i přímo vyžaduje a hrajeme docela často hru "mám tě rád/a jako...". Fífovi to zatím říkám denně při ukládání večer do postýlky. Myslím, že to pomazlení a lásko-daní ty děti potřebují nejvíc ze všeho...A propo...už mi tu visí Luciš na noze a ať jdu za ním, tak mažu číst večerní pohádku a tulit:-). Mějte se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jendou jsem někde slyšela, že "kdo se tulí, málo bulí" a třeba to je pravda...

      Vymazat
  18. Samolepky jsou u nás také oblíbené. Na Jeníčkovi je vidět, jak ho to baví, je nádherně zaujatý. Krása!

    OdpovědětVymazat
  19. Krásné zaujetí a soustředěnost a za odměnu radost z dobře provedené práce. :) No vida, kluk šikovný! :)
    A jak už tu bylo psáno - máme Tě rádi! :)

    OdpovědětVymazat
  20. deťom to hovorím denno denne, viem aké to je keď to chýba...
    veľa veľa lásky celej tvojej rodine želám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...šťastné děti, které to od rodičů opravdu slyší.

      Vymazat
  21. Říkáš to dobře. Děti to potřebují slyšet a stejně pak později rodiče od dětí.
    Jeníček je vážně pečlivý a je vidět, že ho samolepkování baví. Všimla jsem si taky těch růžových prasátek a říkala si, hele, to jsou Jeníčkovy oblíbené, protože jsem si vzpomněla na jeho plyšové růžové prasátko.
    Je prima, že ho hraní tak zaujalo, že je považoval za hraní. S těmi bonbony jsi udělala dobře, pokud si na ně nevzpomněl, není třeba mu je dávat. Však na bonbony zase přijde řada jiný den...
    Tak držím palce, ať to takhle pěkně půjde i dál.

    OdpovědětVymazat
  22. Aspoň těm na samolepkách to prskání nevadí. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samolepkám prskání nevadí, mně trochu ano, na "knihy" se neprská. Snažím se naučit Jendu slušnému chování. :-)

      Vymazat
  23. Moc se mi líbil Jeníček, jaký úsměv věnoval čuníkovi! Umí se tak nádherně usmát, že je to určitě hodně těžké se ovládnout, abys ho neopusinkovala, vím, že to nemá rád, ale určitě se to také zlepší a brzy! A říkat si, že se máme rádi, to je správné a krásné! Také Tě mám ráda, Marci!

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...