úterý 16. listopadu 2010

Výlet do APLY

Už déle jak měsíc nemáme auto, a tak jsme nejezdili do APLY (poradna s autismem) na nácviky pracovního chování.
kopie---img_2266.jpg
Tentokrát mi švagr půjčil auto a já jsem se těšila, že si užiju prima dopoledne.
Ale nějak se nám nevydařilo.
Jenda usíná kolem 23. hodiny a já často nevidím zprávy ... Ani mě nenapadlo, že by mohlo pršet. :-)
Vím, že na podzim se není čemu divit, ale mně to nějak nedošlo....

Když jsme vstali, zjistila jsem, že je mlha a prší.
Jendovi jsem to raději neříkala, protože bysme se z domu možná nevypravili vůbec.
Nesnáší pláštěnku, holinky ani slídu na kočárek.
 Ani zimu, vítr a déšť na obličeji...

Oblékla jsem ho, dala jsem kočárek do kufru a tu vzdálenost k autu jsme rychle přeběhli...
Cestovní proužek samozřejmě nesměl chybět.
Bod číslo jedna byl splněn. :-)

kopie---img_2275.jpg
Cesta TAM uběhla rychle - Jeníček byl hodný, těšil se na "tetu", ukazovala jsem mu z okna auta, traktory, stožáry, mosty...povídali jsme si, jaká zvířátka žijí v lese a Jeník byl spokojený.

Když jsme vystoupili z auta, nastal řev: "Ziiima, Jeníkovi je ziiimaaa.."

Nemá rád vítr a déšť a dnešní "vražedná" kombinace se mu vůbec nezamlouvala.
Uvázala jsem ho na kočárek...deku na klín, aby si mohl schovat ručičky, odmítá totiž nosit rukavičky, a jeli jsme do poradny s autismem...
Máme to asi 10 minut cesty od parkoviště.

Dnes na něj byli "tety" dvě...to byla další změna....
Já jsem si během té hodinky bez Jeníčka nakoupila a prošla jsem se po městě...ani mi nevadilo, že prší...ALE TEN božský KLID... :-)
Sledovala jsem maminky vezoucí své hodné dětičky v kočárcích - děti byly schované pod slídou, s úsměvem sledovaly okolí a žádné neječelo...jak to ty matky dělají???
kopie---img_2277.jpg

Když jsme z APLY odcházeli, Jenda rozhazoval po zemi puzzle, dřevěné koleje, házel mezi hračky své boty a nechtěl se oblékat....
Bylo vidět, že už toho má tak akorát dost...

Nepozdravil ....a na chodbě spustil řev... A ten ho neopustil ani když jsem ho připoutala na kočárek. Ječel celou cestu k autu.
Lidé se otáčeli a já jsem se snažila "dělat, že tam nejsem" ... :-)
Nesměla jsem na Jeníka ani promluvit...každý pokus o odvedení pozornosti nebo o navázání hovoru končil ještě větším řevem: "Buď potichuuu, nesmíš mluvit, potichuuu, nemáš povídat..." A tak jsem to po pár marných pokusech vzdala.

V APLE mi půjčili knihu: Agresivita u lidí s MR a s autismem, tak se dnešní noc asi nebudu nudit.... :-)

kopie---img_2286.jpg
Jenda věděl, že nedostane za odměnu zmrzlinku (jako tomu bývalo v létě), ale lízátko a přesto jeho řev zesílil, když jsme minuli stánek, kde jsem mu dlouhé týdny po návštěvě APLY kupovala zmrzlinku....
K autu jsem dovezla uplakané, usoplené, uječené zvířátko schovávající se před lidmi pod deku.... "Bojím pána, pán je zlej, bojím palkoviště, bojím auta.... Bojim maminky..." křičel mezi vzlyky....
kopie---img_2289.jpg

Zpáteční cesta už byla zase v pohodě - připoutaný Jeník lízal lízátko (zavádím nový rituál - místo zmrzlinky lízátko...
I když lízátka ze zásady nemám ráda, protože pak je všechno ulepené a špinavé. Ale lepší ulepené dítě než ječící.... To se potom nedá v klidu řídit) .
K tomu ukusoval rohlík  a těšil se domů na dudlíčky... "Dudánek na Jeníka těšííí"... :-)
kopie---img_2292.jpg

Kolem poledne jsme dorazili domů a vyčerpaný Jeníček šel spát....2x jsem se na toho Andělíčka šla podívat...je tak sladký, když spinká!!! :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...