pátek 12. listopadu 2010

Návštěva babičky...

Tak k nám na návštěvu na pár hodin přijela babička (tedy moje maminka).
kopie---img_2172.jpg

Často si tu připadám "jak kůl v plotě". My už se dávno k nikomu na návštěvu neodvážíme a k nám chodí návštěvy velmi sporadicky.

Nedávno tu byla kamarádka s miminkem... Jenda řval "Bojim miminka, bojiiim miminka" a válel se po zemi. Chvíli se snažil nám naházet drobné hračky do kafe, a pak se vrhl na házení hraček i na miminko....

Kamarádka řekla, že by malého syna položila na zem, ale to jsem se ani neodvážila domyslet..... Natož provést.

kopie---img_2174.jpg
A včera? Moje maminka přijela kolem 13. hodiny - objednala si k obědu palačinky....

Jen vešla do dveří, začal na ni Jeník řvát: "Babko zlá, hnusná, di pič....Babko hnusná, blbá...."

Bylo vidět, jak je to mamince líto....
Řekla bych, že se se situací ještě nesmířila a že pořád doufá, že její vnuk bude jednou "normální".
kopie---img_2176.jpg
Vidím na ní, jak by si přála, aby jí řekl třeba: "Ahoj babi" a třeba jí dal pusu....
Bohužel....

Když si sedla za stůl a namazala si palačinky marmeládou, házel po ní Jeník slizem a dvoukorunou.... jediné jeho právě oblíbené hračky, které zůstaly na stole po jeho dopoledním hraní....

Když se trefil hračkou do brýlí tak, že skoro spadly.... plácla jsem ho přes zadeček...
Dělám to nerada a většinou tehdy, když je nejhůř.
Myslím, že je mu to jedno...a stejně má plenu. Asi to ani moc necítí.
kopie---img_2180.jpg

"Babko, zlá, jdi za dědkou..." se rozléhalo celým obývákem.

V kuchyni ji tahal za svetr.....
....mlátil ji flétnou.....
...a pak do ní kopal....

kopie---img_2181.jpg
Jakékoliv vysvětlování a domluvy se míjí účinkem ....
Odvést pozornost nejde, v tomto případě ani oblíbenou televizí...

Několikrát jsem ho odvedla do ložnice do postýlky, ale umí vylézt a vrátí se během pár vteřin jako bumerang.... a okamžitě v "násilí na babičce" pokračoval....

Volal na ni: "Bud potichu!!! Buď potichuuu. Nesmíš povídat!!!"

Sundaval jí brýle, házel jí hračky  do kafe, tahal ji stále za svetr....
Má tolik síly, že by porazil 80 ti kilogramového člověka....

kopie---img_2183.jpg
A neustále pokřikoval nějakou "blbost"....
"Bojím babičky, babka zlá, šla ábus (aby šla na autobus)..."

"Babka nemá na mě koukat".....
"Jeník babičky bojí".....
S klidem si podá svoje křesílko, aby byl výš a "mohl" babičku praštit flétnou do hlavy... :-(


Ještě před pár měsíci opakoval: "S babičkou házet papíjkem"...(házeli si při každé návštěvě s papírkem od Kinder vajíčka) a také spolu plnili "dřevěné" úkoly - vkládačky apod....

Ale teď???
Copak musí vyhnat každého, kdo za mnou přijde? Copak nemůžu alespoň jednou za čas s někým mluvit???

Myslela jsem, že se maminka po 15 minutách "násilí" sebere a odjede zase domů.
kopie---img_2185.jpg
Vydržela to chudák  u nás asi 4 hodiny...z toho byla hodinu s Jendou venku.... Říkala, že se jí krásně jelo s novým kočárkem. Aspoň něco pozitivního... :-)

Já jsem v pauze, kdy byli venku, upekla švestkovou buchtu s mákem, abych alespoň trošku odčinila chování svého syna a trošku ji potěšila....
Když odcházela, zabalila jsem jí buchtu domů.

Když přišli z venku, byl Jenda "v afektu.... "
Nešlo ho ničím zabavit, a tak jsem už poněkolikáté sáhla do svého tajného fondu - do skříně v ložnici, kam si schovávám dárky na vánoce....a vyndala jsem hru "Ťuky ťuk" od Granny.
Samozřejmě jsem počkala, až se zklidní v postýlce, a teprve potom jsem mu hru dala, abych odvedla novou věcí pozornost od babičky. Aby si nemyslel, že dostal "dárek" za týrání  babičky.
Asi půl hodiny to Jendu bavilo.... díky Bohu. Jinak by babičku asi ranila mrtvice.

Ještě pár takových návštěv a skončím v blázinci....
Jak ho mám naučit, že nemá jiným lidem ubližovat?

1 komentář:

  1. Tak tohle bouchací období je snad už za vámi a Jeník babičku akceptuje při její celotýdenní péči díky tvé nemoci.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...