středa 17. března 2010

Jak jsem přišla o 57 tisíc?

Když byla Jeníkovi v 5 měsících stanovena diagnozena DMO, pídila jsem se, zda mám na "něco" nárok.
Už nevím, jestli to bylo na diskusi DMO nebo na sociálce, ale "někdo" mi řekl, že do 3 let věku dítěte nemám o nic žádat, že to nemá cenu.

Mám 3 děti, leží na mně tíha celé domácnosti, Jeníček byl náročné uplakané miminko, do toho ježdění po doktorech, cvičení Vojtovy metody, protahování, bodíky, cvičení na baloně, úkoly s dcerami, tvoření zážitkových deníčků a intenzivní práce s Jeníkem, který dlouho nemluvil....
Pamětliva "pravidla"  3 let věku dítěte jsem se dál po ničem nepídila.
Pobírala jsem rodičovský příspěvek 3.800 Kč. Ano, je to žalostně málo, vždyť jen kotníčkové boty, které Jeníček musí mít, stojí přes 800 Kč. Kde jsou pleny a ostatní věci?

Celé dny jsem se věnovala domácnosti a dětem a po večerech jsem se snažila něco prodat na internetovém bazárku: Stálo mě to hodně času - vybrat knihy, oblečení, hračky po dětech, nafotit to, upravit, zmenšit fotky, vložit na bazárek, odpovídat na dotazy ap. Pokud si někdo něco vyhlédl, tak zabalit a kvůli pár desítkám či stovkám korun běžet na poštu. Ale byla jsem ráda, že mohu dětem něco "použitého" na bazárku zase koupit. Na nové věci většinou nejsou peníze.
Takhle jsem Jeníkovi nakoupila různé dřevěné vkládačky s auty, s čísly, s písmenky, velké lego, razítka, knížky, nějakou stavebnici, sobě knihy o autismu...
a byla jsem vděčná, že mi kamarádka tuto možnost prodeje na bazárku doporučila a já mám možnost takhle dětem něco koupit...
A ted? Před pár dny se mi do ruky dostala informace:

"zdravotně postižených dětí má rodič nárok nejdříve ode dne posouzení dítěte jako dítěte dlouhodobě zdravotně postiženého nebo dlouhodobě těžce zdravotně postiženého nebo po skončení čerpání rodičovského příspěvku ve zvýšené výměře na rodičovský příspěvek v základní výměře 7 600 Kč do 7 let věku dítěte, a to bez ohledu na to, jakou možnost čerpání rodičovského příspěvku zvolil před posouzením zdravotního stavu dítěte." (http://portal.mpsv.cz/soc/ssp/obcane/rodicovsky_prisp)

Byla jsem v šoku....
Asi od 21 měsíců věku Jeníčka mám jen 3.800 Kč...za těch 16 měsíců jsem tedy přišla o 57 600 Kč??? (16 x 3.600)
Proč mi to nikdo neřekl? Tolik doktorů člověk za ty 3 roky navštívil, ale nikdo se nikdy o této možnosti nezmínil.
Místo času stráveného u PC a získáváním "pár korun" za prodej věcí po dětech, jsem mohla mít víc peněz a po večerech čas na sebe, na TV či na čtení knih....
Je mi z toho smutno a budiž to poučením pro jiné rodiče....

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...