úterý 2. března 2010

Děláš z dítěte exota

Trvalo mi 14 dní, než jsem se vzpamatovala ze šoku z neurologova podezření na autismus...
14 dní bolesti, slov a nemožnosti se o někoho opřít.

Pomáhaly mi články na internetu, odborné knihy a povídání s maminkami autistických dětí, i když jen prostřednictvím mailů.

Dalších 14 dní jsem se zaměřila na pozorování Jeníkova chování, na zmírnění "točení v kruzích" a kousání ruky a na to "vžít" se do jeho kůže.
Myslím, že se nám oběma ulevilo.


Ale hlavně mně. Rozumím mu víc a miluji ho takového, jaký je.
A tím spíš, když vím, že nejsem neschopná matka a že za chování syna nemůžu.


Ano, myslela jsem si, že se mi podařilo situaci zvládnout.
V APLE nám připravují komunikační kartičky na základě mnou poslaných fotek.


A já dávám dohromady zprávy od neurologa, své postřehy a povídání na úterní psychologické vyšetření.

Včera se můj klid změnil v bolest a slzy "zdobily" mé tváře celý večer.
Jako vždy je přičinou mé bolesti můj manžel.

Před pár dny, když jsem si přehrávala na flash-ku videa a fotky Jeníčka, kde jsem se snažila zachytit chování Jeníka, které si myslím, že patří k autismu, můj manžel jen z dálky řekl, at vypnu ty hrozné skřeky...co prý si to pouštím za kraviny...
Nechtěl se podívat ani na mou prosbu.

Nevadí. Ale třeba pomohou při stanovování diagnozy lékařce.

A včera? Můžu se snažit sebevíc a nikdy se mu nezavděčím. Udělala jsem mu k večeři zapečené těstoviny s krabími tyčinkami - jen pro něj, protože nikdo jiný to tu nejí....a výsledek?

Nestojím o Tvé teplé večeře, nic si s Tebou neužiju, děláš z Jeníka exota....
...Na víkend s ranou péčí nepojedu, at tam jede někdo, kdo má postižené dítě....

Dělám z dítěte exota? Ještě ted se mi tlačí slzy do očí....
Včera mi bylo mizerně a byla jsem na něj naštvaná. A dnes? Asi je ve fázi odmítání. Snažím se ho pochopit, ale kdo pochopí mě?

Celé dny jsem na všechno sama, vařím, peru, uklízím, nakupuji, uklízím, žehlím, chodím s Jeníkem na procházky, hrajeme si, čteme, dělám s holkama úkoly.... a můj muž řekne, že jsem hrozná....

Na netu píší: Odmítání je přirozená lidská reakce na zármutek a rozrušení. Čím usilovněji se profesionál snaží sdělit skutečnost, kterou rodič očividně odmítá přijmout, tím víc rodiče rozrušuje a odmítání ještě prohloubí.

Snažím se ho pochopit, ale vrátil mě svými slovy zase zpátky....opravdu jsem tak špatná matka? 
Můžu za to sama? Dělám z Jeníka exota?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...