čtvrtek 4. srpna 2011

Zahradní poležení

Někdy závidím dětem tu bezstarostnost mládí.

Líbí se mi,  jak jsou děti hravé a spontánní....

A snažím se vzít si z nich alespoň někdy příklad.

Holky tu mají většinou každý den nějakou kamarádku a mě každý den překvapí nějakou svojí hrou.

Včera si donesly na zahradu polštáře, peřiny, deky, plyšáky...

A ustlaly si na zahradě....

Musela jsem se usmívat, jak jsou ohleduplné a jak berou ohled na Jeníčka.

Holky vědí, že si sem mohou zvát kamarádky kdykoliv a kolik chtějí, jen "musí" brát ohled na svého brášku.
A ony vědí, že má k autismu i poruchu pozornosti a je snadno vyrušitelný a že pak se málokdy vrátí k tomu, co zrovna dělal....

Naopak... spíš je pak honí, vykřikuje echolálie nebo má tendenci do nich něčím strkat a "hlasitě tancovat".
Říkám tomu  z legrace "tanec svatého Víta".

A to se jim do hry přece nehodí....
A tak, aby nemusely chodit několikrát přes obývák a neriskovaly to, že jim Jenda půjde "asistovat", vyházely všechny věci oknem...

Chudáci lidi, kteří viděli peřiny, deky a plyšáky létající oknem na zahradu. :-P

Nejdřív ležely, povídaly si, hrály si s plyšáčkama ....


.....a pak si daly na svačinu obložené chleby ozdobené lentilkami a jablkem.....

Chlebové "ksichtíky" vždycky bodují.


Nakonec jsem je poslala nakoupit pečivo a ovoce.

Cestou si daly za odměnu zmrzlinu a myslím, že jsme byli spokojení všichni.

Když byly holky na zahradě, byl Jenda většinou v obýváku. Jen asi minutku se byl podívat, co tam dělají.
Když si šly holky hrát domů, byli jsme na zahradě zase my a hráli jsme si spolu.

 A tak nějak podobně se snažíme zvládat každý prázdninový den...
S ohledem na holky i s ohledem na autismus.
Aby nikdo "netrpěl", ale všichni byli šťastní...
....v rámci možností.

22 komentářů:

  1. Bezva souhra a chlebíčky jsou skvělé!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to má být vycházet si vstříc,kašli na lidi.Žijte si jak vám to vyhovuje.Clebíčky a jejich výzdoba 1***Maruš-Fukčarinka

    OdpovědětVymazat
  3. Jéjda, mě by asi klepla pepka, kdyby mi děti vyházely postele na zahradu, ale jak je vidět, holky si to náramně užily, Jeníček byl v pohodě a odpoledne proběhlo ke vší spokojennosti. Ty chleby se mi líbí, jestli jsi je dělala ty, tak seš pěkná hračička. ;-)))

    OdpovědětVymazat
  4. Jarko, ano, chleby jsem dělala já. Ony holky moc jídlu nedají, tak se jim to snažím nějak vylepšit...Člověk jí přece i očima. I moji babičku by ranila mrtvice, kdyby viděla peřiny poházené po zahradě.

    OdpovědětVymazat
  5. NÁDHERA POHODA USMĚVAVÝ KLID!!!!!!!!!!!!!!
    To je paráda, moc to holkám přeju...a umím si představit, s jakou radostí se na to díváš, že je holkám dobře.
    Velký bod za chleby:-)) Jsou úžasné!!! Můj Kuba má rád třeba kečupový monogram, na jedé půce J, na druhé Š.
    Nebo jak je "kopečkovač" na rýži, děláme do toho i brkaši (bramb.kaši) a na to třeba z mrkvových koleček kytku (používám ten "pupík" na vykrajování lineckého). Není to pracné, jen se mrkev trochu povaří ke změknutí a pak to jde raz dva,Kuba zkouší vykrajovat a i ujídá, takže vím, že mrkev v sobě má:-)
    Pozdravuj holky a a´t si užijí prázdniny!
    Magda

    OdpovědětVymazat
  6. No co, prostě normální spánek pod širákem. :))
    Je prima, že se na vše díváš s nadhledem a vlastně si ty jejich hry i užíváš.
    A chleby jsou veselé, musejí se jíst určitě samy.
    Jsi prima máma.

    OdpovědětVymazat
  7. Amelie, ze snímečků i z vyprávění dýchá bezva letní atmosféra. Chlebíky vypadají moc roztomile.:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Marcelko, to jsou parádní příspěvky! Holky, jak je vidět, v životě jen tak něco nezaskočí a poradí si a Jenda s kapesníčky, to jsou tak radostné fotky! Nádhera!
    Mějte se všichni moc hezky, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Jéééé,mě by asi tak vezli na máry,kdyby mi někdo vytahal peřiny na trávu:-)Ale vy máte travičku jako koberec,tak to bych možná překousla:-)Halvně že byly holky spokojené a Jeníček taky:-)

    OdpovědětVymazat
  10. Tolerance a respekt´= dá se žít v pohodě i za složitých podmínek!Děvčata mají dobrý příklad v mamince! Přeji, ať jim to vydrží. Jsou šikulky!

    OdpovědětVymazat
  11. Všem děkuji za pochvaly a za milé komentáře.

    OdpovědětVymazat
  12. Amélia,
    máš úžasný dar - vidieť svet z tej lepšej stránky. Aj Tvoje fotografie sú také, až sa divím, koľko krásnych vecí sa Ti podarilo odfotiť za jeden (pre Teba ťažký) deň. Ja mám inú - pochmúrnu optiku. Ale každý večer si idem k Tebe pre dávku optimizmu a sily. Čítam Ťa už dlho a vidím, že sa Vaša situácia pomaly ale neustále zlepšuje. Jeníček robí veľké pokroky, dievčatá sú stále samostatnejšie, tolerantnejšie a Ty si zo dňa na deň silnejšia a úžasnejšia! Dúfam, že to takto pôjde aj naďalej....a že život s autistom dáva dievčatám aj Tebe možnosť stať sa lepším, silnejším, samostatnejším, optimistickejším človekom...
    Jana

    OdpovědětVymazat
  13. Jani, děkuji za nádherný komentář. Máš pravdu, jsem zarytý optimista a i kdyby za ten den bylo krásných pouhých 5 minut, tak o nich napíšu. Vždyť právě pro těch 5-10 minut stojí všechno to úsilí za to. Ano, Jenda dělá pokroky. Jsem za to moc ráda. Kéž by to tak šlo i nadále.

    OdpovědětVymazat
  14. niekomu je teda hej :-) deťom veru najlepšie, my pracujúci už len dovolenku užívame :-)

    OdpovědětVymazat
  15. TY JSI PROSTĚ ÚŽASNÁ MÁMA!

    OdpovědětVymazat
  16. Holky mají moc prima nápady, také bych si občas ustlala na zahradě, lehla zavřela oči a na nic nemyslela, jenomže jelikož bydlíme v okálu z obou stran by mě pozorovali sousedi. Jak je znám, možná by mě někdo pomohl vstát vodou. :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Teda vy si to léto umíte užít! Kapesníková bitva, poležení v peřinách, usměvavé chlebíky...a nádherný Jeníkovo malování. Jsi bezva máma!

    Krásný víkend
    A.

    OdpovědětVymazat
  18. Mně se to líbí, oeřiny by mě asi taky nechaly klidnou..leč moji tchyni by fakt vezli:-) Hlavně že děti jsou spokojený aprázdniny jim moc přeju. Ono počasí jim letos zas až tolik neořeje.

    Budou z nich prima ženský!

    OdpovědětVymazat
  19. Holky jsou panečku praktické, pěkně si to zkrátily! A zvláštní chlebíčky to měly! pamatuju, jak neteř vařila - namazala dědovi chleba sádlem, přidala cibuli a posypala cukrem! Brrrr!
    Jen, když je veselo!

    OdpovědětVymazat
  20. Markét, neteř je šikulka. :-) Ale jak se to říká: "Darovanému koni na zuby nekoukej"...

    OdpovědětVymazat
  21. AndyPan, babičku, tchýni i tchána by asi taky vezli....ale naštěstí sem ty dámy moc často nechodí... :-P

    OdpovědětVymazat
  22. VŠEM DĚKUJEME ZA POCHVALY!!!!

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...