neděle 1. května 2011

Písmena a vesmír

Jeníčka už dlouho fascinují písmenka a vesmír.
Manželovy knihy o vesmíru se snažím nenápadně schovávat, protože tohle není můj koníček.

Kolikrát vůbec nevím, o čem je řeč... Můžu si jednu větu přečíst 3x a stejně nechápu, co tím chtěl "básník" říct.
Nechápu, jak to může Jendu zajímat... Ve 3 letech si tuto knihu nosil často...

Ani nevím, jestli to vnímá, když mnohem jednodušší věci "nechápe"...jak by mohl rozumět takovým složitým věcem???

Můžu Jendovi přečíst popisek u obrázku, ale neumím odpovídat na jeho otázky: "A ploooč???"

Manželovu knihu o vesmíru jsem schovala, ale Jendův zájem nevyprchal... Pořád se ptal:
"Kde je laketa?" (raketa?)

Místo knih pro dospělé jsem tedy Jendovi zkusila koupit Obrázky vesmíru - knížku pro děti.

Jenda je z ní nadšený, já už méně.

Pojmy jako raketa, raketoplán, sondy, meteority, padající hvězdy, kometa, asteroidy, černá díra, modul, astronaut, polární záře ap...mi moc neříkají.

Naštěstí Jendu chvíli fascinovala písmenka....


říkal..."B jako čáp..."
"B ...jako Šárka..."
"B jako lev..."

Pak chvíli odpočíval s dudlíčky...

Prohlížel si obrázky....

...a nakonec si prohlížel planety...

Asi 100x dokola se zeptal...

"Co to je?"

"Co to je?"


"Co to je?"

"Co to je?"

A přitom mi ukazoval Slunce, Merkur, Venuše, Země, Mars, Jupiter, Saturn, Uran...

8 komentářů:

  1. Neptun.
    No vida, to by mohlo být pro Jeníka to pravé. Zájem o hvězdičky a čísla se mohou spojit v astronomii. A takový hvězdář je při poorování většinou sám. I to by mu mohlo vyhovovat.
    A už máme pro něj povolání :))
    Knížka vypadá zajímavě, sám bych si ji přečetl. A to poznám jen Velký vůz a Orion.

    OdpovědětVymazat
  2. Marcelko, čím víc bude Jeníček stárnou, tím ho asi budou zajím věci, které většina holek moc nemusí. U vás to je vesmír, u nás zase auta, kytary a asi milion jiných věcí.
    Krásně si to nafotila, Jenda vypadá velmi soustředěně.
    Pohodovu májovou neděli, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  3. V tomto oboru taky tápu - posílám za tatínkem :)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc zajímavé počtení, děkuji za nahlédnutí do vašeho světa a hlavně bych vám chtěla říct, že máte můj obrovský obdiv!!! Přeju krásné dny!! Zdravíme vás,holky i Jeníčka.Radka

    OdpovědětVymazat
  5. to mě připomíná Petu, také ho od ranného dětství zajímal vesmír. Hodně dlouhou dobu. No oni autisti mají opravdu zvláštní zájmy. Petu v 7-letech moc zajímaly egyptské mumie.
    Marci máš se na co těšit.

    OdpovědětVymazat
  6. Taky me jako malou fascinoval vesmir. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Vesmír fascinuje hodně dětí,Jeníka tedy o dost dřív než je obvyklé.Ale to vůbec nevadí.Vypadá u čtení hodně spokojeně a to je hlavní.

    Krásný den.Andrea

    OdpovědětVymazat
  8. I náš Maty prahne po vesmíru. Taky to pro mě byla španělská vesnice. Ale jednou jsem se o Matyho zálibě zmínila před kamarádem, který studuje astronomii, a od té doby nám chodí vyprávět o planetách a hvězdách. Občas jsou to zajímavé věci, a co teprve návštěva planetaria...

    Možná by stálo za to do toho u vás zkusit zapojit tatínka. :-)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...