pondělí 2. května 2011

Tulení s maminkou podruhé

Jenda je netulící, nemazlivý tvoreček.
A v poslední době i dost agresivní.

Kdo s námi už déle jak rok kráčí po cestě s autismem, tak to ví.

Už je to víc jak 3 měsíce, kdy se ke mně Jenda naposledy přitulil.
http://auticekjenicek.blogspot.com/2011/01/tulenicko-s-maminkou.html

Když vidím kamarádky a jejich děti, které se za hodinu přiběhnou přitulit několikrát, je mi někdy smutno.
Ale už vím, že ČEKÁNÍ se vyplatí.


A když Jenda příběhl se svými dudlíčky a se svojí oblíbenou dekou a zahlaholil: "Jeník chce dělat TULI TULI"... :-)


....byla jsem v sedmém nebi...

A tak nedám jednu fotku, ale dám jich hned několik...

Užívejte si ten nádherný pocit se mnou....

Pocit, který jako matka dítěte s autismem zažívám jednou za několik měsíců....

V sobotu, když se tak krásně tulil, tak jsem statečně polykala slzy.
Nechtěla jsem, aby viděl, že pláču.

Emoce jsou pro něj příliš složité...
Už rok a čtvrt se snažím ho naučit, co znamená být veselý a smutný....
A vím, že v těch nácvicích používám větu: "Kluk je smutný, pláče..."
Jak bych mu vysvětlila, že maminka je šťastná, a proto pláče?

...že někdy člověk nepláče, protože ho něco bolí nebo protože je smutný, ale že existují i SLZY RADOSTI.

NEPOCHOPIL by to.

A teď, když spí, mohu nechat slzy volně téct po své tváři...
Teď mě můj milovaný syn nevidí.

Jsem šťastná, že ho mám.
Často to s ním není jednoduché, ale i tak vnáší krásné a občas i něžné chvíle do mého života.
A třeba to  "příště" bude dřív než za 3 měsíce...

21 komentářů:

  1. Krásné :-) Až se mi taky chce brečet :-)

    OdpovědětVymazat
  2. I mně se opět ozval můj nos a zašimralo mi vněm. Nečekaný zážitek.
    Také mám radost. Z Tvé radosti z projevu Jeníkovy lásky. Z toho pocitu smět si obejmout, pochovat své dítě.
    Ona Tvá láska a trpělivost opravdu růže přináší.
    A moc Ti přeji prožít ten pocit štěstí, to tuleníčko ne za tři měsíce, ale za tři týdny, za tři dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Jé a já se v pátek cítila úplně provinile, jak se tu ke mně Štěpa tulil a Tobě to bylo líto...tak jsem ráda, že jsi si to konečně zase užila s Jendou:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Dáši, děkuji za příjemné hodiny strávené ve vaší společnosti. Nedá se říct, že by mi to bylo "líto", spíš mi to přišlo nááádherné, jak se k Tobě Štěpánek tulí... Jsem ráda, že moji návštěvu přežil, že se "nezlobil", že tam jsem a hlavně, že jsem poznala taky "jiného autíka". Nikdy nezapomenu na dítě sedící v klidu 3 hodiny ve vaně... :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Amelie,
    taky se mi chce brečet,
    je to moc krásné
    a někdy je složité popsat slzy radosti a dojetí!!
    Mějte se s Jeníčkem moc hezky :o))
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  6. Ami ♥♥♥ myslím, že že to bude čím dál tím častější a moc ti to přeju ♥♥♥...

    OdpovědětVymazat
  7. Krásný příspěvek.Zbývá už jen popřát,aby příští tulení proběhlo o něco dříve.Ale zase takto si ho užijete mnohem intezivněji než maminy "neautíkových"dětí.To jsem si úplně jistá.

    Krásný den.Andrea

    OdpovědětVymazat
  8. Amelie,
    přeji tobě i Jeníčkovi hodně takových tulících chvilek.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  9. Tři hodiny to nebyly snad, nebo jo? :-D to udělal po dlouhé době, že chtěl přes den do vany...

    OdpovědětVymazat
  10. Amelie, dojemné, krásné, něžné :-)

    OdpovědětVymazat
  11. I mně se chce brečet. :-)
    A když jsme u těch emocí, mám hotové obrázky situací s emocemi, hned jak se dostanu k tomu, abych to naskenovala, tak Ti to pošlu. :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Nádhera,moc ti to přeju a držím palce aby to bylo alespoň 1 x deně:-)

    OdpovědětVymazat
  13. Nádherné! Plačem s tebou, prajem si v tejto chvíli takých chvíľok pre teba oveľa viac, pretože nepoznám niekoho kto by si ich zaslúžil viac!

    OdpovědětVymazat
  14. Marcelko, tak tu bulím jako želva! Můj syn bude mít 14 let, to není zrovna tulivé období, ale přesto není den, abych z něj nevymámila polibek, pohlazení, objetí...Vůbec si neuvědomuju, jak to musí být pro tebe těžké!
    Ale věřím, že bude líp! Tvoje láska toho už tolik změnila!
    Pohodový večer, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Amelko, krasne tuli,tuli fotecky. Jsem rada, ze jsi si to z Jendou uzila a preji at Jenik zase brzy pociti potrebu posedet u maminky . Zdravi Monika.

    OdpovědětVymazat
  16. Amelie,jsem opravdu vděčná,že jsi mě navštívila!!!!Díky za hezký komentář.Mám téměř v sousetství maminku ,ktera z láskou pečuje o ditě se stejnými problémy. Mohu Ti říct,že je tak šikovná a soběstačná a její máma říká,že ji život s dceru tak obohatil poznala tolik přátel a lidí,že jinak by byla sobecká prospěchářská a Buh ví co ještě !Já ji obdivuji a smekám před ní .Mám 6 malých vnoučat a hlava mi jde kolem .Moc se těším na okamžik,kdy napíšeš, že Jeníček Ti dal pusu !Kdykoliv napiš budu jen ráda Daja-duha

    OdpovědětVymazat
  17. Amelie,
    krasny a dojemny prizpevek. Gratuluji k tak velke udalosti a moc Ti preji at, at se Jenda prijde tulit casteji. Krasny den, Katerina

    OdpovědětVymazat
  18. Netušila jsem, kolik milých lidiček dojme naše tuleníčko. Stejně je to zvláštní, že mu to JINAK nechybí...vždyť je to táák kráásné. Všem děkuji za komentáře.

    Marti, těšíme se na obrázky emocí.

    OdpovědětVymazat
  19. krásné ... :-) přejeme ať je tulící se nálada co možná nejčastěji :-))

    OdpovědětVymazat
  20. Ameli, my autici/aspici jsme proste jini, vnimame doteky jinak a tuleni proste tak moc nepotrebujeme. Chapu ze vam ostatnim je to lito...

    Ja se nerada tulila cele detstvi. Az v dospelosti jsem se zacla tulit ale to jedine ke svemu partnerovi.

    S hruzou jsem si ale kolikrat predstavila co bych delala kdybych mela deti a oni se chteli tulit...

    OdpovědětVymazat
  21. To jsou moc krásné fotečky....Terinka se nikdy netulila,vždycky mě chce mít u sebe,protože jsem její:-),takže jsem si ukrádala pohlazení,když spinkala.Až někdy kolem 20tého roku mi občas lípla pusu na tvář a to spíše proto,že to někde viděla,tak to zkusila.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...