pátek 20. května 2011

Dopolední výlet do APLY

Na nácviky pracovního chování jezdím s Jendou do APLY asi rok a čtvrt.

Vypadalo to, že má "tetu" z APLY  rád.
V poslední době odmítal vejít dovnitř, a tak jsem ho tam nesla v náruči, ale pořád to šlo...

Dnes to byla tragédie.

Možná proto, že si tatínek vzal volno...a když je DOMA, tak se do APLY nejezdí....???

Bůh ví, co se malému Autíkovi honí hlavou.

Asi to byla změna.
Už přebalování a oblékání byl horor....
Jenda řval:
"Bojím tety".
"Bojim taťky"....

Snažil se mě kopat a štípat...a než jsem ho oblékla, byla jsem pěkně zpocená.
Jindy cestou v autě pozorujeme auta, čísla, znaky aut, dnes ne....

Jenda ječel i v autě.
30 km a mně se to zdálo jako celá věčnost.

Dnes nezabíralo NIC, ani upozorňování na kamiony, na výfuky, počítání stožárů...žádná "oblíbená" zábava.
Na pár vteřin ho zaujala 4 vojenská auta, která okolo projížděla.... zbytek ceesty jsme oba museli přežít.


Když jsem zastavila na parkovišti, Jenda odmítal vylézt z auta....

A jsem ráda, že je depka z minulého týdne za mnou, protože se tomu dnes dovedu dokonce zasmát....

Být to minulý týden, tak mě asi trefí....

Připadala jsem si jak kočka honící myš... :-)

Když jsem stála na jedné straně auta u otevřených dvěří a chtěla jsem, aby Jeník vystoupil, tak se natlačil do druhého rohu auta a odmítal vylézt.
Zavřela jsem auto, oběhla jsem ho a mezitím se Jeník přesunul do rohu druhého.
Párkrát jsem si kolečko zopakovala, pak jsem položila tašky a násilím Jendu vytáhla.
Tahal mě za sukni a v jednu chvíli se do ní i zakousl....

V APLE se válel po zemi, plakal a odmítal vyjít schody do 1. patra.

Žádná motivace ani slíbená odměna nezabírala.

Tak jsem ho zezadu popadla, aby mě nemohl kopat a kousat a táhla jsem ho dovnitř pozpátku....

Ve dveřích se alespoň zapřel volnýma rukama a pevně se držel futer, aby nemusel dovnitř....ale nakonec jsem ho přeprala.
Zabouchla jsem dveře, asistentka z APLY si je zamkla a já jsem s hlubokým výdechem dosedla na chodbě na židli....
Musela jsem počkat pár minut, než jsem nabrala sílu jít dál.
Pak jsem koupila Jendovi housku a lízátko a na lavičce jsem přečetla pár řádků v knize...
Myšlenky mi bloudily jinam a na obsah knihy jsem nemyslela.

Po necelé hodince jsem pro něj šla zpátky.

Cestou k autu jsme počítali výfuky, opakovali si barvy a znaky aut...
Zmrzlina jako rituál nesměla chybět....

I když jsem si v tu chvíli říkala, že ODMĚNU by neměl dostat Jenda, ale já...za to, že to vůbec vydržím....

9 komentářů:

  1. Amelko, obdivuji tu trpělivost. Ale ono se vlastně "musí", že?
    Copak by sis přála jako odměnu? Taky zmrzlinu, nebo pytlík hašlerek, omalovánky? :)
    Však si určitě jednou vyzvedneš velikou odměnu. Ať už v podobě nějakého úspěchu u Jeníka, nebo prostě nějakou jen a jen svoji. Přeji ti obě.

    OdpovědětVymazat
  2. Má milá, tak ráda bych tě nějak odměnila! Vím, že se nemá říkat nikdy, ale neumím si představit, jak bych takové situace zvládala.
    Jsi báječná, řekni si to každý den alespoň jednou, prosím!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to jsi si opravdu zasloužila! A Jeník taky, vypadá že byl potom už docela v pohodě...

    OdpovědětVymazat
  4. Amélie,ještě že je dnešní den za tebou.Muselo to být hodně náročný a ty seš skvělá,že jsi to zvládla.

    A.

    OdpovědětVymazat
  5. Máš nervy ze železa :-)A řeknu Ti že malej má teď jen vztekací a nadávací období -ale potřebovala bych ASPOŃ třetinu Tvé trpělivosti :-)Obdivuju Tě ... a přeju hodně síly a Jeníčkovi méně strachu :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ty seš vážně borec a Tvůj blog by měl být povinnou četbou pro všechny studenty speciální pedagogiky. Denní chleba autisty v téměř přímém přenosu. Jeník má strašně dobré oči, to je fajn motor, co? A to triko... Hodilo by se mi taky:o) Hodně elánu a radosti přeju, J.

    OdpovědětVymazat
  7. Všem moc děkuji za milé komentáře. Dodávají mi sílu a chuť psát dál, i když občas přijde zlý a arogantní mail, jako třeba dnes....

    OdpovědětVymazat
  8. Ta trika bude zas vytvářet občanské sdružení za sklem, dají se objednat!!!

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...