pátek 6. května 2011

Čísla a výfuky

V poslední době se nám zlepšilo "cestování autem".

Už nevozím ječící kopající dítě, které otvírá okno a vyhazuje za jízdy věci ven...
Už ho nemusím za jízdy krmit ani se nemusím bát, že mi při podávání padesáté kukuřičné křupky vykloubí palec.

Jendova mánie se týká čísel na poznávacích značkách a znaků aut.

A tak stačí, když cestou sleduji vedle silničního provozu i projíždějící auta.
Už se mi dokonce stalo, že jsem tak náruživě sledovala, co jede za auto, že jsem nevěděla, která silnice je hlavní a která vedlejší...
Sledovat 10 věcí naráz mi zatím moc nejde...

Hodlám si vytisknout nějakou názornou pomůcku, protože pro mě je skoro všechno, co jede, auto. :-)
A odpovědět Jendovi na otázku: "CO TO JE?"...auto...tak ho asi trefí šlak. :-)
To jsem mohla zkoušet, když mu byl rok nebo dva, ale teď tedy určitě ne.

 Jenda pozná např. BMW, Škodovku, Mitsubishi, Ford, Opel, Mercedes, Renault, Audi, ap.

Znaky aut jako je třeba Mazda, Subaru, Hyundai, Honda, Toyota, Suzuki, Chrysler, Jaguár, Seat ap. si nezapamatuju ani kdyby mě mučili.

Trošku mi to ulehčila auta, jako je Dacia, Fiat, Rover a Kia, která mají nápis ve svém znaku. :-)

Cestou z parkoviště do APLY Jenda stále sedí na kočárku, pěšky za nic na světě nepůjde, ale už neřve, neschovává se před lidmi, zkrátka a dobře, lidi zdařile IGNORUJE.
Dělá, že tam nejsou a já se snažím to respektovat.

Kvůli tomu, aby objevil výfuk, je ochoten si dokonce "ukroutit" hlavu.... :-)

Snažím se tedy do APLY jezdit alespoň s půlhodinovým předstihem, protože málem každé auto, které cestou z parkoviště do APLY potkáme, musíme podrobit důkladné prohlídce. :-)

Jenda mele dokola stále tytéž otázky:
- "Jaká je to balva?" -  Třešinková, travičková, sluníčková, jako sníh, jako nebíčko jako krtek?...
- "Má výfuk?"

- "Výfuk je malej?"

- "Výfuk je velikej?"

- "Má dva výfuky?"

- "Autíčko je stalý?" (staré?)
- "Dělá lámus?"
- "Dělá lámus velikej?"
- "Menuje autíčko?"
- "Jaký má číslo?"


Někdy mi z těch čísel a značek jde hlava kolem, ale spokojený Autík je nade vše. :-)

A teď trošku odbočím.... zkusila jsem Jeníčka přihlásit na tábor pořádaný sdružením APLA.
Loni jsem říkala, že NEEE, že je malý....ale vzhledem ke svým ubývajícím fyzickým silám a s přihlédnutím k doporučení neurologa Jendu "někam" poslat, to zkusíme.

Není to daleko od našeho místa bydliště, pojede s ním JEHO oblíbený asistent a kdyby něco, tak pro něj dojedu.
Naštěstí na mně Jenda není závislý. Víceméně je mu jedno, kdo ho hlídá, pokud má své rituály.

Už teď jsem zvědavá, zda to klapne.... A předem si držím palce. :-)

16 komentářů:

  1. Zlaté časy -kdy jezdili jen škodovky , trabanti a sem tam žigulík :-D :-D A s táborem držím pěsti -odpočineš si a Jeníkovi se tam bude určitě líbit :-)

    OdpovědětVymazat
  2. To je nádhera! Nikdy bych nevěřil, jak hezky může znít věta, že někdo zdařile ignoruje lidi. A po dvou měsících na Tvém blogu mám radost, že se to Jeníkovi daří.
    A něco Ti pošeptám. Ani já jsem si hned nevybavil, jak která značka vlastně vypadá. :)
    Mazda, Subaru, Hyundai, Honda, Toyota. I mne přinutily některé tyto značky otevřít vyhledávač. :)

    OdpovědětVymazat
  3. :o)) Nádhera. Zase jsi mi připomněla můj život. Myslím, že sama sebe ještě překvapíš - Mat. měl auta v oblibě od 2 do 5 let, poznal všechny značky ze šílené vzdálenosti, místo na hřiště jsme chodili na parkoviště a kvůli výfuku x krát leželi na chodníku, byly to neskutečně intenzivní hodiny soustředění a nikdy bych nevěřila, že se toho dokážu tolik o autech naučit. Pak byli dinosauři a příroda i to mi šlo a dokonce bavilo, teď je to trochu horší, protože má období Star Wars a tomu jsem se vždycky úspěšně vyhýbala, ale už se orientuju, akorát tupě nechápu rozdíl mezi federací a republikou... Ale Mat. mi to nakonec pomocí nekončících kontrolních kvízových otázek do hlavy natluče.

    OdpovědětVymazat
  4. jeden dotaz.... proč ho učíš barvy sluníčková, travičková atd.? Já už jsem se s tím u maminek setkala a přijde mi to zvláštní. Proč dítěti neříct, že barvy jsou žlutá, červená, zelená...? Zvlášť pro autíka mi přijde, že učit se rovnou to správné slovo (navíc bez zdrobnělin) by bylo jednodušší a pro něj přijatelnější...

    OdpovědětVymazat
  5. Carol, já ho tak barvy neučím...vzhledem ke špatnému porozumění a možní i mentální retardaci..barvy zatím nezná, nechápe...připodobňujeme tedy bílá...jako sníh, žlutá jako sluníčko.... a on sám pak říká travičková, sluníčková...

    OdpovědětVymazat
  6. Amelko, v tomhle jsou asi vsichni kluci stejne :)) Auta je proste fascinuji. Krasny vikend preje monika...

    OdpovědětVymazat
  7. POSÍLÁM POZDAVENÍ A PŘEJI DOBROU NÁLADIČKU A VÍKENDOVOU POHODU.
    AŤ MÁTE VŠICHNI KRÁSNĚ BAREVNÝ VÍKENDÍK.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  8. Amelie, a jak bude Jenda na táboře koukat na pohádky?? A co Betynka?? Moc ti fandím, že ho chceš na tábor poslat a určitě víš nejlíp, co si můžeš dovolit, já si jenom nedovedu představit, že Autíka na týden přesadíš jinam (nemám ho doma :-)

    Hezký víkend!!

    OdpovědětVymazat
  9. Já si to taky vůůůbec neumím představit, vždyt už asi 2 roky nikde nebyl přes noc...Ale snad v APLE vědí, co činí?! A přenosný DVD přehrávač asi dostane s sebou... :-) Podrobnosti teprve časem v APLE probereme. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Amelko, moc držím palce, ať je tam spokojený, ať nabereš novou sílu...jsi úžasná ženská...:)

    OdpovědětVymazat
  11. Tedy Jeník je šikula a zaslouží si velkou pusu ♥ ♥ ♥...ty auta neznám ani já :-D...A držím palečky, aby vám to "odloučení" vyšlo...potřebuješ si odpočnout...škoda, že jsi tak daleko...pozvala bych tě na kafe..

    OdpovědětVymazat
  12. Maty má taky zálibu v autech, nakreslil mi všechny značky aut a pokusil se k tomu napsat i jak se to jmenuje. :-) Tak značky už docela poznám, ale pokud vidím auto a nevidím tu značku, je to pro mě taky auto. :-)

    Když bude mít Jenda s sebou na tábor přenosný DVD přehrávač, tak to snad zvládne a snad mu nebude vadit, že je někde jinde...

    OdpovědětVymazat
  13. Evíku, mrknu na tvé stránky, zda najdu odkud JSI. Pozvání na kávu je lákavé. :-) Mám nakázáno od psycholožky i od neurologa občas zmizet z domova a někde jinde načerpat síly. :-)

    OdpovědětVymazat
  14. To je krásne! Je super mať takú možnosť oddýchnuť si. Verím, že to Janík ako aj ľudia, ktorí ho budú mať na starosti zvládnu, a že si ty naplno oddýchneš.

    OdpovědětVymazat
  15. No auta jsem se taky učila..kvůli nejstaršímu..nejvíc mě bralo,když bylo autíčko bu´d vykutálený nebo zamračený...to mu byly asi dva roky...a šlo.vykutálené bylo s kulatými světly, zamračené s hranatými:-)Ale než jsme to pochopili...

    OdpovědětVymazat
  16. Předem ti držím palečky i já. Aby to s táborem klaplo ke spokojenosti všech. Jinak auta frčí i u nás,můj tříleťák cestou do školky taky nedá pokoj.:-) Takže už jsem taky docela sběhlá.:-)

    Krásnou neděli.
    Andrea

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...