sobota 14. května 2011

Léky na spaní

Je půlnoc.
Je dokonce po půlnoci a to dítě nespí.


A vůbec nevypadá, že by se mu chtělo spát.
Dnes jsem mu zkusila podruhé v životě dát Zopitin - lék na spaní.
3 týdny jsem měla lék doma a neměla jsem odvahu mu jej dát....

Když jsem mu ho dávala poprvé, doufala jsem....
Doufala jsem, že léky ZABEROU.
Ta představa, že konečně budu mít po několika letech volný večer pro sebe, pro holky, že si budu moci číst nebo alespoň tupě zírat do stropu...a že mi manžel nebude vyčítat, proč to dítě nespí....ta představa byla tak lákavá....

Nejsem příznivcem léků. Kdo čte celý rok naše radosti a strasti, tak ví, jak jsem se lékům bránila..tedy pro Jendu.
Já zatím žádné neberu.

Ve 21 hodin dostal Jenda lék na spaní, hystericky dlouhé minuty řval, že ho bolí jazyk, i když to bylo rozpuštěné v pár kapkách vody, zajezené dvěma lžičkami jogurtu, kouskem čokolády a zapité čajem.
Uklidnil se až po 2 dílech Pata a Mata.
Uspávací účinek nastupuje za 15-20 minut...píše se v letáčku....
Hahaha...dovolte, abych se zasmála....
Při první zkoušce Zopitinu usnul Jenda po 4 hodinách....
Dnes uběhly od podání něco přes 3 hodiny...

Zasmála bych se...kdyby mi bylo do smíchu.
Ale ono není.
Poslední dny mi není nejlíp.
A i když se snažím na blog psát hezké věci, pořád je to těch  5-10 pěkných minut za den...ale kde jsou ty zbylé dlouhé hodiny....
Ale o těch třeba zas jindy....

Jasně, někdo řekne ...tak změňte léky... Ale copak to je pokusný králík?
Rok bere antidepresiva a podle mě zbytečně.
Několikrát jsem prosila, abych je Jendovi mohla vysadit.
Neurolog však tvrdí opak: "Nesmíte vysadit, bylo by to ještě horší"...
Opravdu to může být ještě horší?

Nemůžu se ptát, JAK DLOUHO se tohle tempo dá vydržet....

Ale jedním jsem si jistá... Zopitin na spaní už Jendovi nedám...
Možná bez něj usíná o pár minut dřív...

A tak si zase můžu JEN snít, co bych TAK ASI večer dělala, kdyby to dítě usínalo v rozumnou dobu....

14 komentářů:

  1. ach jo, amélko, já s tebou cítím..beru te´d léky a mám z toho depku,ale jinak bych nežila...ale vztah k nim mám obdobný. AD jsem ale už několikrát brala a musím říci, že mi pomohla líp snášet některé věci..a nikdy jsem neměla žádný problém s vysazením,..ale te´d je to u mě bohužel jiný případ...myslím na tebe.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to mne moc mrzí. Jeníkův mozeček asi hypnotika zpracovává na látky povzbuzující. Chtěl jsem psát o konzultaci s doktorem a změně dávkování či léků, ale plně chápu tvé rozhodnutí nedávat mu nic. Taky nemám rád léky. Zvláště když nepomáhají.
    Nevím co poradit. Makovinový vývar už moc populární není, kdy vzít taky makovice. :)
    Tak snad jen tu trpělivost a víru, že se Jeník utahá přes den sám.

    OdpovědětVymazat
  3. Rozhodnutí nedávat léky plně chápu a naprosto souhlasím. Já když už nevím kudy kam,zkouším i alternativní léčbu. Třeba by Jeníkovi bylinky nebo něco podobného pomohlo. Přeji hodně sil do dalších "bojů".

    Krásný víkend
    Andrea

    OdpovědětVymazat
  4. Marci, hluboké pochopeni pro Vaše vyčerpání...My jsme ted' začali kapat Sárince Olivu. Usíná dobře, méně často se budí a budí se mezi 5.00-6.00, což je u nás docela úspěch. Viz http://www.bachovky.cz/index.php/seznam Najděte si ji tam v seznamu a rozklikněte. Hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
  5. Moniko, děkuju. Bachovky zkusím objednat: TONOUCÍ se stébla chytá. On už jako kojenec moc nespal, od roka dostával nějaké přírodní bylinné produkty a kapky na spaní, stálo to spoustu peněz a nic nezabíralo. Zkoušeli jsme nějaké koupele v bylinkách, meduňku a bůh ví co ještě, ale skutek utek...

    OdpovědětVymazat
  6. Velký obdiv...
    a velké přání,
    aby už bylo pryč
    to vyčerpání.

    OdpovědětVymazat
  7. Amelko, to je trápení...chjo, tak třeba ty doporučené kapečky pomůžou, a ty budeš mít večer alespoň malou chvilku na relaxaci a nabití nových sil...:) ♥♥♥

    OdpovědětVymazat
  8. Ami a co sirup z meduňky?? uklidňuje můžeš mu z něj dělat celý den šťávu...třeba by to trochu pomohlo ♥♥♥ a nebo homepatika jsi nezkoušela???

    OdpovědětVymazat
  9. ...poradit také neumím ale zcela určitě bych vyzkoušela kapičky...přeji více odpočinku i pro tebe

    OdpovědětVymazat
  10. Evíku, sirup z meduňky zní dobře, ale nevím, jestli se u nás dá sehnat...Dík za tip.

    OdpovědětVymazat
  11. AMélko. Asi má dr. pravdu s tím Zoloftem. My jen zkusili snížit dávku a začaly se dít věci!
    To ovšem neznamená, že neexistuje jiné lék, který by mu seděl více. Popros o změnu. Pravda ovšem je, že léky proti depresím, proti hyperaktivitě apod. tyto problémy mohou paradoxně vyvolat. Speciálně u dětí. Tak jsem tě nepotěšila, ale věř, že na tebe myslím a nejsi v tom sama. My bojujeme s podobným problémem. U nás ale pomáhá, když si k F. lehnu. Uklidní se a do hodinky usne. Z alternativ pomohlo jen jediné aktivity z HANDLE, ale nechce je cvičit puberťák paličatý.

    OdpovědětVymazat
  12. Na netu je spousta receptů, jak si sirup z meduňky vyrobit - třeba tady: http://mlsnakocka.blog.cz/1007/domaci-medunkovy-sirup-nejen-pro-sladky-spanek

    Anebo zkusit objednat ze Slovenska melatonin - spánkový hormon. Děti s diagnozou, kterou má můj syn (Williamsův syndrom) taky skoro nespí a tohle na ně, aspoň ze zahraničních zkušeností zabíra. Povídala jsem si na toto téma s dr. Jůnem, říkal, že ho spousta jeho klientů autistů úspěšně bere - v Česku se ale oficiálně neprodává, ti jeho klienti jsou zařazeni v nějakém speciálním programu v Motole. Já jsem byla jednu dobu odhodlaná si ho jet do zahraničí koupit, naštěstí se ale naše spaní neskutečně upravilo po nástupu do školky...

    OdpovědětVymazat
  13. maminky mám podomný problém s klukem ... jsou nám dva roky,do roka a půl jsemkojila a od té doby zase se dost často budí a brečí bezdůvodu :( v lékarně mi pouze nabídli syrup s homeopatiky ale nezabíral doktorka ditiaden a taky nic :(tak dík za tipy a určitě něco vyskouším
    Bara

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dithiaden bych určitě nedávala. Kolik hodin spí v noci? Spí v poledne? Určitě to přejde a brzy bude spát celou noc. Jen trpělivost a klidný přístup. :-)

      Vymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...