neděle 3. listopadu 2013

Jenda váží...


Většinou s Jendou nelze vařit a péct.
Tedy občas se zadaří, že ho chvíli pohlídají holky nebo se pár minut zabaví sám, ale většinou to nejde a pak musím péct v noci, což mě až tak nebaví.


A protože má Jeníček rád čísla, tak jsem mu půjčila váhu...


Vážil i skleničku s "kytičkama", které mi nosí ze zahrady...


..nebo česnek, jablko...



...ale i Betce granule...


Pořád chtěl další  a další věci...


Jenda měl z vážení velkou radost.


Nejdřív vážil po jedné věci, a pak jsem mu ukázala, že tam může dát více věcí naráz...




A tak jsem mu podávala věci z kuchyně, z lednice...




...ale i hračky z obýváku.


Byla jsem ráda, že neřve, nehoní Betynku, že mi nehází hračky a granule pod nohy a že mohu pracovat s těstem.


Každé číslo na váze jsem mu MUSELA přečíst.... a neexistovalo, že se nepodívám.
Než jsem to všechno uklidila, taky mi to chvíli trvalo. A dopadlo to podle očekávání....


V tom shonu jsem zapomněla dát do skořicové náplně cukr...


Bylo to dobré, maminka si víc jak půlku odnesla, ale mě to i tak moc mrzelo. Tohle se mi už dlouho nestalo.
Takže tentokrát byl na pořadu dne dietní Estonský kringel.
Nevím, zda se zase nevrátím k nočnímu pečení, to můžu myslet na recept, nikoliv na tisíc jiných věcí...

12 komentářů:

  1. Nebylo by lépe Betce u babičky ,máme psa i kočku a vím že hluk,křik zvířata nesnáší.Mít zvíře jen pro zabavení Jeníka, který to s ním neumí ( vím že za to nemůže) mi přijde trochu kruté. Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nezlobte se, ale nesouhlasím s vámi... amélka betku nemá jen kvůli jeníkovi a rozhodně zde nejde o týrání...navíc pes může, a v tomto případě je to zřejmé, pozitivně působit na jeníkův další vývoj.
      a když se to tak vezme, každé malé dítě jednou zaútočí na psíka či kočku, mám malé dítě, tak to znám.
      a betka může kamkoliv utéci a jeník na ni vždy jen neútočí. to by se pak dalo polemizovat, že jeník týrá všechny, tak co, zavřeme ho? - určitě ne!!!
      amélka tady rozhodně chybu nedělá, betka je zvíře trpělivé a hluk ji nevadí a věřím, že amélie rozhodně nenechá betce ubližovat!
      například i naše kočka, pokud se cítí v nebezpečí od malé, tak popoběhne a zase se k ní vrátí, pokud by se cítila v nebezpečí, rozhodně by se jí vyhýbala obloukem... zvířata jsou totiž jiná, ano, nesnáší hluk, ale poznají, kdy se jedná o chování tvora slabého a třeba i nemocného. moje kočka útočí na plno lidí, ale pokud jsem měla na návštěvě autíka, byla trpělivá, ba ho hlídala. a nechala se i tahat.
      vezměme si z nich příklad a buďme více shovívaví
      gábina

      Vymazat
    2. Jakékoliv zvíře by si měl pořizovat jen ten kdo mu může zajistit přiměřený život a je úplně jedno jestli pro zdravé či postižené- hluk nevadí jen hluchému a v bytě paneláku bych chtěla vidět kam lze utéci - jen někam zavřít.K malému dítěti už zvíře nepatří vůbec,ubylo by tragédií z napadení.Hana

      Vymazat
    3. Vypadá to, že tu paní Hana bydlí s námi, v tom případě by měla přispívat na nájem, vodu, elektřinu ap. JAK můžete vědět jaký hluk tu je? Možná byste měla lidem zakázat, aby si pořizovali mimina, protože ty vydávají mnohem více "hluku", než je u nás:-P Bezka Jendu miluje a sama ho často provokuje ke hrám. Nikdo jí neubližuje. Nedovolila bych to.

      Vymazat
  2. koukám, že jenda je více pro praktický život - peníze, váha... tohle já obdivuji. můj syn (věk je v mejlu, tady ho raději neuvedu) má problémy spočítat peníze i dnes a o vážení ani nemluvím... další veliký problém jsou u nás hodiny...
    vidíš, i teoreticky zdravé dítě má problémy a tvůj jeníček jej předčí!
    a to že máš dietní kringel? to občas není na škodu omezit cukr, já zapomínám třeba na mouku a nebo třeba nasypu několikanásobně více prášku do pečiva - to máš pak sledovat ty následky;-)
    gábina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Praktický pro život zatím není, ale snažíme se. Tohle byla jen posedlost čísly.

      Vymazat
  3. Jenda je sikovnej, stejne si myslim, ze tyhle prakticke ukoly jsou pro deti nejlepsi... moc Vas zdravim Amy!

    OdpovědětVymazat
  4. Také si myslím, že ty praktické úkoly jsou pro děti nejlepší. Mějte se hezky,
    ať Vám ten kringel i bez cukru chutná !!!

    OdpovědětVymazat
  5. Tedy, ty budeš mít doma nějakého matematika! Nejdřív peníze, teď váha - já si to zkrátka jinak nedovedu vysvětlit :D A neboj, bez cukru to není tak hrozné, já párkrát zapomněla vajíčka, olej, ... :)
    A s tím psem - moje malá sestřička taky už párkrát našeho sedmiletého maltézáčka zatahala za ocas, pije mu vodu z misky a lehá si do jeho pelechu. Ale řekla bych, že to nepůsobí negativně ani na pejska, ani na dítě. Zkrátka si získává vztah ke zvířeti, to bude potřebovat. Mám spolužáky, kteří si zvířat vůbec neváží právě proto, že se o ně ani nikdy nestarali...

    OdpovědětVymazat
  6. Ale zlaticko, to vubec nevadi, ze chybi cukr - pocukrovat to prece jde i po upeceni. =) Ja se vsadim, ze bych zapomnela neco mnohem dulezitejsiho. Jsi skvela, ze jsi tohle zvladla i s Jendou.
    Kringel jsme se segrou podle tveho receptu take pekly, byl vyborny (nejlepsi jeste teply). =)

    OdpovědětVymazat
  7. Věře. Krutý je váš komentář. Nevidím důvod, proč by měl být Jeník ošizen o hry a zážitky s Betynkou, kterou má rád a která mu přízeň opětuje. Stačí se podívat na "- podzimní procházku-", nebo na " - Betka měla smutný ocas - " - a jiné, kde je patrné, že Jeník je s Betynkou rád, na vycházce jsou pořád spolu a i doma si Jeník Betynky všímá. Je pro něj partnerkou ve hře. Tento vztah ke zvířátku je, stejně jako pro jiné děti, i pro Jeníkův vývoj prospěšný. Nepříjemně se mě dotklo vaše... " mít zvíře jen pro zabavení Jeníka....."
    Zdraví Bára

    OdpovědětVymazat
  8. Myslím že v článku věta jsem ráda že neřve,nehoní Betynku k tomu komentáři přispěla. I v jiných příspěvcích cvičení na míči 2 - stačí aby někdo pustil kočku nebo psa ,Jenda se dostane do afektu ....stačí zavřít zvířata,zklidní se. Ono to neni jednoduché a jsem ráda že autismus neni prezentován jen jako neochota dělat úkoly . Moc vám fandím.Pro ublížené milovníky zvířat ať si představí psa na řetězu v zimě u boudy o chlebu a že jich neni málo.Hana

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...