středa 6. listopadu 2013

V knihovně


Včera byl hektický den a Jenda ho zvládl s přehledem.
Velmi příjemně mě překvapil a vlastně jsem žasla nad těmi pokroky.


S dobou před rokem či dvěma se to nedá srovnat.


Dojeli jsme na parkoviště a dál jsme šli PĚŠKY. V poslední době většinou nemusím brát kočár. Zdá se, že kočárek už brzy nebudeme (vůbec) potřebovat.
Nejdřív jsem mu dávala na výběr, jestli chce na procházku kočár, Betynku nebo odrážedlo, ale teď už nic neříkám a jdeme bez kočáru.


Ve zdejší knihovně jsme byli poprvé. Mají to tam moc hezké.
Náš iPad se několik dní odmítal připojit k WIFI a na zákaznické podpoře Applu mi poradili zkusit se připojit k jiné wifině.
Bylo potřeba přijmout nějaké nové Podmínky a ujednání... Doma to nešlo a tak jsme šli do knihovny.


Sice jsem Jendovi vzala jeho iPad, ale bavil ho asi půl minuty a pak už chtěl jít domů.
Naštěstí tam bylo málo lodí. Sedli jsme si ke stolu na druhém konci místnosti, kde poblíž nikdo nebyl.



Jenda byl vcelku hodný, jen pořád dokola opakoval své echolálie:
- "Nečuchla si lampa náhodou? Nečuchla si lampa náhodou?
Nečuchla si lampa náhodou?
Pan zadeček nemá svůj keksík.
Ponožka krká, ponožka krká....
Nečuchla sis náhodou? Nečuchla sis náhodou? Nečuchla sis náhodou?
Nečuchla sis náhodou? Nečuchla sis náhodou? Nečuchla sis náhodou?
Máš si čuchnout...
úle úle úle úle úleéééé úleeééé úléééé
Tak jedem?
Tak jedem domů?
A teď sis čuchnul...
Teď sis nečuchnul... tak si máš čuchnout....
Nečuchla si lampa náhodou?
Tak jedem konečně domů?..."
Naštěstí to bylo jen pár minut a podařilo se mi mírnit jeho hlasitost.

Byla jsem ráda, že poblíž nikdo nebyl a nemusela jsem NIKOMU nic vysvětlovat.
Pryč jsou ty doby, kdy jsem se styděla za chování svého dítětě. Dnes jsem byla na Jendu pyšná, co všechno zvládl.


Chvíli se schovával pod stůl, chvíli si dával čepici na hlavu...



...chvíli poskakoval, ale žádné výtržnosti netropil.


Při poskakování pozoroval a počítal světla...


...a těšil se domů.
Cestou jsem mu řekla, že autíčko potřebuje přezout gumy. Stavila jsem se v pneuservisu nedaleko našeho bytu a poprosila jsem ne moc ochotného pána o přezutí na zimní pneumatiky. Jenda do servisu nechtěl, raději počkal v autě, tak jsem to šla vyřídit sama. Když se mi podařilo pána ukecat, tak jsme šli s Jendou pěšky domů. Máme to asi pět minut cesty. Ještě jsem chtěla něco koupit v obchodě, který jsme měli při cestě, ale to už Jenda nedal.
Pro auto už jsem šla sama. Jenda měl štěstí, že se vrátila Eliška ze školy.



A tak Jenda zvládl dvě akce v jedno odpoledne a bez řvaní. To by dřív bylo nemyslitelné.

11 komentářů:

  1. Amélko díky za tento blog - autistu v okolí nemáme,návštěva knihovny pro nezasvěceného při poslechu Jeníka by byla asi udivující a o tom to je informovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak: pro mnohé a nezasvěcené, by i včera Jenda vypadal jako nevychovaný a sprostý kluk a pro nás to byl neuvěřitelný POKROK a "pohodová, klidná" návštěvy knihovny:-)

      Vymazat
  2. Super! Strašně dlouho chodím na Váš blog... a je úžasné vidět pokroky Jeníčka. Klobouk dolů i před Vámi, že to tak bravurně zvládáte....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I mně včera málem ukápla slza. Chvíli jsem si připadala jako s "normálním, zdravým" dítětem. Díky Bohu.

      Vymazat
  3. Jeníček je štramák. Tak dobře to zvládl...Už jsem tady do komentářů psala,
    že jste úúúžasní !!!

    OdpovědětVymazat
  4. http://www.youtube.com/watch?v=BTM4BmzY35I

    perfektní video o době jedové a autismu...

    OdpovědětVymazat
  5. Marci, to je skvělé, vidíš, jde to pomalu, ale jistě! Blahopřeji tobě i dětem!

    OdpovědětVymazat
  6. jsi šikulka, tvá tvrdá dřina nese sladké ovoce;-) gratuluji
    gábina

    OdpovědětVymazat
  7. Nečucla si lampa náhodou? D....Ale hlavně je úspěch, že byl celý den v pohodě, sis musela víceméně odpočinout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odpočinout? Noooo. Klidně ti ho na týden půjčím:-)))

      Vymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...