čtvrtek 14. listopadu 2013

Sdílený příspěvek z FB

Tohle se mi líbilo na FB. Bylo u toho napsáno: "Prosím, sdílejte."
Neznám autora, ale protože se mi to líbilo, tak vám to sem dám.

Nikdo z nás se nenarodil jako "osoba pečující o osobu blízkou". 
Prostě jednoho dne nastal v rodině průšvih a my jsme neutekli. Milovali jsme doopravdy, a tak jsme často ze dne na den přijali svůj životní úkol... Vzdali jsme se svého osobního života, a povýšili jsme život svého bližního nad svůj vlastní. Začali jsme žít jeho potřebami, nikoliv svými. Na ty už nám nezbývá čas...

Přijmout péči o osobu blízkou neznamená odpracovat si svých 8 hodin "a padla". Znamená to být celý den ve střehu. Ve dne v noci, den po dni, týden po týdnu, rok po roce bez vyhlídky na důchod, na společenské postavení. Ten, kdo začne pečovat o osobu blízkou, je nucen vzdát se svého zaměstnání, často velmi dobře placeného, žít z podpory a stát se tak "parazitem" společnosti, i když ve skutečnosti právě této společnosti šetří dost značné finanční prostředky, protože na sebe převzal "ústavní péči", která stojí těžké peníze...


Je to nepřetržitá dřina, jejíž odměnou je úleva a radost nemocného, popřípadě zdravotní zlepšení... 

Cítíte, že to, co děláte, má smysl a že vás to naplňuje pocitem seberealizace. Přestává vám vadit, že tvrdý život, který žijete, na vás zanechává nesmazatelné stopy. 
Žijete naprosto přítomností. Minulost bolí a do budoucnosti nemáte zrovna vyhlídky na kus obyčejného života. Snažíte se příliš nezatěžovat ostatní, protože právě vám se stal ten průšvih a jste vděční za každou minutu, protože tlukot srdce a spokojený dech milovaného člověka je tou rajskou hudbou, která Vás naplňuje a dává Vám sílu všechno vydržet...

autor: p. Heřmanová, Praha Zdroj: SONS - IS Braillnet

15 komentářů:

  1. Péče o osobu blízkou se započítává do důchodu

    OdpovědětVymazat
  2. Oni jsou i jiní co to nemají lehké v mém okolí maminka sama s 2 dětma do práce jede hodinu v narvaném autobuse ,jen za jízdné dá měsíčně víc jak čtvrtinu výplaty, 8 hodin v práci a zase cestovat zpět,nákup,domu přijede urvaná a kolotoč děti,škola,domácí práce,večeře, než vše zvládne je spíš noc.Co se týče financí je na tom mnohem hůře,než kdo má své jisté z dávek a příspěvků (neberte to jako výčitku to je jen realita)děti žádné školní výlety,prázdniny jsou doma.Prostě práce je málo a lidé berou cokoliv a neni jich málo.Zdena

    OdpovědětVymazat
  3. Asi nikdo to nemá v životě jednoduché... i když to někdy tak mnohdy u někoho vypadá...

    OdpovědětVymazat
  4. zdeni, dovolím si nesouhlasit. výplata a příspěvek je veliký rozdíl. ono i kdyby měla čistého sedm, jsou tací, kteří mají jen tři... nemluvě o tom, že tyto děti odrostou a mohou pak mamince pomáhat a nebo si jít do budoucna po svém, tady to tak není. a zkuste si po péči přijít na pracák - vždyť je to sociální příplatek, na podporu nemáte nárok... a nemluvě o nějakých půjčkách když už je nejhůře. a to nemluvím o zvýšených nákladech na tu osobu, co tu péči potřebuje - třeba léky, ošetření, speciální pomůcky, diety apod. netvrdím, že to ta maminka má jednoduché, nee, a je to chyba, ale ti co se opravdu starají o nemocnou osobu, jsou na tom mnohem hůře!!!
    gábina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, proč opakujete dokola nějaké poznámky k "mamince" když jsem o tom nenašla žádnou jinou relevantní zmínku (mně samotný článek evokuje spíše nejčastěji starání se o nemocné rodiče, případně závažný úraz s trvalými následky apod apod). Možná reagujete na předešlý komentář, pak ale nechápu proč byste nereagovala přímo na něj...no těžko říct.

      Každopádně - jak tu hezky píšete o půjčkách, dle mne je JEDINĚ DOBŘE, že lidem, kteří "nedokážou vyžít" odmítnou půjčit. Už jen to, že váš napadne sáhnout po půjčkách, když nemáte z čeho vyžít poukazuje na fakt že pro vás půjčka není vhodná. Jak by to asi dopadlo. V exekuci by vám pak sebrali televizi i pračku.
      Tím neříkám, že máte umřít hlady, říkám jen, že půjčování si není vhodná cesta.

      Eipois

      Vymazat
  5. jo a k tomu důchodu - nevím jestli se započítává nebo ne, ale rozhdoně to bylo myšleno tak, že tato práce nikdy nekončí, takže se staráte do své smrti nebo do smrti toho opečovávaného, když to napíšu natvrdo!!!
    zatímco tam ta maminka si odpočine, děti se budou starat o ni a ještě si bude třeba užívat vnoučat...

    OdpovědětVymazat
  6. Dovoluji si vložit, je to zajímavé a podnětné jako celek, zdroj i autor jsou také důležití.
    http://www.dobromysl.cz/scripts/detail.php?id=522

    OdpovědětVymazat
  7. Zrovna tento týden mi mamka oznámila, že jí snížili příspěvek na péči ze 4000 na 800. Je jí 77, má těžkou zrakovou vadu, cukrovku, artrózu, je po vážné srdeční operaci. Platí si praní, platí za donášku nákupů, úklid bytu, vyzvednutí léků a podobně. Někdy mi připadá, jako by nám vládli lidé bez srdce, bez sebemenšího sociálního cítění. Obdivuji všechny, kdo se i v této těžké době snaží starat se o své postižené bližní a odměnou jim je jen šikanování ze strany státu. Zkusme to změnit! Před chvílí jsem četl článeček o projektu, který vyzívá k modlitbám za politiky. Já se určitě zapojím! http://www.krestandnes.cz/article/modlitebni-kampan-adoptuj-si-politika8221-startuje-v-cr-na-vyroci-sametove-revoluce/22840.htm

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Davide, mamky je mi líto. Já jsem si třeba letos podala na radu PPP žádost o PnP na Elišku. Neměla jsem odvahu a oni mě přemluvili. Poprvé jsem to zkoušela, když bylo Elišce asi 6 let. Zamítli mi ji znovu. Za celých 15 let mám PnP na dítě s PAS 0 Kč.

      Vymazat
  8. S těma příspěvkama je to problematické,sousedka má v péči dospělou sestru s Downovým syndromem je jí už přes 40, má svůj slušný důchod a sousedka na ni pobírá 12000 Kč.V praxi je to ale tak, že se sama nají je soběstačná i na Wc je pohodová, nebere léky,nevyžaduje neustálý dohled (kdyby měla sousedka řidičs.průkaz dostala by i příspěvek na auto)i když běhá jak srnka ,ale podle tabulek s touto diagnozou = neumí psát,nevyřídí nic na úřadě,neuvaří si a tak dále ....finančně jsou dobře zaopatřeny a žije se jim velice dobře. Hana

    OdpovědětVymazat
  9. Marci:Autor: p. Heřmanová, Praha Zdroj: SONS - IS Braillnet

    OdpovědětVymazat
  10. jinak já to mám na převážně neškodné už z roku 2011:http://neskodna.blogspot.cz/2011/10/jsme-lide-nikoliv-stroje.html

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Marci,když jsem si to přečetla,skoro jsem se rozbrečela,jsem teď na tom dost špatně,čeká nás to vyšetření na genetice a já mám nervy.Některý ty reakce tady jsou fakt dost mimo.Já osobně bych radši chodila na dvanáct hodin do dolů a měla zdravé dítě,bohužel nemám a mám na něj ošetřování.Do budoucna nevíme co nás čeká,jak jednou naše děti dopadnou.Chcete si to s námi někdo vyměnit?Asi ne,že jo.Jana

    OdpovědětVymazat
  12. No a když žijete s někým, kdo umírá anebo má tak těžkou nemoc, že je jasné, že v dohledné době umře... taky nemáte příspěvek na nic, musíte se o vše starat, žijete z nemocenské, vše si hradíte a mohla bych parafrázovat Janu: Chcete si to s námi někdo vyměnit?
    No, tak snad se nebudeme trumfovat, kdo je na tom hůř? Mnohé z nás mají těžký úděl, jedny takový, druhé jiný. A bez výhledu do budoucna. Tak co s tím? Já to řeším tak, že si říkám podle Scarlett O¨Hara, že dnes budu myslet jen na ten dnešní den, starosti zítřka nechám zítřku.
    Alena

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...