středa 4. prosince 2013

Třídění - oblečení a dopravní prostředky


Občas  se zadívám na blog a přijde mi, že čtu o někom jiném, o někom cizím.


Na první pohled to může vypadat jako procházka rozkvetlým sadem.
Může to vypadat tak, jako že se nic negativního neděje. Ale opak je pravdou.
A čím je to horší, tím víc mlčím.... Tím víc se uzavírám do sebe, protože vím, že nikdo na tom nic nezmění.
Není potřeba to troubit do světa a dávat anonymům vítr do plachet. Tohle je moje soukromí a přežít to musím jen já.
A já se snažím. Možná právě proto ty "pozitivní" články, abych sama sebe ujistila, že bude líp.


Není to ono....Nic nejde podle mých představ. Puberta a autismus mi dávají zabrat, ač si to přiznám, a nebo ne.
Možná to na mě padá teď, kdy jsou všechny tři děti nemocné, ale ono nejde o banální nachlazení, o angínu ani o namožené mezižeberní svaly ....



Někdy mám pocit, že tu pubertu svých dětí nezvládám...
Řešila jsem to sama, řeším to s odborníky, řeším to přes léky, tedy zatím ne svoje, ale tak nějak mám pocit, že to není ono...
Unavuje mě pořád dokola řešit šikanu na školách. Udivuje mě, jak jsou dnešní děti zlé, povrchní, tvrdé...
Jo, samozřejmě že ne všechny, ale ty světlé výjimky není moc vidět. V úterý dopoledne jsem jela pro Šárku do školy. Než jsem vešla do třídy, snažila jsem sama sebe přesvědčit o tom, že ten rámus, ty nevybíravé výrazy, ten brajgl a lomoz jsou ve třídě PROTO, protože je přestávka...marně.
Hned pár vteřin poté jsem se ujistila o tom, že je hodina angličtiny...no jak se v tomhle prostředí někdo může učit jazyk? Tedy COKOLIV? Co to je za hovada, když se učitelka rozbrečí v hodině ve třídě? Proboha, kde to jsme?


Puberta.... není na ni lék, musí se přežít. Ještě pár let a (snad) bude líp.
Jen abych to ve zdraví přežila.


Svůj splín se snažím zahánět "prací" s Jendou, to je snad jediné, co mi v poslední době jde.


Jenda pilně pracuje. Nechce, ale musí. Za ty roky už ví, že to tak je.
A občas už zvládne úkoly tak automaticky, že ani nepostřehne, že nedostal (motivační) odměnu.
A v úterý mi udělal velkou radost. Když jsem byla pro Šárku ve škole, tak počkal v autě. Sám a bez iPadu. Nechtěl jít dovnitř, ale v autě neřval, neplakal, hrál si s chrastítkem a se zvukovou hračkou... malinké světýlko na konci tunelu.
Malá kapka naděje, že to všechno není zbytečné.



Jo, není to růžové, je to dost náročné a vyčerpávající.....i Jenda  má spoustu rituálů a nežádoucího chování, kolikrát mi nadává a schovává se, protože se mnou nechce mluvit, kolikrát už nevím co s ním a odcházím do vedlejší místnosti, abych se nezbláznila, ale někdy mám pocit, že on je zrovna teď to nejméně náročné dítě z těch tří...






Mějte hezký předvánoční čas...


13 komentářů:

  1. Jsem pravidelnou čtenářkou Vašeho blogu a nikdy jsme nenašla odvahu napsat, ale vězte, že to co děláte je úžasné a obdivuji Vás, kde v sobě berete tu sílu, kde ji čerpáte, přála bych Vám, abyste měla nějaký pozitivní zdroj, ale zároveň i čas sama na sebe, kdybyste načerpala novou, potřebnou sílu do dalších dní! Jsem studentka speciální pedagogiky a díky Vám čerpám informace o autismu ze života, ona teorie, která se píše v knihách je věc jedna, ale skutečný život rodin, kde má někdo PAS je druhá strana mince! Držím vám pěsti, myslím všem doma, ať už dětem, Vám, tak i zvířeně, která s vámi žije. Pěkný adventní čas. Píba

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Píbo, DĚKUJU, to je přesně to, co jsem si potřebovala přečíst, díky! Vykouzlila jsi úsměv na mé tváři. Máš pravdu - teorie a praxe, to je někdy dost velký rozdíl. Krásný advent i tobě.

      Vymazat
  2. Jsem už starší student, před tím jsme studovala jiný pomáhající obor a za dobu své praxe jsme viděla mnoho rodičů a před všemi, kdo se stará o jiného člena rodiny smekám a mrzí mne, že tito lidé jsou naší společností nedocenění! Chápu, jak se cítíte a věřte, že bych pomohla ráda více, než jen komentářem na Váš blog, který má skutečně velký smysl! Opatrujte se. Píba

    OdpovědětVymazat
  3. Vzdycky, kdyz uz si myslim, ze me ohledne skoly nic neprekvapi, presvedcim se o opaku. Nedavno jsem mluvila se zoufalymi rodici jednoho prvnacka, ktery uz ted po 3 mesicich nechce chodit do skoly, kvuli sikane. Mimochodem do te skoly, do by dle mista bydliste mel chodit nas syn, kdybych ho neucila doma.
    Nejen ze ho uz 3 x skrtil nejaky jiny kluk, ale kdyz mi vypraveli, ze jeho spoluzaci ukradli ucitelce penize z tasky, tak jsem neverila vlastnim usim. Co budou delat v devate, pokud tam tedy dojdou? To ji rovnou snad zastreli? Ani radeji nedomyslet. Tak vypada dnesni skolstvi a je jedno ve kterem state. Ale tohle nelze davat za vinu skole. Jak nekteri rodice ty deti vychovavaji? Tedy spis nevychovavaji, ze z nich rostou opravdu hovada, jak pisete. Smutne.
    Hana

    OdpovědětVymazat
  4. Nějak nevím co na tohle říct, došly mi slova :-(. Kdybych se takhle chovala já, tak dostanu pár takovejch facek, že bych se zastavila o zeď a další konsekvence by následovaly...a to mě nikdy nikdo nijak výrazně ručně "neformoval." A moje -zatím imaginární a jednou snad budoucí- děti by si tohle taky zkusily jenom jednou. Ale především doufám že je vychovám tak, abych nic podobného nemusela řešit...trochu mě děsí budoucnost, když tohle čtu. Nechápu, jak ty rodiče tohle můžou dopustit :-(. Aspoň ti posílám písničku, když nemůžu pomoct jinak... http://www.youtube.com/watch?v=FaUTv1pXRyU

    OdpovědětVymazat
  5. Marci držte se ,holky vychováváš dobře a jedou se ti to vrátí a jeník je šikula.To že ted se z toho nevidíš není duležité,čas ukáže jak duležité to bylo později,ale ukáže:o)

    OdpovědětVymazat
  6. Myslím že holky v budoucnu k sobě najdou cestu.Já 2 kluky, když byli v pubertě taky k nepřežití,jsou od sebe 4 roky a starší měl fyzicky navrch a vyžadoval, že mladší ho bude poslouchat,což mladší pochopitelně neplnil.Tak ho zmydlil,já pak staršího,domluvy vysvětlování nepomáhalo.Kolem 20 roku se ignorovali a později dnes je jim přes 30 bezva kamarádi,navštěvují se,jezdí na dovolené,nedaj na sebe dopustit a na ty rvačky vzpomínají s pobavením.Uvidíš bude dobře.Lída

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Amelie, obdivuji, co všechno s Jendem zvládáte a jak se mu hodně věnuješ. Taky mám dva puberťáky, jak píšeš, musí se to přežít. "Myslím" na Tebe. Slávka

    OdpovědětVymazat
  8. Uf to je síla, držím palce at je líp. Já mám zatím zkušenost jen s dětma z pískoviště a i tam to někdy bývá na pár facek a z mateřského centra,ale tam sou ty děti takové hodné a zabavené. Ale je mi jasné, že se s tím také potkám, jen doufám, že mi to pak malá řekne, nebo to poznám, abych to mohla řešit. Děti jsou děsně zlé, mám s tím také vlastní zkušenost,ale v téhle době to má bohužel větší grády:(
    Držím palce a máš můj obdiv, že vše takto zvládáš, pa pa Majda

    OdpovědětVymazat
  9. Dnešní školní poměry mě taky štvou. To je přemírou demokracie (po americku). Učitel nemá autoritu, protože nic nesmí, rodiče nemají na své děti čas....dřív jsme se tomu divili ve filmech, dnes to máme zde.
    Je mi strašně líto Elišky. Musí to být utrpení denně chodit někam, kde je nešťastná a je jí ubližováno. Řešení nevidím. I když byste něco "začaly řešit", ti ukrutníci jí to vždycky "dají sežrat."
    Jedině snad stálá spolupráce s psychologem a posilování jejího sebevědomí. Jenomže to je moc těžké i pro člověka bez PAS.
    Mohu napsat jen držte se pohromadě, mějte se stále rádi jako dosud a neztrácejte naději. Moc lidí vám drží palce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto správná slova, řekla bych to samé. Jen ať ty špatné časy rychle utečou!
      Děkuju za přání!

      Vymazat
  10. takže něco jak v Obecné škole ,Igora Hnízdo na ně !!!!

    OdpovědětVymazat
  11. To nejsou děti, to je nevychovaná zvěř v těch školách. To se tak chovají i doma? A rodičům to nevadí?

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...