neděle 22. prosince 2013

Jenda zdobí stromeček


Poslední dny byly dost náročné, a vůbec to nemělo nic společného s tím, že se blíží vánoce.
I přesto jsem se snažila si občas vzpomenout, že vánoce přece jen budou.
Asi měsíc dopředu jsem Jeníčkovi pouštěla pohádky s vánoční tématikou, hráli jsme si na vánoce, rozdávali jsme dárky zvířátkům, Krtek si zdobil domeček a Jeníček (Ježíšek) naděloval dárky svým dudlíkům.


S výzdobou jsem se snažila to moc nepřehánět, abych Jendu zbytečně moc nerozrušovala. Jen občas jsem nenápadně někde něco vánočního přidala. I když vánoce jsou "pozitivní" událost a Jenda se těší, přesto je to stres a spousta změn okolo a je třeba být opatrný a nezapomínat, že ty Jendovy časté afekty jsou způsobeny právě těmito změnami. Hlavně si je nebrat osobně.


A včera jsem rozhodla, že se bude zdobit stromeček. Ten stál asi týden na chodbě, aby si na něj Jeníček zvykl. Podobně je na křesle pohozená košile, kterou mám v plánu obléci Jendovi na Štědrý den. První den ji zahodil s tím, že je hnusná a že ji mám vyhodit, ale snad si na ni zvykne.
Našla jsem Jendovi ozdoby a tentokrát jsem to nechala na něm. Seděla jsem kousek od něj a dopíjela jsem (konečně) ranní kávu z předešlého dne....
Jeníček je hyperaktivní, takže ho to bavilo vždycky jen chvilku, pobíhal sem a tam a třepal rukama,  bylo však vidět, že z toho má radost.


Zdobil....a já jsem ho s úsměvem pozorovala. Vychutnávala jsem si tu poklidnou, kouzelnou chvilku....málo takových.
Někdy je tak roztomilý (když mi zrovna nenadává, když nezlobí holky nebo psa nebo když se stokrát za den neuráží).
 Občas jsem ho nasměrovala jinam, protože měl tendenci dávat všechno na jednu stranu, ale nevadilo mu to...











...a večer to dodělali s Eliškou.

Eliška by chtěla stromeček jen modrobílý, ale Jeníček podával ozdoby různých barev.
Naštěstí k žádné hádce tentokrát nedošlo.




A teď už může přijít Ježíšek...


27 komentářů:

  1. Zdravím stromeček máte dost hezký a doufám že vám tahle vánoční nálada vydrží z pozdravem Anonym :).

    OdpovědětVymazat
  2. Jeníček vypadá jak andílek.Stromeček je krásný a už může být nadílka.Přeji ať vše zvládneš v pohodě.

    OdpovědětVymazat
  3. Kupu bílých hvězdiček, záři dětských očiček při rozsvicení vánočního stromku ve Vašem krásném domku, to, co lidé málo mají, a přesto to dobře znají, štěstí, zdraví v Novém roce a lásku, zvláště na Vánoce Vám přeje Helena

    http://www.youtube.com/watch?v=4AbY0x1ZaaU

    OdpovědětVymazat

  4. Helena řekl(a)...

    http://www.jacquielawson.com/viewcard.asp?code=XE13117730

    Přáníčko pro děti. Když rozklikáte pexeso, najdete pod ním obrázek.

    OdpovědětVymazat
  5. ahoj. ten Jenda zase vyrostl :D je šikulka

    OdpovědětVymazat
  6. Krásný stromeček, moc se jim to povedlo :-D
    A obdivuji "andělské " stromečkové zvonění, takové vidím prvně :-)

    Přejeme vám všem krásné a klidné Vánoce a v dalším roce hodně štěstí, zdraví, klidu a pohody :-)
    Markéta a Luki

    OdpovědětVymazat
  7. Rozzářené dětské oči je snad to nejlepší co může rodič vidět. A o Vánocích je to o to lahodnější. My jsme s otcem vždy strojili stromeček na štědrý den ráno, tak by to snad i podle tradice mělo být. Vše nejlepší a lepší dobu do budoucna Vám přeje Tenisák............

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I my jsme kdysi dávno DOMA zdobili na Štědrý den ráno, ale mně bylo tehdy líto, že nevidím pohádky:-P A na Štědrý den už je ruchu a změn i tak dost, takhle je to lepší...pomalé přivykání se osvědčilo.

      Vymazat
  8. To je úžasné! Takový pokrok... Stromeček je pořádně neobvyklý "předmět" v bytě! To, že byl Jeníček ochotný jej akceptovat a dokonce si nechat "radit" při zdobení, to všechno se rovná zázraku. Mám takovou radost... Conejvíc pokojných a radostných chvilek vám všem... (Amélko, na jakou adresu je možné poslat přáníčko či maličkost pro radost?). Maruška T.

    OdpovědětVymazat
  9. Stromeček je krásný, ať se i Vánoce vydaří!

    OdpovědětVymazat
  10. Tak jste to nakonec krásně zvládli. Hezké Vánoce tobě a tvým dětem. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Amelie přeji pěkné svátky ♥
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  12. Marcelko,přeji Vám všem krásné ,klidné a pohodové Vánoce.Moc hezky Jenda s Eliškou nazdobili stromeček.

    OdpovědětVymazat
  13. Tak :( Já jsem komentovala - ale nebyla jsem si jistá, jestli se to poslalo. Jak vidím, tak asi ne.
    No, to je jedno. Psala jsem, že stejně jako Eliška bych si přála jednobarevný, maximálně dvoubarevný stromek - ale vždycky máme mišmaš všech barev ;)

    Přeju ti krásné Vánoce, pokud mi uděláš tu radost, a přečteš si mé oficiální přání k Vánocům, je u mě na blogu ;)

    OdpovědětVymazat
  14. Krásný stromek, přežijte ty svátky ve zdraví :)

    Tomáš Cyprián

    OdpovědětVymazat
  15. Přeji pěkné vánoce a mnoho sil do dalších dní!!!

    OdpovědětVymazat
  16. Amelie, přeji Tobě a Tvým dětem krásné Vánoce, bohatého Ježíška, hodně pohody, spokojenosti a hlavně zdraví. ♥
    Jeníček moc hezky nazdobil stromeček. Je šikovný.

    OdpovědětVymazat
  17. Marci přeji Tobě i dětem hezké a klidné svátky:)

    OdpovědětVymazat
  18. Krásné vánoce přeji.Věra.-)

    OdpovědětVymazat
  19. Krásné Vánoce, Amelie, aby byly přesně takové, jaké bys je chtěla mít.
    J.

    OdpovědětVymazat
  20. Krasne vanoce! :)
    Dalsi co mame spolecne s Eliskou, ja chci stromecek jen modro-stribrny. ;)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...