úterý 24. prosince 2013

Poslední přípravy


Včera se nám povedlo s Eliškou (konečně) dokončit linecké cukroví.


Šárka se pečení cukroví účastnit nechtěla a letos to nezvládl ani Jeníček.
Nadával nám, vztekal se a nakonec skončil za zavřenými dveřmi v obýváku u iPadu a chvíli vydržel sám, než jsem to dodělala.
Po nocích jsem dělala marokánky. Ty jsou pro mě a pro Šárku, je to naše nejoblíbenější cukroví.
Mí autisté milují linecké cukroví.




Snažím se, aby ruchu, shonu a změn bylo co nejméně, ale Jenda to stejně cítí a není ve své kůži. Od rána utíká do postele nebo do chodby a častuje nás svým "fekálním humorem".


Jsem ráda, že má Eliška televizi ve svém pokoji, a tak se holky mohou válet s kočkama u pohádek a užívat si vánoční pohody nezávisle na Jendovi. Jasně, chtěla bych, aby rodina byla pohromadě, ale bohužel to nejde.
Jendovi bude stačit ta hodinka navečer, kdy bude MOC lidí v jedné místnosti při večeři a při rozdávání dárků.
Zkusila jsem zapnout pohádku "Nesmrtelná teta" a Jenda se rozčiloval, že je hnusná, že to nechce, ať tam dám Šmouly, a tak po tisícístopadesáté budu sledovat Šmouly.

Jsem zvědavá, jak mí autisté zvládnou štědrovečerní večeři.
Samozřejmě je do ničeho nenutím a snažím se, aby k afektům docházelo co nejméně, takže to tipuji na rohlík s máslem (jako každý den a 365 dní v roce)  Ale každý ať si dá to, co mu chutná, ne?
Když Eliška před pár dny před mojí maminkou uvažovala o tom, že si dá na Štědrý den tortillu, tak moji mamku "omývali"... Ale tyhle maličkosti já už dávno neřeším.
Hlavní je klid a pohoda, ne předsudky CO by se mělo a nemělo jíst či dělat.
My se Šárkou si dáme řízek.


Šárka mi dnes udělala radost. Sama od sebe si vzpomněla na čtyři malé děti od sousedů na patře i dole v přízemí a pobrala doma již nepotřebné hračky a plyšáky a udělala dětem balíčky. Ještě to s ní není tak špatné, jak jsem si ještě před pár dny myslela. Zdá se, že dnes toho drzého puberťáka na chvíli odložila.

Přeji vám klidný, pohodový Štědrý den plný lásky, trpělivosti a úsměvů.
Jsem ráda, že jste.

23 komentářů:

  1. Amálko.....kouzelné Vánoce.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi Amálko úžasná......, přeji celé Tvé rodině krásné Vánoce. Heda

      Vymazat
  2. Amalko, krasne a pohodove Vanoce tobe a cele tve rodince. Katerina

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné Vánoce přeju.
    Do nového roku jen to dobré!!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Dnešním dnem všechno to bláznění kolem příprav končí a bude zase všechno tak, jako před adventním časem a tví autisté si oddechnou.
    Marcelko, přeji tobě a všem u vás doma, krásné Vánoce prožité v klidu, pohodě a lásce.

    OdpovědětVymazat
  5. Marci, děláš po celý rok zázraky a tak věřím, že najdeš nějaký pod stromečkem!. Já jen přidám balíček zdraví, lásky a v mysli budu s vámi. Přeji celé tvojí rodince, aby Svátky vánoční u vás byly ve znamení pohody:-D
    R.

    OdpovědětVymazat
  6. Užijte si svátky po svém, tak to má být:-)
    Já letos cukroví upéct nestihla, jen perníčky. A koupené si Jára večer, v nestřežené chvíli (mysleli jsme, že spí) rozdrobil do postele. Má chlapec vkus, vybral si ty nejhezčí kousky:-)

    OdpovědětVymazat
  7. Také přeji krásné Vánoce a hlavně pohodu a klid. Jinak ať každý jí, na co má chuť, můj synek chce kuře s rýží, rybu měl předevčírem, ostatně jí ji velmi často a kapra vůbec nekupuju. A ať si myslí, kdo chce, co chce, stejně se těší nejvíc na dárky a večeři řešíme asi jen my, dospělí:-)
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Marci, přeji Ti krásné vánoce!! Prožijte je v klidu a pohodě!!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné Vánoce tobě i dětem Marcelko!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  10. Marcelko, Tobě a Tvým dětem krásné, klidné a štědré Vánoce přeji,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  11. Marcelko, přeji tobě i dětem moc krásné a pokojné Vánoce, ať alespoň na chvíli zapomenete na všechny starosti a pěkně si to spolu užijete.
    Jsi úžasný člověk a přeji ti, aby ten nový rok byl naplněný štěstím a láskou. Renáta

    OdpovědětVymazat
  12. Marci, přeji všem klidné a pohodové vánoce a v příštím roce co nejméně starostí.

    OdpovědětVymazat
  13. Přeji tobě a tvým dětem krásný večer. :)

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Marci,přeji krásné a pohodové vánoce,do nového roku hlavně hodně trpělivosti a vytrvalosti v práci s Jendou.I když toho všeho máš na rozdávání.Ahoj Jana

    OdpovědětVymazat
  15. PŘEJI POKLIDNÉ A ODPOČINKOVÉ SVÁTKY VÁNOČNÍ.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  16. Krásné prožití svátků ♥♥ Iva

    OdpovědětVymazat
  17. Páni, tak si říkám, dva autisté (Eliška je taky autistka, že ?) To dá člověku zabrat ;)
    Jsem moc ráda, že jste to nějak zvládli, doufám, že jste si to pěkně užili.
    A ano, není důležité, co jíme, pijeme, ale hlavně, že je rodina pohromadě a její členové se mají rádi ;)
    Doufám, žes to všechno přežila ve zdraví.

    PS: Nesmrtelná teta, no jo, to jsem viděla několikrát (včera teda ne). Je to krásná pohádka, ale jestli Jeníčka děsí "tetička závist", tak se tomu nedivím. Namaskovaná je fakt perfektně ;)

    OdpovědětVymazat
  18. Marcelko si strašne šikovna a fajn mamka...veľmi ťa obdivujem ako to všetko zvládaš, a dokonca sama :-( Toľko pečenia pri deťoch, no klobúk dole. A jedlo aj my sme mali rôzne kto na čo mal chuť... Dúfam že to u vas prebehlo všetko v fajn ako ma byť :-) Prajem krásne prežitie zbytku Vianoc.

    OdpovědětVymazat
  19. Máš nádherné cukroví, linecké mám také nejraději :-)
    Doufám, že vánoce u vás proběhly v pohodě a relativním klidu.

    OdpovědětVymazat
  20. Síce neskoro, ako vždy, ale predsa som tu... so želaním radostných a pokojných Vianoc. A v novom roku nech pokoj, radosť a láska napĺňa váš dom. Letitia.

    OdpovědětVymazat
  21. Mimochodom - Nesmrteľná teta je aj mne nesympatická. ;-)

    OdpovědětVymazat
  22. Linecké také milujeme. Tortila je fajn kdykoli, tak proč ne na Štědrý den. U nás v poslední době frčí tortilové chipsy, puberťáci je milují.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...