pátek 27. prosince 2013

Poděkování


Vraťme se ke Štědrému dni.
Letošní Štědrý den byl tím nejhorším Štědrým dnem v mém životě.
Po poledni přišla na návštěvu moje maminka a když jsem zjistila, co se stalo, neubránila jsem se slzám.
Nezvládla jsem ten nápor posledních (tý)dnů.
To, že se na mě vykašlal vlastní bratr, to beru. U mě skoro vždy platí: "Za dobrotu na žebrotu" a i tady se to projevilo.
Kámen úrazu byl jinde.
Jo, kolikrát jsem někde četla, JAK se chovají děti v pubertě a nedělala jem si žádné iluze, ale čeho je moc, toho je příliš. Poslední rok a čtvrt "bojujeme" s pubertou, marně vysvětluji, marně nastavuji pravidla společného soužití, marně osvětluji morální zásady...dítě mě prachsprostě ignoruje a dělá opak toho, co má.
NIKDY jsem si nemyslela, že TOHLE se bude dít i mně....
Scéna byla tak velká, že ostatní děti odmítly sedět společně u štědrovečerní tabule, jedli jsme tudíž každý zvlášť, Jenda dokonce v obýváku na zemi...
Nakonec se mi to povedlo alespoň trošku urovnat a přesvědčit děti, aby seděly společně u stromku. Slzy mě pálily v očích, v duši sídlila ostrá bolest, ale zvládli jsme to.


Radost dětí z dárků převýšila počáteční zmatek, strach, bolest, ječení, vztek, bezmoc a pláč.
Holky dostaly vytoužené oblečení, nějakou kosmetiku,  Jenda svoji vysněnou magnetickou stavebnici a povlečení s prasátkem Peppou, ale největší radost dětem udělal dárce, který nechtěl být jmenován... děti dostaly jeden iPad a jeden mini iPad.
Síce jsme měli ještě nedávno dva, ale ten Elišky Jenda ve vzteku prokousl a na opravu nebylo.
Jendův iPad už má slabou baterii, musí být skoro pořád v zásuvce a nelze s ním už téměř vůbec cestovat. Navíc byl nedávno dvakrát v Praze v servisu a těch 14 dní bez iPadu bylo (pro všechny) tragických.
Oba autisté ho milují, berou si ho do čekárny k doktorům, do auta nebo se u něj uklidňují po škole či po školce.
Nehledě na to, co všechno se Jenda díky němu naučil.


A ikdyž to vypadalo, že naše vánoce končí poprvé v životě tragicky, řekla bych, že tento štědrý dar děti zase smířil...
Jenda byl v sedmém nebi.... a přežil i spolupráci se Šárkou, kterou normálně jinak (skoro) pořád "zlobí"...



Závěrem patří velké poděkování TOMU, kdo to "způsobil" a hlavně těm, kteří DALI...
Moc si toho vážím.

Není nad spokojené a šťastné děti...
Mé děti těch radostí v životě moc nemají. Každé se potýká s mnoha problémy, i když každé jinak a v jiné míře, a hra na iPadu jim dává na chvíli zapomenout na "nepřátelský" svět a pomáhá jim lépe se smiřovat se skutečností.


DĚKUJU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Samozřejmě jsme ho brali i druhý den k babičce, alespoň na chvíli ty děti nějak zabavit, aby babičku s dědou neranila mrtvice...


13 komentářů:

  1. Pro mě byl štědrý den ten nejhorší.Nepohodla jsem se se synem,který už dávno není v pubertě a moc to bolí.Hlavně,že se u vás vše v dobré obrátilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidím, že jsme na tom byly podobně, to mě mrzí. Držím palce, aby bylo líp.

      Vymazat
  2. To víš Marci autisté a Vánoce a k tomu puberta to je veliká nálož na jednu maminku. Ale vydrž ono se to vyvrbí a bude lépe.
    Míša z Plzně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě pár let a bude líp...a možná ne, pak bude v pubertě Jenda..no uvidíme...

      Vymazat
  3. Ahoj, dnes jsem našla tvůj komentář na svém starém blogu. Ráda bych ti nějak pomohla nebo poradila. Toto těžké období (pubertu) už máme za sebou. Ne všechno dopadlo podle mých představ. Všechno na blogu zaznamenané nemám, ale myslím, že nakonec to dopadlo lépe než to vypadalo. Pokud by ses chtěla někomu vypovídat nebo nějakou radu, můžeš se na mě obrátit. Budu ráda, pokud moje zkušenosti někomu pomůžou. Možná konečně zase něco o naší pubertě i napíšu. Kontakt můžeš nechat zde: http://kerria.pise.cz/313-vzkaznik.html

    OdpovědětVymazat
  4. Tak nakonec aspoň ty krásné dárečky a tablety od štědrého dárce jistě potěší a nakonec i puberta jednoho dne skončí a bude to jistě lepší a lepší i s Jeníkem. Přeji pevné nervy a lepší dny.
    Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, potěšily a MOC. V tom příšerném dni světýlko na konci tunelu.... Pokud něco na chvíli zabaví mé autisty, pak je to veliký DAR a díky Bohu za to.

      Vymazat
  5. Jsem moc ráda, že jste ten štědrý den zvládli. Ty ostatní už třeba budou jen lepší. Nezbývá než věřit.
    Ty si zasloužíš šťastný život víc než kdokoli jiný, koho znám.
    Drž se. Jsem ráda, že to dopadlo tak, jak to dopadlo ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Lilli. Kéž by ten příští Štědrý den nebyl tak uplakaný jako tento.

      Vymazat
  6. no tak hlavne ze uz sou ty svatky za nama, ne? :-D

    Myval pripiji vsem autistum i ipadum na zdravi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě končí svátky až 6.ledna, kdy jsou děti do školy (a do školky). Děkuju.

      Vymazat
  7. Jeníčkovi přejí v novém 2014 roce ať se mu daří ať stále objevuje ten krásný svět kolem sebe aby měl ze všeho radost

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...