sobota 28. prosince 2013

Písmena očima autisty

- "Mamí, taky si pod každým písmenem představuješ nějakou barvu? A rod ženský, mužský nebo obojetný? A jestli je to písmeno hezký nebo hnusný?"
- "Ne."

Třeba:
"D je hnusný písmeno, mužský rod, barvu musí mít jen hnědou
B je ženský rod, ale je hnusný, nesnáším ho, tak má nechutnou zelenou barvu
K je obojetný, má fialovou, černou a tmavě modrou barvu, jinou mít nemůže a je hezký
Růžové je M a R
M může být růžový a červený
T je rod mužský, barvu může mít žlutou nebo světle zelenou
O je žlutý nebo bílý, rod ženský
G je mužský rod, nechutná zelená barva. Každý slovo, ve kterým je G, má nechutnou barvu.
H je mužský rod, tmavě zelená barva
Ř je křiklavě růžový
žlutý je S
Bílý je I
Tvrdý Y je nechutný, má černou nebo hnědou barvu, mužský rod
Oranžový může být S, N
Modrý je třeba K  a je obojetný
J je ženský rod, barva fialová, tmavě modrá, černá
C je modrý
A je obojetný
červený je Š, M
C, č je mužský rod
č má hezkou barvu, protože má háček
E je ženský rod, barva žlutá , růžová nebo světle fialová.....

Podobně je to i s čísly:
číslo 3 - oranžová, růžová, červená
číslo 7 - fialová, fialovomodrá
číslo 1 - žlutá, bílá, béžová
číslo 5 - hnusná tmavá zelená, normální zelená, tmavě modrá
číslo 8 - červená, oranžová, křiklavě růžová
číslo 9 - černá, hnědá, nechutná zelená
číslo 2, 4 - oranžová
číslo 6 - modrá, fialová, bílá, světle žlutá, světle zelená....


Slovo lavička nemůže mít jinou než červenou barvu. Jsem se třeba divila, proč kamarádka napsala slovo lavička žlutou barvou....říkám jí, že to není hezký, že by to měla nakreslit takhle...."

26 komentářů:

  1. Naprosto Elišku chápu :-) Ostatně básník Paul Verlaine se takovým viděním světa proslavil.

    OdpovědětVymazat
  2. To by mě nikdy nenapadlo, že by se dalo k písmenům přiřazovat rod a barva... :D
    a mé písmenko L jí tam chybí - nebo jsem ho tam aspoň nenašla :D
    Chudák třeba taková "Gabriela, Gustav, Magdaléna..." :D když mají ve jméně G. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. To mám taky :-) Lenka

    OdpovědětVymazat
  4. http://cs.m.wikipedia.org/wiki/Synestezie
    Timhle "netrpi" jen autiste, tady si o tom Eliska muze neco precist, :-)
    Anet

    OdpovědětVymazat
  5. No tak toto mě přimělo se zeptat svého syna, jakou barvu má které písmenko a k mému úžasu začal vyjmenovávat barvy. E je bílé, C je červené a R je černé a tak, už jsem to zapomněla. :-) Trochu nad tím přemýšlel, ale bylo vidět, že si to krásně v hlavě představuje.
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  6. To mi připomíná geniálního básníka Arthura Rimbauda a jeho báseň:

    JEAN ARTHUR RIMBAUD: SAMOHLÁSKY

    A čerň, E běl, I nach, O modř, U zeleň hlásek,
    já jednou vypovím váš různý vznik a druh.
    A, černý korzet, plný rudých much,
    jež bzučí kolem páchnoucích a krutých pasek,
    zátoka stínů, E, běl stanů, čirý vzduch,
    šíp ker a bílých králů, chvění vrásek;
    I, purpur, krev a smích, jenž tryská ze rtů krásek
    ve hněvu, anebo kajícný bludný kruh.

    U, božské vibrace, U, zeleň moří s vesly,
    mír pastvin s dobytkem, mír vrásek, které kreslí
    prst alchymie pilným čelům vševědů;

    O, zvučná polnice, klid vesmírného vřídla,
    jímž poletují planety a archandělská křídla.
    - O, modrý paprsek jejího pohledu.

    (z francouzštiny přeložil Vítězslav Nezval)

    Jarka K.

    OdpovědětVymazat
  7. Zdravím marcelko, tak to je fakt náhoda. Zrovna koukáme v TV na nějaký holandský program a je to Synestezii, lidi tam popisují jaké barvy mají písmena, čísla....ale třeba pán co když jí určitá jídla tak vidí barvy , které patří určitým chutím...zajímavé... jak ty barvy písmen, tak to , že muž na to kouká v Tv a já to tady zrovna čtu u tebe:-) Přeji co nejpohodovější dny!

    OdpovědětVymazat
  8. Fakt nechutneho "y" ma neprekvapuje, ja s nim suhlasim, to tiez nemam rada :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No zrovna můj synek říká, že "y" je zlaté a měkkoučké, že ho má rád. :-)) Ještě neví, kolik problémů způsobí ve škole, hehe.
      Lenka

      Vymazat
  9. Můj muž to taky spojuje ,když si nemůže vzpomenout na něčí jméno, tak řekne mělo to třeba zelenou barvu a hned si vzpomene- já toto neumím ....měj klidný den Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to taky neumím a trošku mě to mrzí. Jsem o něco ochuzená:-) Může to být zajímavý pohled na svět.

      Vymazat
  10. Já to mám od mala se slovy (hele, ale "lavička" je prokazatelně bílá ! ;-) ), takže zcela chápu. To spíš bude znak geniality !

    OdpovědětVymazat
  11. Písmena ani ne, ale číslice mám barevné odjakživa (a to nemám diagnostikovanou žádnou specialitu...). A násobky tří mají obdobnou barvu - třeba trojka je světle zelená, šestka tmavě a devítka středně ;) nula průhledná, jednička bílá, dvojka žlutá, čtyřka hnědá, pětka modrá, sedmička fialová, osmička hodně tmavě modrá :) A moc mě potěšilo, když jsem jednou u člověka, kterého pokládám za dost chytrého, narazila na tohle: http://dusan.pc-slany.cz/archiv/pocitani.htm#asociace

    OdpovědětVymazat
  12. Páni, to mě nikdy nenanapadlo. Ale od malička byly barvy buď klučičí, nebo holčičí. Ale to jsme měli asi všichni :) Líbí se mi ta teorie :)

    OdpovědětVymazat
  13. Ty barvy má skoro podle čaker.:D

    OdpovědětVymazat
  14. Nejsem autista (aspoň o tom nevím ;-) ), ale písmena a čísla vidím barevně taky. Odmalička. :-)

    OdpovědětVymazat
  15. To je zajímavý pohled na svět. Něco na tom bude. Třeba H, I a E vnímam stejně. Myslím, že by se tak mohly výborně tvoři šifry.

    OdpovědětVymazat
  16. Je to zajímavý pohled na písmenka. Zkusím se zeptat syna, jestli pro něj také mají nějakou barvu. Autista však není.

    OdpovědětVymazat
  17. Tohle by mě asi nenapadlo. Kreativní! Takovou fantazii bych chtěla mít.

    OdpovědětVymazat
  18. Četla jsem že člověk který má (nebo měl) rekord v počtu zapamatovaných číslic PÍ si je právě taky spojoval s barvami, chutěmi atd a měl z toho jakoby vytvořený příběh - tak si celé to dlouhé číslo pamatoval. Sama mám jen některé čísla jako hezké, hodné, zlé, vypočítavé atd.

    OdpovědětVymazat
  19. Tak to som teda rada, že niesom sama :) Písmena a číslice si predstavujem pod farbou, dokonca aj dni v týždni. Napríklad taký pondelok je sivý, ale utorok je žltý a streda fialová.
    Čítala som, že je to dosť časté aj u dvojčat, niečo asi na tom bude pravdy pretože my s bratom-dvojčatom sa dokážeme na tom hádať celé hodiny. On si myslí že je 6tka zelená ale ja sa hádam že je červená. To nikto nepochopí :D

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...