pátek 18. února 2011

Stromolezec

Dnešní dopoledne příliš "slavné" nebylo.

Ač včera v APLE na přednášce: "Problémové chování u lidí s PAS" ....říkali, že se nevhodné chování autisty NIKDY nevyskytuje bez příčiny, dnes jsem na přičinu nepřišla.
Jasně - jednou je to ztracený dudlík, jindy příliš mnoho lidí, nebo změna zajetých "kolejí", teplé jídlo, hlasitý hovor, flíček na mikině, úkoly nebo vypnutá televize....dnes jsem na vyvolávající příčinu Jendova vzteku, zalézání pod stůl a agrese nepřišla...

A tak jsme se museli jít uklidnit ven..... oba dva.
Než jsem se stihla obléknout, tak Jenda vylezl na zahradě na strom....


...A ač moje první reakce "chtěla" být, že na strom se neleze, neměla jsem sílu zkazit mu RADOST.


Jenda skoro žádnou radost neprojevuje a vezměte mu i tuhle.... Po několika dnech jsem ho viděla zase s úsměvem od ucha k uchu. Vypadal tak šťastně....

A tak to na mě neříkejte....

Moje dítě visí "nevýchovně" na stromě...

Leze nahoru a dolů....a já tu běhám s foťákem a kochám se Jendovými úsměvy .
Sláva stromům a krásným, blaženým úsměvům....
Když mu upadla bota i s ponožkou, tak jeho RADOST neznala mezí....
Moje už méně....
A to byl čas jít zase domů...
Přece jen ....zas až takové "horko" tam dnes nebylo.

7 komentářů:

  1. Každý správný kluk leze na stromy.

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné úsmevy :) Janík má kopu dobrých nápadov , no a takýto dobre "zliezateľný" strom sa na to priam pýtal :) :) :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dobře jste se odreagovali a tak to je správně!

    OdpovědětVymazat
  4. Moc si to bereš, kašli na okolí! A slovo "nevýchovné" nemám ráda, je to o ničem :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Jeníček je moc šikovný a to lezení po stromech je přece ukázkové procvičovàní hrubé i jemné motoriky, koordinace a posilování ;-) chápu, že mateřské srdce trne, ale skoro každý kluk lezení na stromy miluje, tak proč by měl být výjimkou:-) a taky jestli mu ten zájem o brouky vydrží, tak jako entemologovi se mu to ještě bude hodit;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Holky, já se nebojím ani o Jeníka ani o strom. Myslím, že jsem "otrlá" matka...Říkám, že nahoru nepoletí a dole ho najdu, ale spíš se bojím, aby si z toho neudělal "rituál". On si všechno ritualizuje a lepší je rituál ani nezačínat než ho pak odnaučovat....Pak bych mu nevysvětlila, že DNES to šlo, "zítra" to nejde...tady to jde, na ulici ne...apod.

    OdpovědětVymazat
  7. jo to má Štěpa taky tak, jednou se stane něco příjemnýho a on to druhej den vyžaduje ve stejné situaci zase...

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...