pátek 25. února 2011

Zvykání na práci u stolečku

Nachystala jsem si hračky a úkoly, abych Jendu pomalu lákala k novému pracovnímu stolečku.

Něco jsem našla na půdě po holkách....
...A něco jsem měla pro Jendu schované ve skříni.

Původně to byly dárky na vánoce, ale protože Jenda odmítal pracovat a nové dárky mu nedělaly radost, tak zůstaly schované a čekaly na vhodnější příležitost....

A ta nastala právě teď. :-)
Něco jsem nakoupila na Mimibazaru.


Většinou má pro mě (a nejen pro mě) Jenda nachystaný celý arzenál svého "nevhodného" chování, kterým mě chce donutit ke kapitulaci.... a odradit mě od práce na strukturovaných úkolech....

Válí se po zemi...

...hází po mně křesílkem...

...bije mě....

Utíká na schody...


Vyplazuje na mě jazyk...

Ječí ...nebo zalézá pod stůl....
Jindy převrací třeba židle...

Ale většinou časem pochopí, že matka je neoblomná a že když něco ŘEKNE, tak to taky platí....
A ta lákadla jsou tááák velká....

Třeba LIPO... Jenda ted zbožňuje LIPO...a kdo by odolal, že? :-)


Miluje čísla a písmena....

Říká: "Eliška (E), Pivo (P), Indián (I), Maminka (M), Vlak (V),Opička (O)..ap.

Také má rád autíčka CARS....

Líbí se mu  zvířátka ....

...a také dopravní prostředky....

Něco si  jen prohlíží..... Něco si pro změnu  skládá do řady....

A stále dokola se ptá: "Co to je? Co to je? Co to je?..."
Puzzle dovede s mírnou dopomocí složit skoro sám, když CHCE.... :-)

A odměna v podobě želatinových bonbonků, čokoládového brouka nebo oblíbeného LIPA většinou zvítězí....

Samozřejmě, že dudlíčky a zapnutá televize nesmějí chybět.... Ale důležité je, že PRACUJE....
Učí se sedět u stolu, poslouchat pokyny a něco smysluplného dělat....
Jinak by trávil celé dny u pohádek na DVD....
Často je to pěkná "fuška", někdy si připadám jako krotitel "nezkrotné" zvěře a ne jako milující matka, ale i tak jsem ráda, že se Jeníčkovi občas u stolečku líbí.....

17 komentářů:

  1. Jste úžasná, obdivuji Vaši trpělivost!

    OdpovědětVymazat
  2. Amelie,já mám tááákovou radost,když čtu kolik tvé píle a Jeníčkovo spolupráce se v poslední době daří :-) .

    OdpovědětVymazat
  3. Marci, jsi naprosto uzasnaaa, dokonalaaaa...
    proste zlata maminka :-)
    Mas muj neskonaly obdiv.
    Jenda je sikula! Fakt dela neuveritelne pokroky....a to jen diky Tobe.
    jak by rekla ma maminka - jsi NEZMAR :-)))
    Lucie

    OdpovědětVymazat
  4. Ami, super! Vypadá to parádně, jak pěkně sedí a pracuje. A, co už toho umí :-) !

    OdpovědětVymazat
  5. Klobouk dolů , můj velký obdiv. My , co máme "zdravé" (nevím,jak jinak to odlišit) vlastně ani nevíme, co máme :)

    OdpovědětVymazat
  6. Iva to vyjádřila moc dobře...ale já ti věřím, vím že dokážeš pracovat s Jeníkem víc a lépe...poddá se to :o)

    OdpovědětVymazat
  7. Amelie,
    nejprve vyjadřuji svůj neskonalý obdiv. Chtěla bych být taky tak trpělivá, na svoje "zdravé" děti. Zasloužily by si to :-)

    Jenom mě teď napadlo... ohledně těch triček. Řekla bych, že nápis, který tam Jeník teď má, vypadá spíš jako bonmot, jako vtipné sdělení, jako recese. V některém ze svých jiných příspěvků jsi měla nápady jako "jsem autista....", "jsem nemocný..." myslím, že to by bylo lepší. Z té hlášky, která je na Jeníkových tričkách to jasné není, hlavně pro lidi, kteří ho třeba vidí poprvé a ne pravidelně. Tož to jenom můj nevyžádaný názor.

    Přeji hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  8. Amélko, mám radost. je to krůček, ne, musím napsat krok, když si uvědomím, co za tím vším je tvé práce, času,trpělivosti atd, ale o těch krůčcích to je. A´T je jich moc a jdete stále kupředu.
    Janka

    OdpovědětVymazat
  9. Taky obdivuju trpělivost..jájí často nemám..a to děti, s kterými pracuju tento handicap nemají..

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Amelie,
    moc tě zdravím a posílám mnoho pozdravů.
    Děkuji za Tvé milé návštěvy
    u mne na blogu!! :o)))
    Je to moc hezké.
    Obdivuji Tvoji píli a trpělivost!!!
    Mějte doma hezký víkend :o))
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  11. je jeden byteček
    v tom bytečku stoleček
    u stolečku Jeník sedí
    s maminkou na úkoly hledí

    prohlíží, skládá, seřazuje
    svůj zájem mámě ukazuje
    "copak to je, copak asi?"
    vinšuji Vám lepší časy

    Ano, přeji. Byť jen po malých krůčcích, ale každý pohyb vpřed je pokrok. Tak ať jich přicupitá co nejvíc a co nejdřív.

    OdpovědětVymazat
  12. Paráda a jen tak dál. A Jeník je moc krásný kluk.

    Markéta s Beatkou

    OdpovědětVymazat
  13. I přes to stávkování to Jeníkovi moc jde.Je to opravdu šikovný kluk! Např. ta první písmenka ve slově se s Járou učíme až teď a Járovi to vůbec nejde...
    Zaregistrovala jsem ta písmenka ABC,pokoušela jsem se je před časem sehnat, bez úspěchu. Přijde mi to jako bezvadná pomůcka.

    OdpovědětVymazat
  14. Moniko, myslíš tohle: http://www.mimibazar.cz/foto.php?id=40304308&tab=0
    Ještě se mi líbí toto: http://www.mimibazar.cz/foto.php?id=40803773&tab=5

    OdpovědětVymazat
  15. Ami, já si myslím, že tím, jak se Jeníčkovi věnuješ, docílíš toho, že on bude jednou inteligentní dospělý člověk, který se bude snažit k lidem chovat hezky. Stojí tě to hrozně úsilí, vím. A to ještě se najdou lidé (a očividně jich není málo), kteří tě odsuzují. Ale jak se říká - každý ať si zamete před svým prahem. Já osobně si nedovolím nikoho hodnotit a to ani v případě, že třeba matka na dítě řve na celé kolo. Prostě člověk není v té situaci, tak nemůže soudit.

    Jak víš, moc ti fandím, jen tak dál !!!!! Evisek

    OdpovědětVymazat
  16. No opravdu je to moc chytrý kluk. To co on zvládne teď při všech svých problémech, nezvládnou ani děti které už by to měly umět a jsou zdravotně po všech stránkách v pořádku.Fakt klobouk dolů!!!!!

    OdpovědětVymazat
  17. Děkuji, ano, zvládne...každý den na úkolech poctivě pracujeme...Pokud to jde.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...