čtvrtek 18. dubna 2013

První koupání v novém bytě


Elegantně jsme se zbavili malé modré vaničky, ve které se Jeníček koupal od miminka.
Ani v šesti letech nechtěl Jenda do velké vany. Byla to změna a to Jenda odmítal. Šest let se tak koupal, tak proč by to měnil, že?


Nyní máme malou koupelnu a přemýšlela jsem, jak to udělat, když se nám sem vanička nevejde.



V novém bytě zavádím nové rituály.


A tak jsem vaničku nevzala.


Jenda to ani nepostřehl.


Tady přece rituál s vaničkou nemá.


Vana je malá a zdá se, že Jenda se v ní cítí bezpečně.


Přeléval spokojeně vodu z kelímku do kelímku nebo na moji ruku - přesně tak, jak je zvyklý.


Pak jsem mu dala úkol - nalévat vodu do žínky s prasátky a naplnit tak kelímky...



Koupání proběhlo v klidu a bez pláče...



Sladkou odměnu si Jenda určitě zasloužil.


Vlastně mi dnes došlo, jak se Jenda lepší.
Pobíhala jsem po bytě v letních šatech a s drdolem ve vlasech a Jenda nic neříkal, nenadával mi ani neječel.


Nevadilo mu, že mám sepnuté vlasy, že mám holé ruce i nohy. Ještě loni ho chytal amok, když jsem cokoliv na sobě změnila. Pamatuji se, že jsem nesměla nosit silonky, ležet na jiném boku, než on chtěl, že jsem nesměla vystrčit nohu zpod peřiny a jsem ráda, že takové prkotiny už  Jeníček neřeší.


Je to můj úžasný, šikovný kluk.


27 komentářů:

  1. Takové pokroky:) To je úžasné!!! Držím vám všem pěsti a přeju hodně klidných chvil v novém domově:)

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Amélko, píšu ti sem hrozně málo, ale čtu pravidelně. Absolutně nechápu, kde bereš sílu k tomu všemu, co zvládáš. Jsi naprosto skvělá, dokonalá a úžasná. A jestli si někdo myslí něco jiného je absolutní hlupák. Obdivuju jak to s holkama a Jeníčkem zvládáte. Jasně, že by sis to asi přestavovala jinak, ale věř, že to zvládáš na jedničku s hvězdičkou. Třeba to dnešní koupání. To je takový posun za poslední dobu. Jen tak dál. A myslím na tebe denně. Tak se drž a vydrž. Iva
    PS: a děkuju za komentáře u mne :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zpětně ještě moc gratuluju k přestěhování! :-)
    A Jeníčkovi třeba opravdu ta změna paradoxně prospěje a posune ho zase dál. Ale to jen díky úžasné mamince, která s ním má dokonalou trpělivost :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ja som tiez pozorovala u Mathisa ze prave presun bola dobra doba na zmeny.
    Zuzana

    OdpovědětVymazat
  5. "Kde je modra vanicka?" To bylo prvni, co mi blesklo hlavou, kdyz jsem uvidela prvni fotku. Nadherne nenasilne jste to zvladli.
    Jsi uzasna, neprestavam te obdivovat.
    Drz se, ty i deti.
    Posilam hodne sil.
    Mam te rada. =)

    OdpovědětVymazat
  6. Ono ta velká změna tj. přestěhování paradoxně pomůže v tom, že projdou jiné malé změny.
    To je moc fajn.
    Jeník se ve vaně usmívá a to je moc fajn. Mimochodem ta vana je moc pěkná.

    Konečně bydete mít všichni 4 klid a pohodu.
    A co Eliška ? Jak ta to zvládá.
    Nečekají jí letos ještě přijímačky na střední školu ?

    Míša

    OdpovědětVymazat
  7. Nádhera. Jen víc takových pozitivních chvil!!! Měj se v novém bytečku co nejlépe, Maci. Přeji Ti, aby Ti život připravil už jen krásné časy! Pa. Tina

    OdpovědětVymazat
  8. Starého psa novým kouskům nenaučíš. Je vidět, že u Jendy to neplatí. Dělá pokrok

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj,je to moc hezké koukat na Jeníčka,jak se dokonce usmívá.Třeba mu pomáhá i to,že nemá stres z táty.Je to teda dost hrozný,ale myslím,že je to dost reálný.Děti jsou chytré a vnímají i to,co se snažíme třeba skrývat.Moc Ti přeju,aby šlo vše dopředu,i když pomalu,ale jde to.Taky nezapomínej na sebe.Ahoj Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidím na dětech, jak jsou šťastnější a uvolněnější a na Jendovi obzvlášť. Co jsme sami, tak je to znát. A je to fajn.

      Vymazat
  10. Je pěkné hledět na takové fotky.
    Nové prostředí není zatížené starými zvyky a lze budovat nové.
    Ani já sem moc často nepíšu, ale Ty určitě víš, že s vámi vše prožívám a držím pěsti. Nechci se opakovat po jiných, tak svoji poklonu zaobalím trochu jinak. Dost často čtu, že máš po letech manželství pochroumané sebevědomí. Kde by Česko mohlo být, kdybychom všichni konali tak nesebevědomě jako Ty! Zvládlas vše na výbornou, i když asi za cenu tělesného a duševního vypětí a i slziček. A teď už čeká jen lepší budoucno :-)

    p. s.: Co je hádanka č. 55? :-p

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Hádanka? Je to nějaká svítící vánoční hvězda na okno. Fotky byly v zemřelém notebooku, snad je najdu ještě na paměťové kartě, jen nestíhám. Snad to brzy napravím...

      Vymazat
  11. Milá Amélie,
    obdivuji Vaši kuráž, vytrvalost a odvahu, se kterou jste změnila svůj život. Kéž bych byla aspoň z poloviny jako Vy .... !

    OdpovědětVymazat
  12. Amélko, tak dnes jste mi s Jeníčkem udělali velikánskou radost a zvedli mi náladu. :) Jenda je opravdu moc šikovný kluk. A z každého článku je vidět, jak jde každým dnem krůček po krůčku dopředu. Ve vaně se mu očividně líbí. A to je jedině dobře. :)

    OdpovědětVymazat
  13. Amélko, již to bylo řečeno, ale ještě jednou - skvěle jsi to vymyslela. krásně to zvládáte. A je skvělé, že se Jeník při koupání již usmívá.Tak ať je vám v novém domově dobře ...
    Hezký víkend .... Věra

    OdpovědětVymazat
  14. Juuu, no to jsou krasne zpravy a krasna reportaz....Ty fogine a konecne Ti muzu poprat POHODOVY vikend uzity do maxima jen s vami ctyrmi...Jupiiii...Mojkam a preju jen a jen same krasne pokroky.....P.

    OdpovědětVymazat
  15. marci já to říkala:o) a myslela jsem si že v novém se zavedou snáz nové rituály u nás to bylo taky tak.Držím palečky aby Jenda měl už jen ty lepší a lepší,co usnadní život jak jemu tak tobě.

    OdpovědětVymazat
  16. Je to šikula i ty samozřějmě , v novém bytě nové rituály..., hlavně aby jste byli všichni štastní Marci :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Dobrý večer Amélie, moc Tě obdivuji jak to s těmi dětmi zvládáš. Myslím že Jeníkovi a sestřičkám to stěhování jenom prospělo. A určitě i tobě.Každý den čekám na Tvoje psaní a fotky.Moc Vám držím palce a přeji krásný nový život v novém domově.Napiš mi prosím co by Jeníčkovi prospělo, jaká hra nebo něco podobného. Zdravím Irma. Můj e-mail snad máš. irmaroudnicka.zavinač.seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  18. Marci, to je moc dobře že to první koupání jste tak v pohodě zvládli:-) Jeníček je šikulka.

    OdpovědětVymazat
  19. Super! Přestěhování přináši i nečekané výhody ;-). Jeník to zvládá parádně.

    OdpovědětVymazat
  20. Taky gratuluji k přestěhování, netušila jsem, že už proběhlo:-) Jára to má podobně, v jiném prostředí na rituálěch nebazíruje. Tak držím palce, ať si nevytvoří nové:-) Ať se vám tam krásně žije:-)

    OdpovědětVymazat
  21. Amélko,moc nepíšu,ale pokroky sleduji,však víš...Dnes jste mě ale hodně překvapili...tolik Jeníčkových úsměvů a vyzařující radosti.Myslím,že to je odměna za Tvou odvahu,která se Tě stála spoustu sil.
    S pozdravem Jitka :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Jeníček je úžasný, takové pokroky! (To proto, že má úžasnou maminku:)) Přeju do nového života jen všechno dobré!

    OdpovědětVymazat
  23. Možná to stěhování se všemi změnami Jeníčkovi prospěje. Snad se Ti trochu uleví.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...