středa 5. března 2014

Učím se kreslit


Tyhle mazací sešity a knížky mám nejraději.




Když se to nepovede, smažeme to utěrkou a Jeníček může začít znovu.




Ale já mu neříkám, že se to nepovedlo.
Naopak: chválím a chválím. Chválím a odměňuji.

Pochvala a pozitivní motivace jsou vždycky lepší, než "negativní" reakce nebo výčitky.
To vím z vlastní zkušenosti a u mých autistů to platí stonásobně.












14 komentářů:

  1. Docela by mě zajímalo, z jakého materiálu ty stránky jsou. Sám si pamatuju tabulku, na kterou se psalo/kreslilo lihovým fixem. Byla plastová. Ale plastovou knížku jsem ještě neviděl (nepočítám takové ty pro první čtení, tam to je asi z bezpečnostních důvodů, aby knížka byla "ocucatelná").

    OdpovědětVymazat
  2. Taky máme takové rádi...Matěj se často vzteká, když se mu něco nepovede a pak už nemá chuť dále kreslit ... fixík smažem a začínáme od začátku :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Nejdůležitější je, a to hlavně u dětí, když je to baví a těší. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já myslím, že by to nebyl Jenda, kdyby si u každého úkolu trochu nezatrucoval, ale jinak dělá úžasné pokroky a i to přátelství se zvířátky mu očividně prospívá.
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  5. It's difficult to find educated people about this topic, however, you sound like
    you know what you're talking about! Thanks

    My page; black hat seo

    OdpovědětVymazat
  6. Vážená paní, dnes jsem zcela náhodou zabrousila na váš blog a musím vám říci, že vás nesmírně obdivuji! Mám 4 malá vnoučata, se kterými trávím hodně času a tak aktuálně vím, jak je náročné uspokojit jejich fyzické i psychické potřeby když chci, aby byli v pohodě a spokojené, a to nejsou autisté. Vy jste na výchovu dětí téměř sama a neztrácíte trpělivost, vlídnost a nevzdáváte to. Jste opravdu silná ženská a moc bych vám přála, abyste na to nebyla sama a abyste mohla být šťastná! Hodně zdraví a síly!

    J.Kopičková

    OdpovědětVymazat
  7. Perfektní knížka. Jeníčkovi se to krásně daří, má to moc pěkné!

    OdpovědětVymazat
  8. Kreslí moc pěkně! Zdá se, že tohle ho opravdu baví.

    OdpovědětVymazat
  9. Prima, že Jeníčka to baví. Jen se prosím zkuste zaměřit na uvolněnější úchop tužky, pomůže mu to. Nebude ho tak bolet ruka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel tohle mu vysvětlit nejde. Možná časem...Ale třeba Eliška má za sebou kurs nápravy grafomotoriky a zbytečně. Po skončení kursu si tužku chytla zase špatně a nedá se s tím nic dělat. Jendu kursem "mučit" nebudu. Jsem ráda, že splní úkol, že to zkusí a nehodí mi to "na hlavu".

      Vymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...