pondělí 4. června 2012

Mám tě rád, čuníku...


Jenda svými city šetří.


Vůči lidem určitě.



Málokdy se nechá obejmout, pohladit, pochovat.


Ale čuníka miluje.

Občas ho taky zlobí a vyplazuje na něj jazyk, hází s ním vzteky po zemi nebo ho tahá za nožičku...


Ale někdy je k němu krásně něžný...
...opečovává ho, přikrývá, rozdělí se s ním o bonbón...


...nebo mu dává pusinky na rypáček...


...a nádherně se na něj usmívá...
Navazuje s ním oční kontakt, což mě fascinuje.


Není den, kdy by si s čuníkem nehrál.


Je radost se na ně dívat.


Čuník je Jeníčkův největší kamarád.


Učí se s ním, čte si s ním, chodí s ním na zahradu, na poštu i do obchodu.


Díky čuníkovi Jenda zvládne spoustu věcí.


Vlastně je fajn mít takového plyšáka, ke kterému se "člověk" může přitulit a kterému  může  (beze slov) vypovídat své starosti...


Čuník nikdy nezklame....

25 komentářů:

  1. Krasne usmevavy Jenik a jeho cunik.Usmev Jenikovi opravdu moc slusi.

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, takového čuníka by měl mít člověk v každém věku:) Vždycky se hodí pravý kámoš, který má vždycky čas a nikdy nezklame, i když ostatní mají jiné starosti.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkné fotky. Je fajn, že má Jenda prima kámoše, který mu pomáhá vše zvládat.

    OdpovědětVymazat
  4. Jeníčkovi úsměv sluší, je takový opravdový, nepředstíraný. Když se tak zamyslím, někdy bych i já potřebovala takového plyšového čuníka, kterému bych si mohla postěžovat a říci mu o všem, co mne momentálně trápí a třeba se i vybrečet. Mějte se pěkně a buďtě v pohodě!!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Jeníček, se ti prostě povedl, je to krásný kluk, s nádhernýma očima a usměvem. Ráda se na něj chodím k tobě dívat a když jsou to snímky, jako ty dnešní, odcházím od tebe s úsměvem a pohlazením na duši.

    OdpovědětVymazat
  6. To je milé! Moc. Krásný den a objímám. Tina

    OdpovědětVymazat
  7. Tak mne napadlo, že by sis měla pořídit nějaký masopustní kostým čuníka. :)
    Ale myslím, že svůj hezký úsměv často věnuje i Tobě. To, co před časem skoro neuměl, je dnes vidět skoro v každém Tvém článku - úsměv. Tvá péče se Ti vrací v čisté dětské radosti.

    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  8. A hlavní čuníkova výhoda je že po Jendovi nic nechce:-D pá Lucka.

    OdpovědětVymazat
  9. Asi bychom někdy každý potřebovali takového čuníka že. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Je moc dobře, že Jeníček má svého kamaráda - čuníka! Krásně se směje, Amélko to je nádhera...
    Maru

    OdpovědětVymazat
  11. slzy sa mi tisnú do očí, keď vidím, ako má čuníka rád... Ja mám medvedíka... Kúpili mi ho rodičia, keď som bola ešte veľmi malá. Pamätám sa, ako som s ním išla do nemocnice, keď mi zošívali hlavu, ako som plakala kvôli prvému chlapcovy ktorý sa mi páčil a ako som mu naťahovala kučeravú kožušinku. Ach... nik ma nepozná lepšie. Ešte stále verím, že ma počuje a vníma a to už mám 14... mám na to právo, aj keď už menšie, ale mám :D A tuším ako má Janíček toho čuníka rád.... Pekný deň :)

    OdpovědětVymazat
  12. Takové prasátko pro štěstí. :)

    OdpovědětVymazat
  13. Je vidět, že čuník je opravdový kamarád. Moc ti přeju, aby ses toho "mám tě rád" dočkala co nejdříve i ty;-)

    OdpovědětVymazat
  14. Je až dojemné, jak Jeníček čuníka miluje! Je dobře, že má někoho (něco) takového.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, má ho rád. A moc. Na tom je to hezky vidět. Autisté často vypadají jako bezohlední, sobečtí, necitliví tvorové, ale TADY je vidět, jak citliví a něžní umí být.

      Vymazat
  15. Amélie, máš u mě na blogu ocenění, tak si ho vyzvedni. A Jeníčkovi pusinku, fotky s úsměvem jsou krásné. I když moc nepíšu komentáře, jsem věrným čtenářem a tichounce sleduji vaše pokroky. Držím palce,ať se daří. Krásný večer Jitka

    OdpovědětVymazat
  16. Čuník je prostě prima kamarád a je fajn mít kamaráda který je vždy po ruce. Martina

    OdpovědětVymazat
  17. Já si říkám jestli třeba pro Jendu není snazší udržovat oční kontakt s čuníkem protože čuník nehýbe očima. Já mám třeba s tímhle ohromný problém, znervózňuje mne koukat se někomu do očí právě proto že se hýbou. Zároveň vím, že je to slušnost, tak jsem se naučila koukat lidem na kořen nosu, což je pro mě lehčí než se fixovat na pohyblivé oko. Takže v podstatě udržuju spíš nosní kontakt :D

    OdpovědětVymazat
  18. Taky si myslím, že něžnosti, které se Jeník na čuníkovi nenásilně naučí, bude brzy věnovat celé Vaší rodině. Moc Vám to přeju.

    OdpovědětVymazat
  19. No jo Amelie, když ten čuník po něm nechce žádné úkoly, žádné počty, žádné uklízení. Stojí při jeho boku a mlčí ať udělá Jeník cokoliv. Nekárá ho, i když s ním Jeník praští o zem. ;-) Ale ještě že tu ten čuník je. Díky němu Jeníka přiměješ jít ven, vzít si lék, učit se novým věcem. Ještě že tu ten čuník je a že k němu Jeník našel tak úzký vztah. :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Je tak roztomilý s tím čuníkem :) Někdo má plyšáka, někdo má blog a ti nejšŤastnější mají i přátele...
    Mám taky plyšáka :D Medvídka. Je mi sice 16, ale stejně s ním každý večer usínám. Je měkkoučký a heboučký. Plyšáci jsou dobří kamarádi. :)

    OdpovědětVymazat
  21. Tyhle fotografie jsou nádherné. Koukám na ně už po několikáte s očima plnýma slz. Nejen proto, že je vidět, že je na nich Jeníček doopravdy spokojený, ale i pro to, jak velký posun to je, co dokázal. Díky Tobě, prasátku..
    Plně mu rozumím v tom, že má nejlepšího kamaráda v plyšákovi. Sama je mám a nestydím se za to. Jedno je jasné - jsou předvídatelné a nezklamou -> narozdíl od lidí. Když si člověk připadá sám.. má se ke komu přitulit, má komu říci své i to nejtajnější tajemnství... a nikdo mu nevynadá, nikdo se mu nevysměje, ale na druhou stranu, bohužel.. ani mu nikdo neodpoví.
    Je kouzelné, že skrz prasátko můžeš s Jendou např. nacvičovat různé situace ať už sociální, fyzické.. je hezké, že se mu zvládá dívat do očí, že se usmívá, že se o něj stará a opečovává ho.. že mu na něm záleží.
    Je na těch fotografiích opravdu šťastný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nádherně napsané. Máš naprostou pravdu. Teď pro změnu vede Oslík, ale léta to byl čuník (a jiná prasátka), úžasní pomocníci na cestě autismu.

      Vymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...