pátek 8. června 2012

Jenda pomáhá v kuchyni


Nedávno jsme měli návštěvu ze Švýcarska.


Jednou jsem poslala zdarma knihu nějakému pánovi. Netušila jsem, že bydlí ve Švýcarsku.


Adresa totiž byla na nějakou paní v Čechách.
Pán mi tehdy s údivem napsal mailík a děkoval za to, že v dnešní době ještě někdo něco zdarma pošle a ptal se, zda může na oplátku poslat mým dětem ze Švýcarska čokoládu.
 A od té doby, už to bude pět let, se táhne naše přátelství.


Pánovi i paní je kolem 70 let a vždy, když jsou v České republice, tak se u nás zastaví, i když to sem mají i tak docela daleko.


Oblíbili si moje děti a moje děti si oblíbily je. Mají je jako dědečka a babičku.


I Jenda se těšil a říkal: "Pijede děda Vašek"...
(a to jsem mu nikdy slovo děda v této souvislosti neřekla)


Minule se ještě bál a utíkal do ložnice, ale vím, že Vaška má rád... i když to moc nedává najevo.


A tak jsme s maminkou chystaly pohoštění.
Jenda vidívá, jak mi holky občas pomáhají a tentokrát se přidal on. Holky byly ve škole a Jenda je zdatně zastoupil.
Nebo možná dokonce i líp. Holky mají "tisíc" řečí, PROČ mi musejí pomáhat, Jenda to dělal rád a s chutí.
Dokonce se u toho i najedl (hlavně šunka mizela v jeho bříšku nenávratnou rychlostí), což je u něj parádní výkon, protože s jídlem je na tom neustále dost bledě.
Pití dokonce dostává několikrát za den stříkačkou, protože téměř vůbec nepije.


Za odměnu měl slíbené čokoládové jednohubky.
Ty má rád.


U jídla dělal blbinky, což je mu "podobné".


Dokonce hezky podal jednu jednohubku babičce (mojí mamince), což mě potěšilo. NE vždy se umí a chce rozdělit, ale tentokrát jsem ho nemusela dvakrát pobízet.


Jednohubky dával ochutnat i čuníkovi.


Vždyť i čuníci hezky spolupracovali...


Chvilku si stavěl komín ze "čtverečků" sýra, okurek a šunky...


...a chvilku se mazlil s dudánky.



Neodháněl babičku, ale pěkně s ní spolupracoval.


Zvládl celých dvacet minut pomáhat.


Jen u toho zlobil mého bratra... holt už tu na něj bylo "moc" lidí.
Odbíhal od stolu a snažil se do něj něčím píchat...


...a nebo na něj pokřikoval různé echolálie...


...a dělal na něj různé "opičárny"...


Pak už toho měl plné zuby a byla na čase zase změnit činnost.

21 komentářů:

  1. Ahojky no to je moc krásné přátelství:-)Jeníček je moc šikovný...:-)Tak jste si návštěvu hezky užili?

    OdpovědětVymazat
  2. No vida, Jenda spolupracující! Příjemně využitá doba a celých dvacet minut.
    Opravdu bude líp a líp!

    OdpovědětVymazat
  3. Jak tak koukám tak Jeníček zraje jako víno. Jde mu to čím dál líp. Vidím, že jste zvládli připravit výborné pohoštění a určitě jste byli pochváleni. Takové přátelství je moc krásné!

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Marci! S takovým pomocníkem, to šlo určitě hned líp od ruky:)

    OdpovědětVymazat
  5. Nepíšu často, ale čtu všechno a pokaždé jen koukám s otevřenou pusou jaký skok zase Jenda udělal. Jen tak dál, jste šikulky, oba dva...

    OdpovědětVymazat
  6. Tada Marcelko, ty mi děláš chutě. Dala bych si jednohubku, ale ještě raději to sladké čokoládové. Co to vlastně je? Že bych si to taky vyrobila. :-))) Jeníček krásně pomáhal a dokonce zvládal spolupráci s maminkou a více lidí pohromadě. To jsou očividné pokroky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ..je to kousek banánu mezi 2 piškoty, napíchnout na párátko a ponořit do rozpuštěné čokolády. Já si dělám chutě sama, když ten článek dávám. :-)

      Vymazat
  7. to jsou pokroky:-) 20 minut spolupráce a u toho ještě i jiní lidé než maminka - to je luxus:-)) A Jeníčka to viditelně moc bavilo a ještě se nevědomky najedl:-) Super:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Mám radost...jen tak dál! A takovéhle vztahy s cizími lidmi jsou nejlepší, jsou totiž založené na upřímnosti a čistotě. A recept na čokojednohubky jsem kdysi taky dělávala, dočista jsem na to zapomněla, děkuju za připomenutí!

    OdpovědětVymazat
  9. Ty čokoládové jednohubky vypadají hezky. Z čeho jsou?

    OdpovědětVymazat
  10. :-)milá Marcelo, posílám srdíčko pro tvůj blog - ocenění najdeš u mě na blogu:-)

    OdpovědětVymazat
  11. Za tu chvilku, co jsem chodila "za blog", jaké pokroky!!!
    To je povzbuzující+++
    Hezký w.e.

    OdpovědětVymazat
  12. Děkuji za návštěvy a komentáře.Jednohubky vypadají úžasně,to se Aničce bude zamlouvat.Má ráda čokoládu.
    Jeníček je moooc šikovný.
    Krásný víkend Jana

    OdpovědětVymazat
  13. moc se mi líbí ti čuníci u sýra :))

    OdpovědětVymazat
  14. No vida, že dědeček a babička nemusí být vždy pokrevní.

    OdpovědětVymazat
  15. Jeníček dělá krásné pokroky!Moc zdravím!

    OdpovědětVymazat
  16. To je krásné, že vám to přátelství tak funguje. Dnes jsou to takové optimistcké fotky, marci

    OdpovědětVymazat
  17. Koukám, že čuníci jsou ve vaší domácnosti k nalezení ve všech velikostech ;-) Jenda je zdatný pomocník i "ujídač" ;-)

    OdpovědětVymazat
  18. Z těch fotek se jednomu sbíhají sliny. taky ráda vyrabím jednohubky. Doma se u toho obvykle sejdeme celá rodina a děláme je společně. Je to celkem psina. doufám, že se splečné setkání vydařilo.
    lída J.

    OdpovědětVymazat
  19. Mám radost, že je tu u vás toliko krásných zpráv..tahle taky zahřála. 20 min je neuvěřitelná doba.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...