pondělí 18. dubna 2011

Velikonoční tvoření s Ranou péčí

V sobotu bylo krásně.

Manžel v pátek odjel do školy s tím, že se vrátí až v sobotu dopoledne.

Pozvala jsem na návštěvu svého bratra.

Holky ho mají moc rády. V pátek večer i celé sobotní dopoledne strávil s holkama na zahradě.

Házeli si míčem, létajícím talířem, kopali si... Užívali si to, co si tatínek s nimi užít "neumí".


Jenda si chvilku hrál s míčem sám....
A pak si posílal několik míčů starým okapem...

Pozoroval brouky...


Byla jsem ráda, že se mu Šárinka chvilku věnovala....

Užívám si těch několika klidných minut, kdy moje děti tráví čas "společně"...
Čas, kdy Jenda neřve, není agresivní, zlý, kdy toleruje přítomnost svých sester...těch chvilek je někdy tak strašně málo, ale o to větší cenu potom mají.

Když začal po holkách i po mém bratrovi házet trávu, písek, kamení a hračky, tak jsem ho zase vzala domů.
Po obědě jsem se vydala se všemi 3 dětmi do střediska rané péče.

Máme to asi 50 km. Jela jsem tuhle trasu poprvé sama a zase jsem zjistila, že STRACH má velké oči.

Jenda měl s sebou cestovní proužek i komunikační knihu.
Věděl, co ho čeká, kdo tam bude a CO se bude dít...

Bála jsem se, jak to děti zvládnou a docela to šlo...
Mohlo to být horší.
Bývalo to horší...

Jenda sice Šárku v autě zlobil a pošťuchoval, ale zvládli jsme ho zabavit pytlíkem bonbonů a jídlem od Mc Donalda.
Vím, výchovné to moc není, ale někdy se člověk nesmí ohlížet na to, co je správné a co ne.
Pokud chceme Jeníčka zabavit, je jídlo většinou to jediné, co zabírá.
Jinak bysme těch 50 km nezvládli.

Sobotní akce v rané péči se koná asi 2x za rok.

Poslední  setkání na podzim bylo náročné a já jsem ho odnesla krvavým škrábancem na tváři a roztrženým řetízkem.
Tentokrát mě Jenda překvapil a zvádl to mnohem lépe.
Z auta šel hezky s Eliškou za ruku...

Byl to nádherný pohled... Chvilku jsme vypadali jako "normální" rodina. :-)

Jenda nechtěl být v místnosti, kde se velikonoční tvoření konalo, protože tam bylo moc lidí.
Vydržel tam asi minutu - Elišce na klíně.

Odvedla jsem ho tedy do tělocvičny a čekala jsem na asistenty - dobrovolníky na hlídání dětí.

Když přišla asistentka Petra, řval Jenda: "Bojím paníííí..." a schovával se za velký bazén s kuličkami.

Po chvíli přišel asistent Mirek, který tam byl i minule, a Jenda po pár minutkách "roztál".


Věděla jsem, že máme vyhráno...

 Řekla jsem Jeníčkovi, že jdu na WC a šla jsem pryč...
Naštěstí je mu jedno, KDO ho hlídá. Není na mně závislý.


Holky malovaly vajíčka, lepily obrázky.....
 ....... a vyráběly různé velikonoční ozdoby...

Nejvíc se jim líbilo zdobit perníčky čokoládou a lentilkami...........

Když měly "hotovo",  tak běžely do tělocvičny za Jeníčkem.
Dospělé čekala přednáška logopedky.

Na to dovádění v tělocvičně se holky vždycky moc těší.

Kolikrát mám pocit, že na ty akce jezdíme hlavně kvůli holkám...ani ne tak kvůli Jendovi.

Cestou zpátky domů následovala tradiční zastávka u Mc Donalda. Jenda počkal s holkama v autě a já jsem donesla 3 krabice s jídlem.

Jenda věděl, že dostane hranolky a  potom pojedeme domů. Holky samozřejmě dostaly dětské menu taky, aby jim to nebylo líto.

Užili jsme si krásný, pohodový a slunečný den...

A jako třešničku na dortu máme teď doma velikonoční výzdobu, kterou jsme sami doma zatím nestihli...

8 komentářů:

  1. Vím, že to možná bylo cílené, ale všimla sis, že jsi v tomhle příspěvku jen a jen pozitivní a na žádné z fotek Jeníček nepláče, není naštvaný ani rozzlobený. To je tááák pěkné číst si u vás, že i pěkné chvilky máte. Moc vám to přeju. A bráchu zvi častěji, holkám i Jeníčkovi to určitě jen prospěje.

    OdpovědětVymazat
  2. Ivo, kéž by to bylo tak jednoduché. Já bych si sem zvala bráchu co nejvíc, ale manžel "to nemá rád". Ano, s krásným a slunečným počasím se i do Jendova života vrátil smích a radost. Je na něm vidět, jak si jarního slunečného počasí užívá.

    OdpovědětVymazat
  3. Bodejť by si ho neužíval, sluníčko rozjasní náladu každému.
    Holky jsou šikovné, takových ozdob!
    Škoda, že ty výlety jsou jen tak málo do roka, když už se Jeník nečílí a neškrábe maminku (ten škrábanec jsem viděl). Holky si to tvoření užívaly.
    Snad to sluníčko opravdu udělá pohodu u vás všech. Držím vám k tomu pěstičky.

    OdpovědětVymazat
  4. Amelie, mám takovou radost s vámi všemi - jste normální rodina a měli jste krásný den! Možná by ses divila, co se všechno může schovat za slovo normální!
    Moc zdravím tebe, i holky (jsou moc šikovné) i Jenička.
    Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Ameli, přála bych ti takových hezky prožitých dní co nejvíce. A ještě k tomu ty pěkné velikonoční ozdůbky. Bezva!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Opravdu vypadáte jako normální a spokojená rodina. Také přeji takových chvil co nejvíce...

    OdpovědětVymazat
  7. ...taky přeji hodně pohodových chvil...pěkně jste si to užili a to je moc dobře :o)

    OdpovědětVymazat
  8. A i kdyby si to holky užily víc než Jenda..vždyť to je taky důležité...Zdá se, že jsi tak trochu víc v izolaci a mrzí mě to, marci

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...