středa 13. dubna 2011

Jendovy dopolední úkoly

Ve všedních dnech jsme s Jeníčkem sami doma.

Holky jsou ve škole a Jenda je většinou přístupný nějaké "práci".
Po roce a čtvrt můžu říct, že Jenda je schopný pracovat na povel. :-)
Tedy u svého stolečku a za stále stejných okolností.

O víkendu nám to moc nejde. Holky jsou doma a je tu na něj příliš rušno.

S manželem Jenda vůbec nespolupracuje a jakékoliv úkoly s ním odmítá plnit.

A tak si to od pondělka do pátku užíváme.

Zalaminovala jsem spoustu úkolů.

Dřív byly doby, kdy Jenda PRACOVAT nechtěl, ale teď si myslím, že to bere jako "nutné zlo".
Néé že by se těšil, ale neodporuje.

Koupila jsem barevné fixy. Jeníček si sám vybírá, jako barvu... "jako třešinka" (červenou barvu), "jako travička" (zelenou)...


Okolní  rituály musí zůstat zachované. Stačí jeden narušit a bude zle.
A tak zůstává zapnutá televize, jsou nachystané bonbonky a dudlíčky, Betynka nesmí rušit...a ze šanonu je vytažený jen jeden pracovní list....



A tak Jeníček spojuje různé obrázky...
Např:
- stíny aut, rostlin, zvířat, domů...

- přední a zadní strany zvířátek
- opakuje si zvířátka
- kreslí, jak sopka chrlí lávu a kameny

- hledá různé detaily

- spojuje čísla a písmenka - to má nejraději...

- hledá, kterému zvířátku patří který ocásek...

- dělá rovné čáry...

 ...zkouší kolečka...



..nebo domalovat oči a pusu ....

Cvičí si i slovní zásobu... i když obrázky komentuji jen já - otevřená x zavřená konzerva, rovně x nakřivo, malý x velký, v tašce x před taškou apod.

Vím, že je chytrý a že si to bude pamatovat...

Vyhledávám zatím jednodušší úkoly.
Protože neúspěch ho zákonitě odradí, a pak odmítá spolupracovat.
Ale za odměnu pracuje moc hezky.

Myslím, že se díky zalaminovaným úkolům  hodně zlepšil v "malování".
Občas si nechá dát do ruky tužku tak, jak se má držet a myslím, že se nám časem podaří zlikvidovat "špatný úchop".
A to je také pokrok...dřív bych mu nemohla "poradit", jak se tužka drží, protože jinak následoval afektivní záchvat.

Jsou dny, kdy je Jenda zbrklý a kdy nám úkoly nejdou, ale těch je čím dál tím méně.
On totiž Jenda musí nejdřív "přemýšlet" (...co kam patří, kde je jaké písmeno...), a pak teprve vést čáru... a přemýšlet "předem" mu moc nejde...
Většinou začal hned malovat, a pak nevěděl, jak to spravit....a začal se vztekat...

Mám z Jeníčka radost.
Dělá velké pokroky.

18 komentářů:

  1. I já mám z Jeníčka radost, je to šikovný a chytrý kluk. :-)
    Až se dostanete k trochu složitějším úkolům, tak ti pošlu svoje, žádné takové jako na fotkách bohužel nemám. :-(

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Ameli, Jeníček je opravdu moc šikovný!!!! Krásně se to četlo a koukalo na fotky. Chybí ti nějaké konkrétní úkoly? Něco bych ti naskenovala, ale nevím konkrétně na co se zaměřit. Ameli, jaké na ty fólie prosím kupuješ fixy?
    Marti, jsem vlezlá, můžu se pak přidat k Amélii?

    OdpovědětVymazat
  3. Jste šikovní oba!!

    Dnes jsem byla na Vašem blogu hodně dlouho a četla a četla. Nevěděla jsem téměř nic o autismu.
    natož o praktickém životě s takovou komplikací.

    Klobouk dolů!!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Lenko, jasně, můžeš... Už mám rozkreslené ty sociální situace. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, sociální situace..to je asi to nejdůležitější, co Jendovi chybí..jenže já kreslit neumím...

    OdpovědětVymazat
  6. Lucko, vítejte na blogu. Ať se Vám u nás líbí...

    OdpovědětVymazat
  7. Marci, až to dodělám, tak to pošlu Lence i tobě. Jsem teď sice skoro každý den ve školce a blíží se Velikonoce, ale pak bude času dost. A kdybys měla nějaký tip, co namalovat, dej vědět. Mně kreslení prý jde a hlavně mě to celkem baví. :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Leni, v papírnictví jen řeknu, že chci fixy na stíratelnou tabulku...a oni mi vždycky nějaké dají...

    OdpovědětVymazat
  9. Nutné zlo? Možná, ale je vidět, že mu v mozečku zůstává stále víc těch lepších poznatků, když si nechá poradit. Opakování, i když s obměnou, je matka moudrosti i dovednosti.
    Jeník roste, moudří a je dovednější. I díky mamince.
    Hodně pohodových dnů přeji.
    Tak, a teď hurá na kuželky. Na ty sportovní! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Marti díky moc. Ameli, taktéž díky, je to dobrý nápad.

    OdpovědětVymazat
  11. Jeníček je šikula :-) A že někdy nemá svůj den, kdo ho taky má pořád, že ;-) Držím palce, ať je těch dobrých dnů stále víc a víc.

    OdpovědětVymazat
  12. Když já mám ty komentáře pořád stejný, jsi prostě dobrá. Vypracovat takových úkolů a ještě je s Jeníčkem trpělivě plnit, klobouk dolů....

    OdpovědětVymazat
  13. Já bych ti nějaké obrázky mohla naskenovat ve školce, máme toho dost.i na situace určitě...ale musela bys mi napsat mail,co přesně by se ti hodilo...

    OdpovědětVymazat
  14. Janík je moc moc šikovný :) Čo by som dala za to, keby Niki zvládol čo len desatinu z týchto úloh :) Skvelé, prajem veľa úspechov

    OdpovědětVymazat
  15. Je to šikulka! A Ty báječná maminka!

    OdpovědětVymazat
  16. Jeeee, socialni situace by se mi taky hodili... :)

    OdpovědětVymazat
  17. Jenicek je opravdu sikulka. Taky z vas mam radost.:-)

    OdpovědětVymazat
  18. Amelko,u mě na blogu máš dáreček pro potěšení,ale hlavně za tvou statečnost a vytrvalost.Vyzvedni si ho,prosím.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...