středa 20. dubna 2011

Ruka je unavená

Kromě každodenního plnění strukturovaných úkolů a nácviků gramotoriky se snažím občas zavést do Jendova programu i výtvarné aktivity.

Oblíbil si modelínu, rád ji krájí barevným plastovým nožem...
Tahle záliba ho drží už pár měsíců. Každý týden běháme do papírnictví koupit novou, protože modelína musí mít tu správnou konzistenci, aby se jí Jenda dotkl.

Když zjistí, že je "jiná", tak ji zahodí se slovy: "modelína je tvldá".

A ted si Jeníček oblíbil tiskátka....

Před rokem nesnesl špinavé ručičky, teď mám pocit, že se v zapatlaných tlapkách snad vyžívá.


Občas máme zelené dítě, zelený ubrus, zelené tepláky, zelenou mikinu, zelené fleky na plovoucí podlaze nebo zelenou zeď...ale to už neřeším....

Všem okolo tvrdím, že zelená je v módě.


Ta malá dřevěná tiskátka Jenda moc nezvládá, padá mu to, otáčí  je druhou stranou... a moc mu to s nimi nejde.


A asi se mu ty malé obrázky moc nelíbí. Ale já mu je nenápadně vnucuji, protože jsem mu nakoupila rostliny, kytky a zvířátka, tak to beru jako součást učení...

Včera jsem vylovila  ze skříně 2 velká razítka se zvířátky.

Už tam leží delší dobu, tudíž ani nevím, kde jsem je koupila, ale jsou skvělá.

Jeníček je drží za velkou kuličku a moc hezky se mu s nimi pracuje.

Škoda, že jich nemáme víc.

BROUK měl veliký úspěch.
Asi na deset papírů dělal Jenda své oblíbené brouky...
...ukazoval, kde mají nožičky a tykadla...


Počítal si je...
....a bylo vidět, že ho to moc baví....

Svou výtvarnou aktivitu zakončil slovy:
"Ruka je unavená, nechce dělat razítka". :-)

8 komentářů:

  1. Jeníček je moc šikovnej a dělá úžasný pokroky! Obdivuji Tvoji trpělivost, nápady a vynalézavost.
    Někde mám recept na domácí modelínu. Výroba nezabere moc času, ani materiálu. Jdu zahledat :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ruka je unavena, to je pěkná hláška.
    Sice nesleduji trendy, která barva je in, ale říká se, že zelená je na oči. Prý jsme celý vývoj lidstva koukali do zeleného porostu a tak je to pro nás přirozená uklidňující barva. Asi to je pravda, jen nevím, která barva uklidňuje Nomády, pro které je přirozená žlutá, barva písku.
    A pocákané zdi mohou vypadat i takhle. To Jeník jistě ještě nedělá.
    Razítka jsou opravdu šikovná. Brouci jsou jako živí, skoro jako zlatohlávek v záhlaví mého blogu. Tak ať ho tiskařina baví ještě nějakou chvilku.

    OdpovědětVymazat
  3. jsem tu s tím receptem :) http://takahubnu.blogspot.com/2011/04/domaci-modelina.html

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, děkuju. Sice si nejsem jistá, že Jenda bude ochoten akceptovat jinou konzistenci a jiné barvy, ale za pokus to stojí. Díky!

    OdpovědětVymazat
  5. Jeníček je šikula. A brouk se moc líbí mě.
    U nás vedou foukací fixy - strašně špatně se umývají..

    OdpovědětVymazat
  6. Taky mám jeden nápad. Co zkusit bramborová tiskátka? Holky by Ti určitě rády pomohly s výrobou. Jen budou mít ještě kratší trvanlivost než modelína. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. ...Jeník je šikulka -mám 3,5 letého neautíka -ale takhle hrát si neumí :-( (cokoliv na motoriku ---nejde )Písmenka a čísla -to mají společné :-))Takže Marci -umíte :-) Je moc vidět jak se malému věnuješ ...

    OdpovědětVymazat
  8. no brouci jsou fakt pořádní.-)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...